Sofies Wellness

Alla inlägg den 20 oktober 2011

Av Sofie - 20 oktober 2011 19:51

   

x Ugnskyckling med kryddor, apelsin och paprika

x Quinoasallad med apelsin, äpplevinäger och solroskärnor

x Mango och chilisås

x Bladspenat


Testade en ny kycklingrätt idag med inspiration från ett recept ur Hälsokokboken. Blev väldigt gott, receptet kommer upp imorgon under dagen!


Nu ska jag plugga lite inför två prov jag har imorgon innan jag ska gå och lägga mig tidigt, jag ska nämligen upp många timmar innan solen imorgon, rent av vid kl.4 Jag kan säga att det då inte blir något fint frukostinlägg imorgon vid den tiden, men jag har fixat så att det kommer ett tidsinställt naturell yoghurt tips vid vanlig frukosttid istället! Så kika in här igen då :D


  Kyckling i mitt <3, alltid när någon frågar vad min favoriträtt är så svarar jag något som innehåller kyckling eller lax ;)

Av Sofie - 20 oktober 2011 15:15

Vi kör Naturell yoghurt vecka på bloggen (läs mer om det här: http://food-and-health-in-my-way.bloggplatsen.se/2011/10/17/6459856-veckans-utmaning-naturell-yoghurt-ska-det-vara/), dagens tips ser ut såhär:


   

Här får ni receptet på min favoritsmoothie:


2 dl fryst mango

0,5 dl frysta hallon

1 dl naturell yoghurt

0,5 dl kesella

2-3 msk egen färskpressad apelsinsaft


Bara att mixa ihop med en stavmixer och äta med en god topping. Min topping bestod av:


Blandgryn, hasselnötskärnor, kokosflingor, mango, hallon

Av Sofie - 20 oktober 2011 07:37

     

x Kanel/äppelgröt (gryn+1/2 rivet äpple+kanel) med 1/2 rivet äpple, kanel och mjölk


Så här på hösten är definitivt favoritgröten kanel/äppelgröt. Så gott att jag kan äta det flera gånger i veckan, och så även idag. Gröten är gjord på fiberhavregryn och lika mycket rågflingor med lite linfrön. Hemma har jag en förpackning fiberhavregryn, en med rågflingor och en med dinkelflingor och sen brukar jag variera vilken jag gör gröt, idag blev det en blandning med fiberhavregryn och rågflingor. Smakmässigt tycker jag inte att det är så stor skillnad, men dinkelflingorna är större i storlek.


Nu måste jag skynda mig, ska möta upp en kompis innan skolan. Vi hörs senarre idag med dagens naturella yoghurt tips! :D


 

Sök i bloggen

Translate

Presentation


Välkommen till en blogg skriven av en 18-årig tjej från Stockholm om mat och hälsa! Här inspirerar jag till en hälsosam livsstil som håller på längre sikt utan dieter, kalorier och vikttänk! Jag älskar att testa nya recept och hitta på mina egna, dessa re

Följ bloggen på bloglovin

Nyttigt Gottis

Kontakta mig

                      Mail:

foodandhealthinmyway@yahoo.se

 

Instagram: sooofieee

Fråga mig

116 besvarade frågor

Middagsrecept

Topp-12 "Chokladigt"

 

Inlägg om vikt och kalorier

   

Superfood Guide

Nyttiga frukostmuffins

Kategorier

Vegetariskt

Pannkaksrecept

Andra inspirerande bloggar

Läsarfrågor med svar

Hitta recept

Matbloggstoppen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Arkiv

Bloggar om mat

Matklubbens Topplista

Senaste inläggen

Omröstning

Varför läser du min blogg?
 För recepten
 För frukostinläggen
 För inspirationen
 För bilderna
 För att du känner mig personligen
 Annat (kommentera gärna vad då)
 Det är första gången jag besöker bloggen
 Flera av anledningarna

RSS

Hälsobloggstoppen


Ovido - Quiz & Flashcards