Sofies Wellness

Alla inlägg den 16 oktober 2012

Av Sofie - 16 oktober 2012 21:27


God kväll :D Jag tänkte lägga upp ett fint inlägg om en träningsbok jag nyligen köpt som jag verkligen kan rekommendera, har hittat hur mycket bra inspiration och tips som helst. Men såklart var kamerabatteriet dött när jag skulle fixa några fina bilder att ha till. Jag får helt enkelt skrivna inlägget någon annan dag. Därför får ni istället ett tips på en efterätt/ett kvällsmål som jag gjorde och åt i lördags.


    


Lakritspulver är kanske inte vanligt att ha hemma, men om ni har, testa detta:


Hallon/lakritsröra (2 personer)


1 1/2 dl kvarg (turkisk yoghurt fungerar säkert även utmärkt)

1 1/2 dl hallon

1 tsk lakritspulver

valfri sötning som stevia/honung/agave/mosad banan (jag hade ca 1 msk stevia)


1.  Bara att blanda ihop allt till en röra och smaka av.

2. Om du vill kan du ställa in det i frysen ett par timmar och du har glass eller så kör du som jag mer på en krämig röra att äta direkt.

3. Ät som den är eller toppa med något, t.ex kokosflingor!


Av Sofie - 16 oktober 2012 08:00


 


På instagram följer jag en hel del amerikanska mathälsobloggare. Något som jag har märkt är att många av dem har i en massa grönsaker och ofta spenat i sina pannkakor?!? Ja så i lördags testade jag det. Gott faktiskt, kanske inte de godaste jag någonsin ätit men kul att testa på.


Spenat/blåbärspannkakor (1 person)


3/4 dl fiberhavregryn

1 ägg

1 äggvita

1 1/2 dl färsk bladspenat/vanlig spenat

1/2 dl blåbär

1/2 dl keso

1 tsk bakpulver

1 tsk kardemumma

1/2 tsk kanel

2 krm vaniljpulver


1. Mixa samman allt till en smet med en stavmixer.

2. Stek till ca 4 mindre pannkakor.

3. Toppa med vad du vill!


  Vad har Sofie på sina pannkakor?????....


   .....Jo en klick kvarg, hallon och pekansmör. Och nej de är inte brända, blåbären ger dem bara en mörk färg ;)


Skulle ni tänka er att mixa med spenat i era pannkakor?

Sök i bloggen

Translate

Presentation


Välkommen till en blogg skriven av en 18-årig tjej från Stockholm om mat och hälsa! Här inspirerar jag till en hälsosam livsstil som håller på längre sikt utan dieter, kalorier och vikttänk! Jag älskar att testa nya recept och hitta på mina egna, dessa re

Följ bloggen på bloglovin

Nyttigt Gottis

Kontakta mig

                      Mail:

foodandhealthinmyway@yahoo.se

 

Instagram: sooofieee

Fråga mig

116 besvarade frågor

Middagsrecept

Topp-12 "Chokladigt"

 

Inlägg om vikt och kalorier

   

Superfood Guide

Nyttiga frukostmuffins

Kategorier

Vegetariskt

Pannkaksrecept

Andra inspirerande bloggar

Läsarfrågor med svar

Hitta recept

Matbloggstoppen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Arkiv

Bloggar om mat

Matklubbens Topplista

Senaste inläggen

Omröstning

Varför läser du min blogg?
 För recepten
 För frukostinläggen
 För inspirationen
 För bilderna
 För att du känner mig personligen
 Annat (kommentera gärna vad då)
 Det är första gången jag besöker bloggen
 Flera av anledningarna

RSS

Hälsobloggstoppen


Skapa flashcards