Sofies Wellness

Alla inlägg den 16 september 2011

Av Sofie - 16 september 2011 20:32

   

x Hemmagjord pizza med italiensk fyllning och en klick keso


Supergott, receptet kommer upp imorgon!


Hur myser ni denna fredagkväll?

Av Sofie - 16 september 2011 18:10

   

Min favorit mattidning är Laga Lätt, och idag fick jag mitt första nummer på posten (har köpt lösnummer tidigare). Jag tycker den är väldigt bra, för den har ungefär min syn på matlagning, det ska vara lättlagat, inte ta så himlans lång tid och det ska vara ganska hälsosamt. Så denna tidning rekomenderar jag verkligen, jag tycker elle mat o vin och allt om mat också är bra, men där är recepten ofta ganska komplicerade.


    Jag tycker om tidningens hälsosida och det där recepten på choklad/banan kaka ser sjukt gott ut, det måste jag testa någon dag


  På posten kom även mattidningen Salt o peppar som mina föräldrar får för att de ibland handlar i Vi-affärer


För övrigt samlar jag på mig alla mattidningar jag kan hitta och jag älskar att göra listor på recept som jag vill pröva att laga någon gång, jag tror jag har listor på flera 100 recept, synd bara att man inte har tid för så mycket matlagning ;)


Prenumenerar/läser ni några mattidningar? Vilken är er favorit?


Av Sofie - 16 september 2011 09:30

   

Igår testade jag på att göra mellanmålbollar perfekta att äta för att få ny energi:


Frukt- och nötbollar (ca 20 st)


2 dl nötter (valfria, antingen blandat eller en sorts, jag körde hasselnötter, paranötter, valnötter och mandel)

2 dl havregryn/dinkelflingor/rågflingor (välj själv, jag körde hälften fiber havregryn och hälften dinkelflingor)

3 dl torkad frukt (t.e. russin, aprikoser, tranbär, blåbär)

1 1/2 msk kakao

2-3 msk vatten

Ev. riven kokos

 

1. Mixa nötter och flingor fint i en matberedare. Tillsätt torkad frukt och kakao.

2. Mixa till det blivit en jämn massa, tillsätt vatten så att det blir lagom smuligt så att det går att forma till bollar. Forma till bollar.

3. Om du vill kan du även rulla bollarna i riven kokos.


    Perfekta mellanmålet att ha med sig i väskan eller att äta efter träning


De förvaras bäst i kylskåpet eller frysen, men om du ska äta de samma dag klarar de självklart att ligga framme utan någon kyla

Sök i bloggen

Translate

Presentation


Välkommen till en blogg skriven av en 18-årig tjej från Stockholm om mat och hälsa! Här inspirerar jag till en hälsosam livsstil som håller på längre sikt utan dieter, kalorier och vikttänk! Jag älskar att testa nya recept och hitta på mina egna, dessa re

Följ bloggen på bloglovin

Nyttigt Gottis

Kontakta mig

                      Mail:

foodandhealthinmyway@yahoo.se

 

Instagram: sooofieee

Fråga mig

116 besvarade frågor

Middagsrecept

Topp-12 "Chokladigt"

 

Inlägg om vikt och kalorier

   

Superfood Guide

Nyttiga frukostmuffins

Kategorier

Vegetariskt

Pannkaksrecept

Andra inspirerande bloggar

Läsarfrågor med svar

Hitta recept

Matbloggstoppen

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Arkiv

Bloggar om mat

Matklubbens Topplista

Senaste inläggen

Omröstning

Varför läser du min blogg?
 För recepten
 För frukostinläggen
 För inspirationen
 För bilderna
 För att du känner mig personligen
 Annat (kommentera gärna vad då)
 Det är första gången jag besöker bloggen
 Flera av anledningarna

RSS

Hälsobloggstoppen


Skapa flashcards