Sofies Wellness

Direktlänk till inlägg 1 augusti 2012

Inte riktigt en födelsedag som jag hade tänkt mig!

Av Sofie - 1 augusti 2012 17:40


Idag fyller jag 16 år. Wiho! :D


Men denna dag har inte direkt blivit som jag hade tänkt mig. Jag vaknade mitt i natten av att illamåendet som jag hade i måndags kom tillbaka. Jag ska väl inte gå in på detaljer men jag och kräkhinken var kompisar under natten. När jag väl vaknade på morgonen var det bättre. Familjen var inne hos mig och sjöng och jag fick en hel del roliga presenter. Men att fira som planerat med familjen under dagen och sedan skulle ett gäng kompisar komma hit på kvällen var det inte tanke på. Kroppen är seg, en del av illamåendet är kvar och jag blir yr av att resa mig upp. Verkligen passande dag att bli sjuk!


Så min födelsedag har spenderats i sängen helt enkelt, tittat på OS, tv-serier, läst, sovit och pratat med flera på telefon. Fira min födelsedag får jag väl göra någon annan dag. Och middagen som jag har planerat och bakat en massa för får skjutas fram. Det dumma är bara att det står en massa färdiggjort i kyl/frys som kommer att bli dåligt... Och jag kommer inte att kunna äta det, men jag har iallafall flera nya recept som kommer upp här :P


Om vi ska prata mat då eftersom detta är en matblogg. Jag har ingen aptit alls vilket inte är så konstigt. Mycket av det som jag i vanliga fall älskar att äta mår jag bara sämre av genom att tänka på det (typ nötter, grönsaker, kyckling, ägg...) De få gånger jag är sjuk får jag alltid cravings efter samma sak. Naturell yoghurt med skivad banan, hällekaka med bregott och prusciutto (bild nedan), mammas vanliga vetemjöl pannkakor och fiskbullar i dillsås med ris och det måste vara vitt ris. De tre förstnämnda sakerna har jag fått i mig, men inte alls i stora mängder. Kanske en knapp dl yoghurt, några cm banan, en macka och två tunna pannkakor och några få hallon.


Får ni också konstiga cravings när ni är sjuka?


Annars försöker jag få i mig mycket vatten, vilket jag tror är viktigt.


 


Så nu fick ni en liten uppdatering varför bloggen stor tom här idag. Jag ska stänga av datorn nu och koncetrera mig på att vila istället. Vi hörs! :)


ps. Såg att jag fått en hel del kommentarer. Jag ska svara på dem, jag orkar bara inte med det nu...

 
 
Ingen bild

:)

1 augusti 2012 18:45

Gillar du inte de grejerna när du är frisk? :P Hällekaka är väl alltid gott

Sofie

2 augusti 2012 15:12

Jo naturell yoghurt med banan brukar jag ju äta. Hällekaka och fiskbullar föråt jag mig dock på när jag var mindre, så jag har lite svårt för det. Men konstigt nog är det det som jag vill ha när jag är sjuk :)

 
Catarina

Catarina

1 augusti 2012 23:54

Stackars dig! Hoppas att du kryar på dig. Jag har nu testat flera av dina recept :) Jättegott! Barnen var oxå nöjda och det som dom inte tycker om måste smakas minst tre olika omgånger innan det får sägas att jag tycker inte om. Vissa nya saker kan ta några gånger att vänja sig vid. Ha det så bra! kram

http://keckla.bloggplatsen.se

Sofie

2 augusti 2012 14:51

Tack :D
Kul att du tycker om flera av recepten, alltid roligt att höra! Kram

 
Elisabet

Elisabet

2 augusti 2012 00:48

Grattis! Hoppas du blir bättre snart:) När jag mår dåligt vill jag ha pannkakor och vitt rostat bröd. Man känner inte för grova och "nyttiga" saker:P

http://kanelokardemumma.wordpress.com

Sofie

2 augusti 2012 14:58

Tack :)
Nej precis grova saker med fibrer går inte direkt, blir mycket med snabba kolhydrater!

 
Jenny-Ann

Jenny-Ann

2 augusti 2012 08:43

Grattis i efterskott! Tråkigt att du inte mådde som du förtjänar. Hoppas det är bättre idag!

