Sofies Wellness

Alla inlägg den 26 november 2012

Av Sofie - 26 november 2012 15:30


 

Tänkte bjuda på en variant gottisbollar jag gjorde i helgen. Supergoda verkligen, samtidigt som de var väldigt enkla att göra och nyttiga. Perfekt som godis!


Gottisbollar med hallon, banan och jordnötssmör (10-14 st)


1 dl mandlar

1 dl fryst hallon

1 dl skivad fryst banan

1-2 msk jordnötssmör

kokosflingor att rulla i


1. Mixa alltihop utan kokosflingorna i en mixer/matberedare tills det blir en jämn gegga.

2. Rulla snabbt till bollar innan hallon och banan smälter för mycket så det blir svårt. Rulla i kokosflingor.

3. Ställ in i kylskåpet en stund så att de stelnar lite. Man kan även ha dem i frysen om man vill ha hårdare konsistens, då håller de även längre.


   Undebart mellis tillsammans med favoriten vaniljkesokvarg (keso+kvarg+vaniljpulver)


Av Sofie - 26 november 2012 09:48


 


Dagens frukost:

x Apelsin/kanelgröt med kaffekesokvarg (keso+kvarg+någon msk kaffe), valnötter och gojibär

x Microägg med krydda


Apelsin/kanelgröt (1 person): Koka gröt på 1 dl fiberhavregryn eller andra gryn, saften ur 1 apelsin (ca 1 dl), 1 1/2 dl vatten, 1/2 msk kanel och en gnutta salt!


Apelsin och kanel passar extremt bra ihop. Åh nu kommer apelsinernas tid och jag går in i någon form av apelsintid. Apelsin i frukosten igår, idag och säkert även imorgon, tur att pappa köpt hem en massa. Ska skriva ett fint inlägg om apelsiner någon dag :D Eller så gömmer jag det under en av hälsokalenders luckor. Har fixat stora delar av luckorna i helgen, och jag är sjukt taggad på att köra igång senare i veckan. Jag hoppas ni hakar på då! :)


 


Och så var helgen slut igen :( Min har varit helt okej. Behövt plugga en hel del. Igår var jag ute med pappa på en lång promenad i stan, kollade årets första julmarknad (i gamla stan) och fikade riktig fika. Mysigt!

Men idag är det måndag, och jag har som varje måndag världens skönaste sovmorgon. Brukar sova en timma extra och sedan dra till ett nästan tomt gym, älskar det. Det var planen idag också. Men så hamnade jag framför en skoltext som jag borde ha blivit klar med igår men då fastnade jag bara i mina egna ord, och nu på morgonen bara flög orden fram. Men nu när jag är klar inser jag att jag inte hinner till gymmet. Typiskt, och efter skolan är det överbelarmat med folk, hehe jag är van att det ska vara nästan tomt som det är på morgonarna. Får bli ett gruppträningspass ikväll om det ska bli någon träning idag! Nu blir det iallafall skola och träffa kompisarna där.


Kika in här senare, då kommer det upp ett nytt recept på gottisbollar jag gjorde i helgen :D

Sök i bloggen

Translate

Presentation


Välkommen till en blogg skriven av en 18-årig tjej från Stockholm om mat och hälsa! Här inspirerar jag till en hälsosam livsstil som håller på längre sikt utan dieter, kalorier och vikttänk! Jag älskar att testa nya recept och hitta på mina egna, dessa re

Följ bloggen på bloglovin

Nyttigt Gottis

Kontakta mig

                      Mail:

foodandhealthinmyway@yahoo.se

 

Instagram: sooofieee

Fråga mig

116 besvarade frågor

Middagsrecept

Topp-12 "Chokladigt"

 

Inlägg om vikt och kalorier

   

Superfood Guide

Nyttiga frukostmuffins

Kategorier

Vegetariskt

Pannkaksrecept

Andra inspirerande bloggar

Läsarfrågor med svar

Hitta recept

Matbloggstoppen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
<<< November 2012 >>>

Arkiv

Bloggar om mat

Matklubbens Topplista

Senaste inläggen

Omröstning

Varför läser du min blogg?
 För recepten
 För frukostinläggen
 För inspirationen
 För bilderna
 För att du känner mig personligen
 Annat (kommentera gärna vad då)
 Det är första gången jag besöker bloggen
 Flera av anledningarna

RSS

Hälsobloggstoppen


Ovido - Quiz & Flashcards