Sofies Wellness

Direktlänk till inlägg 7 augusti 2012

Hur har ni alla hittat hit?

Av Sofie - 7 augusti 2012 09:55


Ja hur har ni alla hittat hit? Till min blogg alltså? Det vore kul att veta! Googlat efter recept? Via en länk på en annan blogg? På hittarecept.se (bra sida för er som inte känner till den)? Någon som tipsat er? Min artikel i SvD för hundra år sedan? Eller på något annat sätt?


Besökstatistiken har sjunkit under sommaren, vilket är helt naturligt då man inte sitter lika mycket framför datorn och jag har samtidigt inte alls bloggat lika regelbundet. Men de senaste veckorna har den letat sig upp igen. Och igår hade jag nytt läsarrekord. Över 1000 unika personer hade besökt bloggen :D De senaste dagarna har jag även fått en väldigt massa kommentarer och många extra fina som tackar mig för att jag skriver en inspirerande blogg. Det är kul att blogga, men extra kul och peppande när man får sådannt tillbaka, och det vore ju inte kul att blogga om ingen läste (och man lägger ner så mycket tid på det). Tack för det! Någon frågade även efter en frågestund vilket jag tycker låter som en bra idé. Det var längesedan sist och jag får en hel del frågor (som jag svarar på direkt under inlägget som de har kommenterat på). Vill ni ha en frågestund?


Så svara på frågan nu, hur hittade ni hit? :)


Och här kommer dagens relativt enkla frukost:

   


x Finn Crisp med kokt ägg och pestokrydda

x Naturell yoghurt med hemmagjort choklad/kaffe mandelsmör, gojibär, blåbär och kiwi


Gott som vanligt haha. Jag undrar om gott är det ord jag använder mest i mina inlägg? ;) Någon undrade hur länge hemmagjort nötsmör håller i kylen, och jag svarar ganska länge. De mandelsmöret jag använde idag gjorde jag någon gång i andra halvan av juni och det är fortfarande fräsch och gott :D


Ha en fin dag!

 
 
Ingen bild

synne

7 augusti 2012 12:59

Fant frukosteras blogg via en norsk matblogg, åsså fant jeg deg gjennom henne ;D

Sofie

7 augusti 2012 20:48

Okej :) Vad kul med en norsk läsare!

 
Ingen bild

Ellen

7 augusti 2012 14:45

Jag hittade din blogg när jag googlade på "hälsoblogg" eller liknande. Har kikat in flera gånger per dag senaste kvartalet. Mest gillar jag dina frukosttips, hur man pimpar gröten eller varierar sig, tex med olika toppingar

Sofie

7 augusti 2012 20:47

:D

 
Ingen bild

Ellen

7 augusti 2012 14:47

... Till yoghurten och så har jag äntligen börjat experimentera med nötsmör tack vare dig! Favoriten hitills är valnötssmör :) kramar!

Sofie

7 augusti 2012 20:47

Kul :) kram!

 
Ingen bild

Linda

7 augusti 2012 14:49

Lidenmentuff.blogspot.com la upp hennes bästa hälsobloggar och du var med :)
Älskar dina bilder och recept!
Hittade bloggen i förgår och har bläddrat tillbaka över hundra sidor...
Du har instagram va? Känner igen vissa bilder tror att jag följde dig innan jag tog bort mitt konto ;)

Sofie

7 augusti 2012 20:47

Tack :) Ja jag har instagram!

 
Sarah

Sarah

7 augusti 2012 16:29

Jag hittade hit när jag gick in på bloggplatsen.se och kollade in matbloggar, så poppade din upp här :) Men sedan har jag sett dig när jag googlat tex " ugnsbakad gröt" och även folk som länkat dig :)

http://finefoods.tumblr.com

Sofie

7 augusti 2012 20:42

Okej :)

 
Ingen bild

Emma

7 augusti 2012 21:06

Jag har länge sökt efter en bra "träningsblogg" och hittade din blogg full med nyttig mat. Helt perfekt tänkte jag. När jag hade läst ett tag ville jag laga mat. Har tidigare aldrig haft den viljan haha. All mat såg så god ut så jag tänkte varför inte liksom? Så jag provade på den nyttiga pizzan idag som du hade lagt ut. Så sjukt gott blev det! Tack för en inspirerande blogg :) Följer den dagligen :D
Kram Emma

Sofie

8 augusti 2012 10:00

Kul att du tyckte om pizzan! Och tack för den fina kommentaren :D Ha en fin dag! Kram

 
Ingen bild

Ida

7 augusti 2012 21:35

Jag hittade din blogg genom att jag tycker om att laga nyttig och näringsrik mat så jag sökte på hälsobloggar och fick upp din blogg:) denna följer jag varje dag nu:) jättebra och roliga recept du har. Ha en bra kväll!

Sofie

8 augusti 2012 10:00

Tack :) Ha en fin dag!

 
tove

tove

7 augusti 2012 22:08

Hittade dig när jag googlade müslirecept, och ditt var perfekt! Har gjort typ 100 satser... ; )

http://tottelurium.devote.se

Sofie

8 augusti 2012 10:01

Den där äpple/kanel/kokos/gojibär varianten va? Den älskade jag med, tror jag bara har gjort den en gång, måste göra en ny sats snart igen :D

 
Ingen bild

Frida

7 augusti 2012 22:19

Jag hittade hit genom en annan blogg där de hade länkat till dig. Och jag vill jättegärna ha frågestund!

Sofie

8 augusti 2012 10:02

Okej :) Ja en frågestund kommer upp här snart. Håll utkik!

