Sofies Wellness

Alla inlägg den 5 september 2011

Av Sofie - 5 september 2011 20:29

      


Många klagar över att de inte har tid att laga riktig mat, utan köper färdiga förpackningar och hel/halvfabrikat. Visst jag förstår att folk har tidsbrist, men att rulla sina egna köttbullar är något jag inte förstår att så många inte gör. Det tar max 5 min extra och är så mycket godare och bättre för kroppen.


Gör antingen som min mamma och gör köttbullar på nötfärs, mjölk, ströbröd och vitlök. Eller som jag brukar göra med nötfärs och 1 ägg. Testa att ha i en halv finhackad gul lök. Eller en massa kryddor och fetaost eller soltorkade tomater för att få variation. Våga exprimentera dig i köket och få upptäcka nya smakupplevelser. Köp bara inte de äckliga findus köttbullarna i frysdisken eller blå bands pulver brunsås att ha till!!!


Dagens middag idag var en njutning av mammas hemmagjorda köttbullar med kokt potatis, broccoli, morötter, tomater och en klick rårörda lingon:


 

Testa även köttbullar i röd currysås här:

http://food-and-health-in-my-way.bloggplatsen.se/2011/07/15/5824233-recept-kottbullar-i-rod-currysas-gardagens-middag/


 

Äter ni egna köttbullar eller köper ni färdiga?


Av Sofie - 5 september 2011 07:52

     

x Två hembakade skivor bröd med saltrulle, keso och gräslök

x Kefirfil med varma hallon och pumpafrön


Dagens frukost blev idag väldigt lyxig och god. Jag testade på saltrulle på mackan och det var gott men smakade nästan som vanlig skinka, bara lite saltare. Kefirfilen var också "ny" för mig, smakade också nästan som vanlig fil men inte riktigt, svårt att beskriva med ord. Skillnaden med kefirfil och vanlig fil är att de har olika bakteriekultur.


Nu ska jag bege mig mot skolan, ha en fin dag!!!


      





Sök i bloggen

Translate

Presentation


Välkommen till en blogg skriven av en 18-årig tjej från Stockholm om mat och hälsa! Här inspirerar jag till en hälsosam livsstil som håller på längre sikt utan dieter, kalorier och vikttänk! Jag älskar att testa nya recept och hitta på mina egna, dessa re

Följ bloggen på bloglovin

Nyttigt Gottis

Kontakta mig

                      Mail:

foodandhealthinmyway@yahoo.se

 

Instagram: sooofieee

Fråga mig

116 besvarade frågor

Middagsrecept

Topp-12 "Chokladigt"

 

Inlägg om vikt och kalorier

   

Superfood Guide

Nyttiga frukostmuffins

Kategorier

Vegetariskt

Pannkaksrecept

Andra inspirerande bloggar

Läsarfrågor med svar

Hitta recept

Matbloggstoppen

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Arkiv

Bloggar om mat

Matklubbens Topplista

Senaste inläggen

Omröstning

Varför läser du min blogg?
 För recepten
 För frukostinläggen
 För inspirationen
 För bilderna
 För att du känner mig personligen
 Annat (kommentera gärna vad då)
 Det är första gången jag besöker bloggen
 Flera av anledningarna

RSS

Hälsobloggstoppen


Ovido - Quiz & Flashcards