Sofies Wellness

Alla inlägg den 15 november 2012

Av Sofie - 15 november 2012 21:37


 


Jag fullkomligt älskar lax, rödbetor, sötpotatis och avokado. Dagens middag som bestod av detta blev minst sagt god!


Enkel lax med timjan, rödbetor och sötpotatis (1 person)


Skala 1 mindre sötpotatis och 1 stor rödbeta. Skär i mindre bitar, lägg på en bakplåt med bakplåtspapper. Häll över olivolja, salta och krydda med timjan. Smula över en bit fetaost. Lägg en laxfile (fryst) på plåten, salta och krydda med timjan. In i ugnen på 225 grader i 25 min. Klart!!!


Inte mycket som behövs göras, och när det väl är i ugnen sköter det sig själv, man kan helt enkelt göra något annat. Love it!


  Innan ugnen!

Av Sofie - 15 november 2012 09:00


 


Kesella och kvarg har ni säkert märkt förekommer mycket på min blogg. Kesella är för er som inte vet Arlas egna variant på kvarg (dvs kesella är kvarg men under ett annat namn). Det har blivit att vi brukar köpa hem kesella när vi köper kvarg, men "kvargmarknaden" har expanderat och det finns nu flera märken.


ICA har kommit med sin egna variant och jag har nyligen testat den för första gången. Vad tyckte jag? Inte jättestor skillnad men jag tycker den är mindre sträv i smaken vilket är ett stort plus då kesellan kan bli lite väl sträv tycker jag. Dock är ICAs inte riktigt lika krämig vilket är ett minus, men det är väldigt lite skillnad, det gör inte så mycket. Tror även ICAs är något billigare, vilket självklart är ett plus om man köper hem det mycket. I framtiden tror jag att det blir mer av ICAs kvarg och mindre av Arlas kesella för min del!


Vilken kvarg köper ni hem (om ni nu gör det)? Det finns ju Lidhls och Garants också. Har ni testat ICAs kvarg och vad tyckte ni om den?


   Förmiddagsmellis när jag var hemma på studiedag: Kvarg, vaniljpulver, granola och inkabär


Vad är kvarg då? Som en krämigare yoghurt med hög proteinhalt. Perfekt som mellanmål med topping, att blanda i yoghurten till frukost och att göra kalla såser på :D


Har ni några bra favoritrecept/tips som har kvarg i sig?

Sök i bloggen

Translate

Presentation


Välkommen till en blogg skriven av en 18-årig tjej från Stockholm om mat och hälsa! Här inspirerar jag till en hälsosam livsstil som håller på längre sikt utan dieter, kalorier och vikttänk! Jag älskar att testa nya recept och hitta på mina egna, dessa re

Följ bloggen på bloglovin

Nyttigt Gottis

Kontakta mig

                      Mail:

foodandhealthinmyway@yahoo.se

 

Instagram: sooofieee

Fråga mig

116 besvarade frågor

Middagsrecept

Topp-12 "Chokladigt"

 

Inlägg om vikt och kalorier

   

Superfood Guide

Nyttiga frukostmuffins

Kategorier

Vegetariskt

Pannkaksrecept

Andra inspirerande bloggar

Läsarfrågor med svar

Hitta recept

Matbloggstoppen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
<<< November 2012 >>>

Arkiv

Bloggar om mat

Matklubbens Topplista

Senaste inläggen

Omröstning

Varför läser du min blogg?
 För recepten
 För frukostinläggen
 För inspirationen
 För bilderna
 För att du känner mig personligen
 Annat (kommentera gärna vad då)
 Det är första gången jag besöker bloggen
 Flera av anledningarna

RSS

Hälsobloggstoppen


Ovido - Quiz & Flashcards