Sofies Wellness

Alla inlägg den 25 mars 2013

Av Sofie - 25 mars 2013 17:25


 


Dagens frukost:

x Blåbär/kardemumma oatmealkaka med kesokvarg och hasselnötssmör


Blåbär/kardemumma oatmealkaka till frukost (1 person)


3/4 dl fiberhavregryn eller havregryn

1 tsk kardemumma

1/2 tsk bakpulver

1-1 1/2 dl blåbär

1 mosad banan

1 ägg


1. Bara att blanda ihop i en djup microsäker skål. Smaka av.

2. Micra på högsta effekt tills den stelnat, ca 2.30-4 min!

3. Vänd försiktigt upp och ned på ett fat och toppa med vad du vill.


Superenkelt och supergott :D Dagen har hitills gått i ett. Ett morgonpass på gymmet, gå i skolan och umgås med kompisarna där, lite slapp (=mellis+te+yelp) en stund efter skolan och nu blir det att plugga hela kvällen eller så mycket jag orkar. Och så Dicte ikväll på tv, ni har väl inte missat den grymma danska tv-serien (den enda jag följer just nu)?


 


Och letar ni efter ett grymt våffelrecept idag hänvisar jag er till detta recept!! Det är ju våffeldagen för den som har missat det. Själv blir det nog ingen våffla idag, jag är helt enkelt inte sugen på våfflor :)


Sök i bloggen

Translate

Presentation


Välkommen till en blogg skriven av en 18-årig tjej från Stockholm om mat och hälsa! Här inspirerar jag till en hälsosam livsstil som håller på längre sikt utan dieter, kalorier och vikttänk! Jag älskar att testa nya recept och hitta på mina egna, dessa re

Följ bloggen på bloglovin

Nyttigt Gottis

Kontakta mig

                      Mail:

foodandhealthinmyway@yahoo.se

 

Instagram: sooofieee

Fråga mig

116 besvarade frågor

Middagsrecept

Topp-12 "Chokladigt"

 

Inlägg om vikt och kalorier

   

Superfood Guide

Nyttiga frukostmuffins

Kategorier

Vegetariskt

Pannkaksrecept

Andra inspirerande bloggar

Läsarfrågor med svar

Hitta recept

Matbloggstoppen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Arkiv

Bloggar om mat

Matklubbens Topplista

Senaste inläggen

Omröstning

Varför läser du min blogg?
 För recepten
 För frukostinläggen
 För inspirationen
 För bilderna
 För att du känner mig personligen
 Annat (kommentera gärna vad då)
 Det är första gången jag besöker bloggen
 Flera av anledningarna

RSS

Hälsobloggstoppen


Skapa flashcards