Sofies Wellness

Alla inlägg under juni 2014

Av Sofie - 16 juni 2014 11:01


 

Godmorgon! Min standardfrukost är fortfarande denna favoriten men idag blev det lite variation och jag åt en oväntat god smoothie toppad med kokoschips och gojibär och ett stekt ägg till. När jag gör smoothie kastar jag ner lite olika ingredienser som jag är sugen på i mixern och hoppas att det blir gott. Det blir det inte alltid, men alla goda recept kommer upp här på bloggen. Här kommer dagens underbara smoothierecept:


Grön smoothie med ruccola, gojibär och mandelsmör (1 person): Mixa ihop 1 stor färsk banan, 1 dl fryst mango, 1 1/2 dl färsk ruccola, 1 1/2 dl kallt vatten, 1 msk gojibär, 1 msk mandelsmör, 2 msk citronsaft, 1 tsk vetegräs (kan uteslutas) och 2 krm spirulina (kan uteslutas). Smaka av, häll upp i ett glas/en burk, toppa med vad som helst, ät/drick och njut!


Fler recept på smoothies finner ni HÄÄÄR!

ANNONS
Av Sofie - 16 juni 2014 10:10


Hallå, det var ett tag sedan jag senast var inne och skrev här. Sedan dess har jag gjort klart det sista i skolan, hängt med kompisar, fått sommarlov, njutit av det underbara vädret, tränat enligt planerna i min sommarträningsutmaning och nu i helgen har jag varit nere i Göteborg med ett par kompisar. Livet rullar på helt enkelt. Det är mitt allra sista riktiga sommarlov någonsin och jag har bestämt för att jag ska njuta av det till fullo. Nu är jag hemma och laddar batterierna för snart ska jag och familjen göra en längre resa till USA som jag har sett så mycket framemot. Seattle, San Fransisco, Los Angeles, Las Vegas, ett flertal nationalparker och en massa däremellan ska upplevas. Har ni några bra tips på vad man måste göra, se, äta och uppleva där så får ni gärna tipsa mig i en kommentar. Hemma i Sverige igen kommer det bli en sväng till Skåne för att hälsa på mormor och morfar som vanligt, resten av sommaren är ganska oplanerad. Jag fyller dessutom 18 i augusti med allt vad det innebär! Fast det är lite läskigt att jag nu ansvarar helt för mig själv. Hur som helst, förutom att jag fysiskt kommer resa till andra sidan Atlanten och att jag kommer göra någon form av kroppslig resa i och med min sommarträningsutmaning så har jag bestämt mig för att även göra en inre resa. Jag ska fortsätta meditera som jag gjort under våren och gå inåt. Jag älskar böcker om personlig utveckling och jag ska läsa en massa och fundera.


Angående sommarträningsutmaningen så har den hitills gått jättebra för mig. Det är kul och så skönt att träna igen nu när jag har kommit igång. Idag är det dags för mitt sjunde pass av trettionio och jag har bokat in mig på ett spinningpass. Kul, jag hatade spinning förut men testade igen i våras och tyckte plötsligt jättemycket om det. Jag undrade ju om det var några av mina bloggläsare som ville haka på min utmaning och det verkade vara några få intresserade. Sen verkade det bli för krångligt med den där appen som jag skrev om eftersom jag inte fick några svar. Men man kan ju vara med utan appen, skriv bara i en kommentar att du är med och vad ditt mål är! Jag tänker uppdatera lite då och då hur det går för mig på bloggen och då kan ni uppdatera mig hur det går för er och era mål. 


Nu i sommar kommer min bloggning bli sporadisk som den har varit på sistone men jag hoppas att ni fortsätter gå in och kika då och då!


Sen slutligen, det är nu dags för beach2014 och jag vet att många oroar sig för hur de ser ut i bikini. Även jag gör det då och då. Men kan vi inte bara bestämma att vi struntar i det i år. Vi är alla olika och ser olika ut. Vi är alla vackra på våra egna sätt. 


Njut nu av sommaren för det ska jag :D


            Några härliga sommarbilder från nationaldagen när jag var uppe i Uppsala och hälsade på min kompis Livia och hennes gulliga hund. Har ni inte varit inne på hennes matblogg, gör det för hon har en massa spännande recept!

