Sofies Wellness

Alla inlägg den 28 oktober 2012

Av Sofie - 28 oktober 2012 17:30


           


I veckan gjorde jag en av mina favorithösträtter. Renskavgryta med ingefära, soja, vitlök, broccoli och annat gott. Jag gör sällan samma sak flera gånger. Men detta är en rätt som jag får sug efter då och då. Receptet till rätten finner ni här!!! Dock blir det lite olika gång till gång och jag måttar inte exakt som jag skrev receptet, jag smakar av tills det blir bra. Denna gång använde jag t.ex krossade tomater istället för tomatpure, grädde istället för creme fraiche och gul lök istället för schalottenlök, och det blev lika gott det med!


Har ni några tips på andra goda höstiga grytor/rätter?


 

Av Sofie - 28 oktober 2012 11:08


 


Godmorgon eller godförmiddag :D

Jag har det bara bra här nere i Skåne. Har varit fint (men kallt) väder både igår och idag. Idag startade jag morgonen med en 6 km löptur. Själva springandet gick faktiskt väldigt segt, jag märkte verkligen att jag inte har konditionstränat så mycket de senaste månaderna, men att det fick segt och jag inte sprang på världens bästa tid gjorde ingenting. Det var så vackert att jag mer fokuserade på den härliga upplevelsen. Jag sprang på en matta av glitter (=frost). Och även om det var kallt så frös jag inte. Premiäranvände mitt nya pannband, verkligen ett grymt inköp inför dessa kommande kalla tider. Jag bokstavligt talat hatar mössor, och jag har tjockt hår vilket gör att det ändå skulle vara omöjligt för mig att ha håret uppsatt och mössa på samma gång när jag är ute och springer. Men jag fryser lätt om öronen. Därav är pannbandet grymt, håller öronen varma, går att ha hästsvans och jag slipper att ha en ful mössa. Ynka 39 kr på Stadium! Köptes för en vecka sedan, så vill ni också ha finns det säkert kvar :D


Dagens budskap till er:

Ut i det fina men kalla vädret! Gå, spring, cykla, åk inlines, gå på händerna eller vad ni nu tycker om att göra. Ni kommer inte att ångra det när ni väl är ute!!!


Själv har jag ju redan varit ute, men jag kommer nog komma ut mer, eller jag vill det så jag kommer göra det. Dagen är helt oplanerad och det passar mig perfekt. Jag tar den som den kommer, vi får helt enkelt se vad vi hittar på :D Har ni några roliga planer?


 


Frukosten när jag kom tillbaka blev helt enkelt:

x Gröt med hallon och kardemumma i toppat med mer hallon, valnötter, gojibär, kokosflingor och mjölk

x Kokt ägg


Som ni kanske ser är bilderna tagna från min instagram (@sooofieee). Ja igår åkte vi och köpte en ny iphone. Till min stora förvåning fick vi pengar av försäkringsbolaget (som flera av er kommenterade att jag borde få) så det blev inte en stor grej. Och (smarta) jag hade tydligen säkerhetskopierat allt i min gamla iphone på datorn senast i början av oktober, så alla kontakter, sparade saker i appar, bilder, anteckningar innan då har tankats över till min nya. Inte mycket gick förlorat helt enkelt, men det har ändå varit jobbigt och struligt alltihopa.


Okej, inget mer om min dumma fickstöld, ut och rör på er nu :D

Sök i bloggen

Translate

Presentation


Välkommen till en blogg skriven av en 18-årig tjej från Stockholm om mat och hälsa! Här inspirerar jag till en hälsosam livsstil som håller på längre sikt utan dieter, kalorier och vikttänk! Jag älskar att testa nya recept och hitta på mina egna, dessa re

Följ bloggen på bloglovin

Nyttigt Gottis

Kontakta mig

                      Mail:

foodandhealthinmyway@yahoo.se

 

Instagram: sooofieee

Fråga mig

116 besvarade frågor

Middagsrecept

Topp-12 "Chokladigt"

 

Inlägg om vikt och kalorier

   

Superfood Guide

Nyttiga frukostmuffins

Kategorier

Vegetariskt

Pannkaksrecept

Andra inspirerande bloggar

Läsarfrågor med svar

Hitta recept

Matbloggstoppen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Arkiv

Bloggar om mat

Matklubbens Topplista

Senaste inläggen

Omröstning

Varför läser du min blogg?
 För recepten
 För frukostinläggen
 För inspirationen
 För bilderna
 För att du känner mig personligen
 Annat (kommentera gärna vad då)
 Det är första gången jag besöker bloggen
 Flera av anledningarna

RSS

Hälsobloggstoppen


Ovido - Quiz & Flashcards