Sofies Wellness

Direktlänk till inlägg 15 oktober 2012

Carob/hallongröt med favoritkrämen

Av Sofie - 15 oktober 2012 08:12


 


x Carob/hallongröt med keso, favoritkrämen, kokosflingor och några till hallon


Carob/hallongröt (1 person): Koka ihop en gröt på 1 dl fiberhavregryn, 2 dl vatten och en nypa salt. Rör i 1 msk carob (eller kakao, men då blir det kakaogröt istället) och 1 dl hallon. Låt puttra ihop till en gröt och toppa med vad du vill!


Favoritkrämen: Mosa ihop 1/2 banan med 1/2 msk jordnötssmör och 1/2 msk kakao! Om man vill kan man även värma krämen i micron en kort stund.


Carob köptes hem billigt för längesedan. Men jag använder det nästan aldrig, jag vet inte vad jag ska göra med det. I gröt fungerar det alltid. Men någon som har något annat tips?


 


Då kör vi, ny vecka med nya möjligheter :D Nu gör vi det bästa av den!

 
 
Ingen bild

Emelie

15 oktober 2012 08:49

Hej! Måste börja med att säga att din blogg är helt underbar! Älskar den och kör dina recept dagligen... Men jag har en fråga till dig.. Som kost och träningsnörd vilket man är själv. Med miljoner ingredienser hemma om hopp att äta så naturligt som möjligt! Utan skit.. Men undrar hur du gör när du tex åker på semester med en kompis (som inte bryr sig så mycket om vad hon äter) om du tex åker med deras familj en vecka... Då måste man äta "deras"'mat. Vilket kan bli vitt roströd till frukost, (äter inte vitt bröd=luft) frukt youghurt vilket har mängder med socker i .. Och tex när dom gör mat. Tycker de är jobbigt. Då jag vill äta bra råvaror... Men hur gör du? Kram!!

Sofie

18 oktober 2012 20:06

Hej!
Tack för din fina kommentar, även om de tagit lite tag för mig att svara.
Jovisst är man bortbjuden kanske man får äta sämre även fast att man inte vill. Kanske kan du ta med dig nötter/äpplen, mellanmålsmuffins på resan? Ta med havregryn (så många dl för så många dagar du ska vara borta, tar ingen plats) så kan göra gröt. Då har du bra frukostar och mellanmål. Men samtidigt, det kanske inte det går och då får du göra det bästa av det hela. Om du normalt sätt äter bra (vilket du verkar göra) så är det ju inte katastrof om du äter sämre en vecka, du kommer ju gå tillbaka till dina vanliga vanor när du kommer hem igen. Så få absolut inget dåligt samvete. Men jag kan ändå förstå vad du menar, man vill äta bra och är inte alls sugen på det de serverar och så blir man tvungen att äta det. Kram!

 
Marja - Baka Sockerfritt

Marja - Baka Sockerfritt

15 oktober 2012 16:49

Det är gott med lite chokladsmak i gröten, och din kräm lät perfekt till!

http://bakasockerfritt.blogg.se

 
Ingen bild

Judde

21 oktober 2012 11:42

Jättehärlig blogg med massa bra recept m.m =)

Ett tips som du borde testa är att göra den här gröten men du tar istället en banan och 1/2 msk kakao, och sen som vanligt (1dl havregryn & 2dl vatten + 1 nypa salt) Det blev väldigt gott! =) Tänkte eftersom du ju också använder mycket banan till olika mellanmål m.m ^^

Sofie

21 oktober 2012 22:31

Tack :D
Jo det har jag testat tidigare, och det är gott!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 3 november 2014 21:10


  Japp, jag låter bloggen vila ett tag nu dvs jag tar någon form av bloggpaus på obestämd tid. Energi att lägga på bloggen finns inte riktigt där för mig. Antingen vill jag göra min blogg bra och skriva regelbundet eller så vill jag inte skriva all...

Av Sofie - 18 oktober 2014 15:48

  Inställda planer med en kompis ledde till att jag hängde med familjen och ett par familjevänner ut i skogen idag. Vi hittade en massa svamp och njöt av naturen.           Självklart hade vi med oss matsäck i våra ryggsäckar! På mina mackor...

Av Sofie - 17 oktober 2014 08:00


  Här har ni veckans fredagslista:   1. MIN MORGONSTUND är något jag högt prioriterar. Till för bara några månader sedan ingick det bara att göra en smarrig frukost och äta den i lugn och ro. Nu går jag faktiskt upp ännu tidigare för att börja ...

Av Sofie - 16 oktober 2014 20:20


  Hej allihopa! Som ni säkert har märkt har jag tagit en spontan bloggpaus senaste veckorna. Främst pga bloggtorka och att mycket annat i mitt liv har tagit tid. Men nu är jag tillbaka och tänker så smått börja skriva igen. Vad är ni intresserade a...

Av Sofie - 3 oktober 2014 08:00

  Låt mig presentera veckans fredagslista:      1. Jag har hittat en podcast som egentligen inte är en podcast utan timmeslånga avsnitt med skön yogamusik. Jag använder musiken både till yoga, meditation, avslappning och som pluggmusik. Podcast...

Sök i bloggen

Translate

Presentation


Välkommen till en blogg skriven av en 18-årig tjej från Stockholm om mat och hälsa! Här inspirerar jag till en hälsosam livsstil som håller på längre sikt utan dieter, kalorier och vikttänk! Jag älskar att testa nya recept och hitta på mina egna, dessa re

Följ bloggen på bloglovin

Nyttigt Gottis

Kontakta mig

                      Mail:

foodandhealthinmyway@yahoo.se

 

Instagram: sooofieee

Fråga mig

116 besvarade frågor

Middagsrecept

Topp-12 "Chokladigt"

 

Inlägg om vikt och kalorier

   

Superfood Guide

Nyttiga frukostmuffins

Kategorier

Vegetariskt

Pannkaksrecept

Andra inspirerande bloggar

Läsarfrågor med svar

Hitta recept

Matbloggstoppen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Arkiv

Bloggar om mat

Matklubbens Topplista

Senaste inläggen

Omröstning

Varför läser du min blogg?
 För recepten
 För frukostinläggen
 För inspirationen
 För bilderna
 För att du känner mig personligen
 Annat (kommentera gärna vad då)
 Det är första gången jag besöker bloggen
 Flera av anledningarna

RSS

Hälsobloggstoppen


Ovido - Quiz & Flashcards