ANNONS
Av Sofie - 1 juni 2014 13:00


Hej allihopa! Som jag skrivit i tidigare inlägg har jag tänkt ha en sommarträningsutmaning 1 juni-31 augusti. Det fanns ett litet intresse så jag tycker vi kör och sen kan fler hänga på om de vill senare. Jag har tänkt på vad utmaningen ska vara och har kommit fram till att eftersom alla har olika mål och förutsättningar så får alla bestämma vad deras utmaning ska bestå av. Dock eftersom jag tänker att vi ska använda oss av appen Training Goal som fokuserar på antal pass under en viss tid så kan det vara lämpligt att ha som mål att träna ett visst antal gånger per vecka. Mitt mål är att jag vill träna regelbundet under hela sommaren och jag kommer ha som mål att träna 3 gånger i veckan. Det känns rimligt för mig. Välj ett mål som känns rimligt för dig men samtidigt kan bli lite utmanande! 


Även om vi har lite olika utmaningar så är en stor del av det hela att peppa varandra. Jag tänker även att vi ska ha ett tema vissa veckor för alla. T.ex träna med bara kroppsvikt, morgonpromenader eller olika former av intervaller. Mer info kommer under sommaren!


I sommar kommer jag vara på resande fot ganska mycket och inte ha tillgång till någon dator vilket kommer göra att jag inte kommer kunna blogga under den tidsperioden. Därför föreslår jag att vi använder oss av appen Training Goal eftersom wifi i mobilen kan man få tag på nästan överallt. Jag har nu skapat en privat grupp i den appen som heter Sofies sommarutmaning där ni gärna får gå med så att vi kan peppa varandra. Lösenordet är träningssommar.  Om ni går med i gruppen kommer allas träningspass komma upp där och det finns en logg där man kan skriva peppande meddelande till varandra och jag kan skriva info. 


Utmaningen pågår under hela sommaren, dvs 1 juni-31 augusti. Det blir 13 veckor(+1 dag). Under dessa 13 veckor ska jag då genomföra 39 pass. Som tidigare nämnt går Training goal appen ut på att man ska genomföra ett visst antal pass under en viss tid. Jag kommer alltså fylla i att jag ska genomföra 39 pass under 1 juni till 31 augusti så håller den koll på det. Gör ni likadant!


Det var all information. Vad säger ni? Är ni på? Tror ni att det fungerar med Training Goal appen?


Av Sofie - 1 juni 2014 11:49


Min favoritfrukost som jag ätit mycket på sistone är kesokvarg blandat med en massa kakao och kaffe och sedan olika toppingar. Nu har jag kommit på en smaskig variant på den.


Blanda bara lika delar keso med naturell yoghurt. Rör sedan i någon nypa vaniljpulver och en skvätt kaffe (alternativt en nypa kaffepulver om man inte har något färdigkokat kaffe). Toppa med vad du vill!


Två toppingar som jag har haft på:

  Müsli, banan, blåbär och mandelsmör


  Müsli, hallon, mullbär och valnötter


Förresten kul att iallafall några stycken vill haka på min träningsutmaning i sommar. Mer info kommer strax!

Sök i bloggen

Translate

Presentation


Välkommen till en blogg skriven av en 18-årig tjej från Stockholm om mat och hälsa! Här inspirerar jag till en hälsosam livsstil som håller på längre sikt utan dieter, kalorier och vikttänk! Jag älskar att testa nya recept och hitta på mina egna, dessa re

Följ bloggen på bloglovin

Nyttigt Gottis

Kontakta mig

                      Mail:

foodandhealthinmyway@yahoo.se

 

Instagram: sooofieee

Fråga mig

116 besvarade frågor

Middagsrecept

Topp-12 "Chokladigt"

 

Inlägg om vikt och kalorier

   

Superfood Guide

Nyttiga frukostmuffins

Kategorier

Vegetariskt

Pannkaksrecept

Andra inspirerande bloggar

Läsarfrågor med svar

Hitta recept

Matbloggstoppen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Arkiv

Bloggar om mat

Matklubbens Topplista

Senaste inläggen

Omröstning

Varför läser du min blogg?
 För recepten
 För frukostinläggen
 För inspirationen
 För bilderna
 För att du känner mig personligen
 Annat (kommentera gärna vad då)
 Det är första gången jag besöker bloggen
 Flera av anledningarna

RSS

Hälsobloggstoppen


Skaffa en gratis bloggwww.bloggplatsen.se