 
Ea

Ea

8 augusti 2012 09:12

Jag brukar läsa denna blogg: kiawigg.devote.se och hon tipsade om din blogg i ett inlägg :) Så nu ligger även din blogg bland mina favoriter! ;) Jag har tipsat mina vänner som är intresserade av kost och träning och även dom gillar din blogg! :D Speciellt min kusin: hippiepippi.blogg.se ... Du inspirerar mig verkligen! :)Keep on rockin'!

http://eabea.blogg.se

Sofie

8 augusti 2012 10:04

Tack vad kul :)

 
Ingen bild

Charlotte

8 augusti 2012 09:53

Jag kommer inte riktigt ihåg men tror att jag sökte på något recept och så kom din blogg upp och sen dess har jag följt den regelbundet! Man får sån inspiration och lust till att laga mat när man läser dina recept och ser de härliga bilderna!:D

Sofie

8 augusti 2012 10:04

:)

 
Sandra

Sandra

8 augusti 2012 10:13

Hej! Hittade din blogg genom tips från Ea (min kusin) här ovanför, hon vet att jag gillar hälsosam mat och träning. Fastnade på en gång. Har testat de flesta av dina microfrukostrecept, älskar muffinsen och chaipannkakan var underbar! Lägg till lite malen ingefära så blir den ännu godare =). Har dessutom hakat på plankan 3 min varje dag, plus en minut/dag. Väldigt inspirerande!!

http://hippiepippi.blogg.se

Sofie

8 augusti 2012 10:17

Vad kul att du tyckte om recepten du har prövat :)

 
Gabbi

Gabbi

8 augusti 2012 10:31

Jag såg din kommentar om hälsobutiker i Stockholm på Emmas hälsa och wellness som jag brukar läsa, det var så jag hittade hit ^^

http://lovelybreakfast.blogg.se

Sofie

8 augusti 2012 11:20

Okej :)

 
Ingen bild

Ellen

8 augusti 2012 13:51

Jag hittade hit genom hittarecept.se. Vet inte riktigt vad det var jag sökte på, något recept i alla fall, och sen dess (förra augusti)har jag fastnat här! :)

 
Catarina

Catarina

9 augusti 2012 00:10

Hej
Hittade hit när jag slumpade bloggar. Jag la direkt en länk på din blogg på min sida :) Jag följer dig och testar dina recept och ibland bloggar jag om det och lägger en länk till din blogg med tips om din sida :) Jag hoppas att fler hittar hit och blir lika inspirerade som jag! Kram Catarina

http://keckla.bloggplatsen.se

Sofie

9 augusti 2012 12:25

Tack för länken :)

 
Isabella

Isabella

9 augusti 2012 14:44

Jag minns att jag surfade runt och letade efter nyttig mat, så kom jag in här :) Superbra och inspirerade blogg. Puss

http://isabellaoh.blogg.se

 
Ingen bild

Alice

11 augusti 2012 11:18

Hej :-) Jag hittade hit genom de mest besökta bloggarna-listan på bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Sigge

12 augusti 2012 16:46

Det måste nog ha varit genom Frukostera!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 3 november 2014 21:10


  Japp, jag låter bloggen vila ett tag nu dvs jag tar någon form av bloggpaus på obestämd tid. Energi att lägga på bloggen finns inte riktigt där för mig. Antingen vill jag göra min blogg bra och skriva regelbundet eller så vill jag inte skriva all...

Av Sofie - 18 oktober 2014 15:48

  Inställda planer med en kompis ledde till att jag hängde med familjen och ett par familjevänner ut i skogen idag. Vi hittade en massa svamp och njöt av naturen.           Självklart hade vi med oss matsäck i våra ryggsäckar! På mina mackor...

Av Sofie - 17 oktober 2014 08:00


  Här har ni veckans fredagslista:   1. MIN MORGONSTUND är något jag högt prioriterar. Till för bara några månader sedan ingick det bara att göra en smarrig frukost och äta den i lugn och ro. Nu går jag faktiskt upp ännu tidigare för att börja ...

Av Sofie - 16 oktober 2014 20:20


  Hej allihopa! Som ni säkert har märkt har jag tagit en spontan bloggpaus senaste veckorna. Främst pga bloggtorka och att mycket annat i mitt liv har tagit tid. Men nu är jag tillbaka och tänker så smått börja skriva igen. Vad är ni intresserade a...

Av Sofie - 3 oktober 2014 08:00

  Låt mig presentera veckans fredagslista:      1. Jag har hittat en podcast som egentligen inte är en podcast utan timmeslånga avsnitt med skön yogamusik. Jag använder musiken både till yoga, meditation, avslappning och som pluggmusik. Podcast...

Sök i bloggen

Translate

Presentation


Välkommen till en blogg skriven av en 18-årig tjej från Stockholm om mat och hälsa! Här inspirerar jag till en hälsosam livsstil som håller på längre sikt utan dieter, kalorier och vikttänk! Jag älskar att testa nya recept och hitta på mina egna, dessa re

Följ bloggen på bloglovin

Nyttigt Gottis

Kontakta mig

                      Mail:

foodandhealthinmyway@yahoo.se

 

Instagram: sooofieee

Fråga mig

116 besvarade frågor

Middagsrecept

Topp-12 "Chokladigt"

 

Inlägg om vikt och kalorier

   

Superfood Guide

Nyttiga frukostmuffins

Kategorier

Vegetariskt

Pannkaksrecept

Andra inspirerande bloggar

Läsarfrågor med svar

Hitta recept

Matbloggstoppen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Arkiv

Bloggar om mat

Matklubbens Topplista

Senaste inläggen

Omröstning

Varför läser du min blogg?
 För recepten
 För frukostinläggen
 För inspirationen
 För bilderna
 För att du känner mig personligen
 Annat (kommentera gärna vad då)
 Det är första gången jag besöker bloggen
 Flera av anledningarna

RSS

Hälsobloggstoppen


Ovido - Quiz & Flashcards