Jag får cravings när jag är sjuk - blåbärssoppa!!! Har inget matsug men denna soppa bara måste jag ha :)

Tack för en inspirerande blogg. Ditt nötsmör är bara ett måste i mitt kylskåp!!!

http://www.mssjollan.blogg.se

Sofie

2 augusti 2012 14:55

Tack! :D
Ja nötsmör en stor favorit för mig också, dock inte nu när jag är sjuk...

 
Ingen bild

Maxine

2 augusti 2012 12:09

Tycker så synd om dig! Hoppas du kryar på dig snabbt! Jag hade oxå konstiga cravings när jag var magsjuk, tror bara det var tunnbröd med kalles som jag kunde få i mig ;)

Sofie

2 augusti 2012 14:52

Tack :D

 
Rebecca

Rebecca

2 augusti 2012 12:28

Grattis i efterskott och krya på dig! synd att dagen inte blev som du tänkt dig men hoppas den blev mysig ändå! :)

http://www.denksam.wordpress.com

Sofie

2 augusti 2012 14:52

Tack :D

 
Anna

Anna

2 augusti 2012 14:02

Åh din stackare! Men ett stort grattis på födelsedagen:) när jag e sjuk blir jag alltid sugen på afil blandat med all bran, som får stå och geggs till sig ett tag. Låter sjukt äckligt i friska öron...

http://Lidenmentuff.blogspot.com

Sofie

2 augusti 2012 14:51

Tack :)
Haha nää det låter inte så gott!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 3 november 2014 21:10


  Japp, jag låter bloggen vila ett tag nu dvs jag tar någon form av bloggpaus på obestämd tid. Energi att lägga på bloggen finns inte riktigt där för mig. Antingen vill jag göra min blogg bra och skriva regelbundet eller så vill jag inte skriva all...

Av Sofie - 18 oktober 2014 15:48

  Inställda planer med en kompis ledde till att jag hängde med familjen och ett par familjevänner ut i skogen idag. Vi hittade en massa svamp och njöt av naturen.           Självklart hade vi med oss matsäck i våra ryggsäckar! På mina mackor...

Av Sofie - 17 oktober 2014 08:00


  Här har ni veckans fredagslista:   1. MIN MORGONSTUND är något jag högt prioriterar. Till för bara några månader sedan ingick det bara att göra en smarrig frukost och äta den i lugn och ro. Nu går jag faktiskt upp ännu tidigare för att börja ...

Av Sofie - 16 oktober 2014 20:20


  Hej allihopa! Som ni säkert har märkt har jag tagit en spontan bloggpaus senaste veckorna. Främst pga bloggtorka och att mycket annat i mitt liv har tagit tid. Men nu är jag tillbaka och tänker så smått börja skriva igen. Vad är ni intresserade a...

Av Sofie - 3 oktober 2014 08:00

  Låt mig presentera veckans fredagslista:      1. Jag har hittat en podcast som egentligen inte är en podcast utan timmeslånga avsnitt med skön yogamusik. Jag använder musiken både till yoga, meditation, avslappning och som pluggmusik. Podcast...

Sök i bloggen

Translate

Presentation


Välkommen till en blogg skriven av en 18-årig tjej från Stockholm om mat och hälsa! Här inspirerar jag till en hälsosam livsstil som håller på längre sikt utan dieter, kalorier och vikttänk! Jag älskar att testa nya recept och hitta på mina egna, dessa re

Följ bloggen på bloglovin

Nyttigt Gottis

Kontakta mig

                      Mail:

foodandhealthinmyway@yahoo.se

 

Instagram: sooofieee

Fråga mig

116 besvarade frågor

Middagsrecept

Topp-12 "Chokladigt"

 

Inlägg om vikt och kalorier

   

Superfood Guide

Nyttiga frukostmuffins

Kategorier

Vegetariskt

Pannkaksrecept

Andra inspirerande bloggar

Läsarfrågor med svar

Hitta recept

Matbloggstoppen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Arkiv

Bloggar om mat

Matklubbens Topplista

Senaste inläggen

Omröstning

Varför läser du min blogg?
 För recepten
 För frukostinläggen
 För inspirationen
 För bilderna
 För att du känner mig personligen
 Annat (kommentera gärna vad då)
 Det är första gången jag besöker bloggen
 Flera av anledningarna

RSS

Hälsobloggstoppen


Ovido - Quiz & Flashcards