Sofies Wellness

Alla inlägg den 26 december 2011

Av Sofie - 26 december 2011 20:52


Kvällen till ära lagade pappa middag och det blev detta:


Köttgryta med rödvin (4 personer)


1 gul lök

1 röd paprika

10 st champinjoner

500 g oxgrytbitar

1 dl vatten

1/2 dl rödvin

2 msk grönsaksfond

2 dl matlagningsgrädde

1 tsk torkad timjan

salt o peppar


1. Skär lök, paprika och champinjoner i mindre bitar. Fräs i en gryta. Lägg grönsakerna åt sidan på ett fat.

2. Salta/peppra köttet och bryn i samma gryta. Häll på vatten, röd vin och fond. Låt koka under lock i ca 40-50 min.

3. Tillsätt grönsakerna, grädde och timjan och låt koka yttligare ca 10 min.

4. Smaka av med salt och peppar!


Såsen med rödvin blev jättegod! 


Av Sofie - 26 december 2011 17:58


Min dag har spenderats åt att gå runt i nästan 6 timmar på stan och kolla på mellandagsrean. Kul men jobbigt med så mycket folk. Jag fick hem några påsar med kläder och en bok iallafall. Jag trodde inte alls att det skulle ta så lång tid så träningen som jag hade bokat på eftermiddagen uteblev, men men jag får träna imorgon istället.


Självklart behövdes ett litet lunchstop:

Tonfiskröra, sallad, tomater, gröna bönor, ägg, solroskärnor, champinjoner, oliver och en överraskande god fralla med morot och frön


Verkligen supergott och en måltid helt i min smak! Om ni bor i Stockholm kan jag rekomendera Nordiska Espresso som ligger i NK, 5 meter från cafeet ligger ett blueberry cafe där de bara säljer nyttiga smoothie, müsliblandningar och nöt/fruktbollar (istället för de klassiska chokladbollarna), dyrt men rekomenderas starkt! Jag var även tvungen att ta en bild på mammas vackra sallad som jag tjuvåt lite av också:

   


På vägen hem blev det även en mellanmålspaus:

 

Ett päron och lite nötter jag fann i min väska :D


Mina bästa shoppingtips: Ofta tar shoppingen längre tid än man tror och man glömmer ofta att man behöver få i sig något. Ta med nötter och frukt i väskan, eller mixa ihop en smoothie innan du går som du stoppar i en liten termos så att den håller sig kall. Mycket bättre än att stanna på 7eleven och köpa en påse lösgodis när blodsockret blir lågt.

Sök i bloggen

Translate

Presentation


Välkommen till en blogg skriven av en 18-årig tjej från Stockholm om mat och hälsa! Här inspirerar jag till en hälsosam livsstil som håller på längre sikt utan dieter, kalorier och vikttänk! Jag älskar att testa nya recept och hitta på mina egna, dessa re

Följ bloggen på bloglovin

Nyttigt Gottis

Kontakta mig

                      Mail:

foodandhealthinmyway@yahoo.se

 

Instagram: sooofieee

Fråga mig

116 besvarade frågor

Middagsrecept

Topp-12 "Chokladigt"

 

Inlägg om vikt och kalorier

   

Superfood Guide

Nyttiga frukostmuffins

Kategorier

Vegetariskt

Pannkaksrecept

Andra inspirerande bloggar

Läsarfrågor med svar

Hitta recept

Matbloggstoppen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< December 2011 >>>

Arkiv

Bloggar om mat

Matklubbens Topplista

Senaste inläggen

Omröstning

Varför läser du min blogg?
 För recepten
 För frukostinläggen
 För inspirationen
 För bilderna
 För att du känner mig personligen
 Annat (kommentera gärna vad då)
 Det är första gången jag besöker bloggen
 Flera av anledningarna

RSS

Hälsobloggstoppen


Skapa flashcards