Sofies Wellness

Alla inlägg den 5 juli 2012

Av Sofie - 5 juli 2012 16:00


    


Ett recept som jag gjorde förra veckan uppe i Stockholm men inte har visat er:


Bovete/frökex (en sats)


Blötlägg 1 dl krossat/helt bovete i 3 dl vatten, 2 msk chiafrön i 1 dl vatten och 1 dl solrosfrön i 2 dl vatten över natten. Häll av vattnet som är över från bovete och solrosfrön. Skölj bovete noga (viktigt)! Blanda chiafrön, bovete, solrosfrön, 1 dryg msk kanel, 1 tsk malen kardemumma och 1/2 tsk malen nejlika i en bunke noga.


Bre ut på en bakplåt med bakplåtspapper så tunt som det går. In i ugnen på 200 grader tills det torkat (ca 20 min) och bryt sedan i bitar. Tips: Efter ca 10-15 min, ta ut och skär/bryt i bitar och vänd på dem och en sväng in i ugnen igen tills de är helt torra. Låt svalna och förvara i en burk med lock!


Receptet kommer härifrån! Ät med vad du vill. T.ex mandelsmör och/eller choklad/kaffe mandelsmör:

   


        


Kryddigt och gott :D

Sök i bloggen

Translate

Presentation


Välkommen till en blogg skriven av en 18-årig tjej från Stockholm om mat och hälsa! Här inspirerar jag till en hälsosam livsstil som håller på längre sikt utan dieter, kalorier och vikttänk! Jag älskar att testa nya recept och hitta på mina egna, dessa re

Följ bloggen på bloglovin

Nyttigt Gottis

Kontakta mig

                      Mail:

foodandhealthinmyway@yahoo.se

 

Instagram: sooofieee

Fråga mig

116 besvarade frågor

Middagsrecept

Topp-12 "Chokladigt"

 

Inlägg om vikt och kalorier

   

Superfood Guide

Nyttiga frukostmuffins

Kategorier

Vegetariskt

Pannkaksrecept

Andra inspirerande bloggar

Läsarfrågor med svar

Hitta recept

Matbloggstoppen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27
28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Arkiv

Bloggar om mat

Matklubbens Topplista

Senaste inläggen

Omröstning

Varför läser du min blogg?
 För recepten
 För frukostinläggen
 För inspirationen
 För bilderna
 För att du känner mig personligen
 Annat (kommentera gärna vad då)
 Det är första gången jag besöker bloggen
 Flera av anledningarna

RSS

Hälsobloggstoppen


Ovido - Quiz & Flashcards