Sofies Wellness

Alla inlägg den 11 september 2011

Av Sofie - 11 september 2011 19:56

   

Såg precis att jag fått en länk från frukostera och att jag fått en massa nya läsare. Välkommna hit! Jag driver en blogg där jag vill inspirera andra till att leva ett hälsosamt liv med god och nyttig mat. Jag lägger upp mycket bilder och recept. Om ni undrar något är det bara att kommentera!


Lagade precis till middag en ny kycklingrätt som var så god. Definitivt min nya favorit kycklingrätt. Och tur som jag har så blev det över= jag slipper äta skolmaten imorgon utan jag kan ta med mig en matlåda av detta istället!


Här har ni det underbara receptet:


Italiensk kycklinggryta (ca 5 personer)


1 gul lök

1 liten zuccini

200 g champinjoner

1-2 röda paprikor

600 g kycklingfile

1 burk creme fraiche

10-12 soltorkade tomater

100 g fetaost

1 dl krossade tomater

 

1. Skär lök, zuccini, champinjoner och paprika i mindre bitar. Fräs allt i olja i en stekpanna så att allt får lite färg.

2. Under tiden: Skär kycklingen i mindre bitar och genomstek i en annan stekpanna.

3. Smula fetaosten och skär soltorkade tomater. Låt creme fraiche, krossade tomater, soltorkade tomater och fetaost koka ihop sig en stund i en kastrull.

4. Blanda kycklingen, grönsakerna och såsen i en och samma kastrull och låt koka i någon minut. Smaka av med salt.

5. Servera med råris och sallad.


  Dagens middag bestående av: kycklinggryta, råris och sallad med solrosfrön


   

Av Sofie - 11 september 2011 13:35

   

Som ni vet är jag väldigt skeptisk till fryst mat man köper som man värmer i micron. Men frysta grönsaker tycker jag är en alldelles underbar lösning när man inte har färska hemma. Idag till lunchen testade jag frysta grönsaker med pesto, en ny sorts frysen grönsaksblandning.


Mitt omdöme: Grönsaksblandningen var god och bra kombination av olika grönsaker. Det smakade ganska mycket pesto, fast ändå inte riktigt som om man hade wokat grönsaker och helt i egen pesto. Jag irriterade mig lite på de ostklumpar som var med i pestosåsen. Men den får ändå ganska bra betyg smakmässigt. Innehållsmässigt var det också ganska bra, mycket grönsaker och basilika och sådannt som ger pestosmak, det enda jag undrar lite var vad som menas med stärkelse som ingrediens.

Sammanfattningsmässigt tycker jag det är en hyfsatt bra produkt som jag kan tänka mig att äta igen, men att woka färska grönsaker och hälla i egen pesto kommer alltid vara lite bättre och mycket godare.


  Detta åt jag idag till lunch, nudlar med mammas thaibiffsås, stekta kantareller, pestogrönsaksbladningen och lite hackade spenatblad, ingen direkt underbar smakkombination ihop men det var gott om man åt allt var för sig


  Är detta en produkt ni har testat på?

Sök i bloggen

Translate

Presentation


Välkommen till en blogg skriven av en 18-årig tjej från Stockholm om mat och hälsa! Här inspirerar jag till en hälsosam livsstil som håller på längre sikt utan dieter, kalorier och vikttänk! Jag älskar att testa nya recept och hitta på mina egna, dessa re

Följ bloggen på bloglovin

Nyttigt Gottis

Kontakta mig

                      Mail:

foodandhealthinmyway@yahoo.se

 

Instagram: sooofieee

Fråga mig

116 besvarade frågor

Middagsrecept

Topp-12 "Chokladigt"

 

Inlägg om vikt och kalorier

   

Superfood Guide

Nyttiga frukostmuffins

Kategorier

Vegetariskt

Pannkaksrecept

Andra inspirerande bloggar

Läsarfrågor med svar

Hitta recept

Matbloggstoppen

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Arkiv

Bloggar om mat

Matklubbens Topplista

Senaste inläggen

Omröstning

Varför läser du min blogg?
 För recepten
 För frukostinläggen
 För inspirationen
 För bilderna
 För att du känner mig personligen
 Annat (kommentera gärna vad då)
 Det är första gången jag besöker bloggen
 Flera av anledningarna

RSS

Hälsobloggstoppen


Skapa flashcards