Sofies Wellness

Alla inlägg den 27 december 2011

Av Sofie - 27 december 2011 19:45


 


Även denna dag har blivit bra. Blev en jättehärlig löparrunda på förmiddagen i det stormiga men soliga vädret. Jag tycker det är roligt att man kan springa i år även på vinterhalvåret, det kunde man inte förra året då det var för mycket snö och alldeles för kallt. På seneftermiddagen var jag med ett gäng goa kompisar på bio. Och i protest mot popcornätandet som finns på bio tog jag med mig en jättegod smoothie i en termos, på hallon, banan, kesella, naturell yoghurt och pressad apelsinjuice som jag sedan toppade med solrosfrön och pumpafrön som jag gjorde innan jag gick hemifrån. Termosar hållar inte bara varma drycker varma utan även kalla drycker kalla. Perfekt, då kan man ju ta med sig sin smoothie, keso eller yoghurt och äta den senare och den är fortfarande fräsch och kall.

    

 


På bion passade jag även på att pröva rostade soyabönor doppade i mörk choklad som jag tror ganska nyligen har kommit ut på marknaden. De var ganska goda, jag gillade att bönorna var härligt krispiga men jag vet inte om det är något som jag kommer att köpa igen. Har någon testat dessa?


Vad äter ni på bio? Andra tips jag har är förutom att ta med sig en smoothie är nötter, frukt och mörk choklad! 

Förövrigt var det filmen New Years Eve som jag såg, jättebra! Den gjorde mig verkligen glad och fick mig att skratta många gånger, och jag insåg även att snart börjar ett nytt år med nya möjligheter och nya chanser! Jag längtar :D

Av Sofie - 27 december 2011 09:52


       


x Apelsingröt (koka ca 1 dl fiberhavregryn+1 dl egenpressad apelsinjuice+1 dl vatten) med chokladkesella (kakao+kesella) med några hallon, torrostade solroskärnor och kakaonibs

x En kiwi

x Finn crisp med en skiva skinka


 Godmorgon, jag antar att en del läsare börjar jobba idag igen. Inte jag, jag har lov till den 10 januari, superhärligt! Det jag älskar med lov är att man vaknar upp av sig själv på morgonen, gör en frukost man är sugen på och har ingen aning om vad som kommer ske under dagen. Man tar dagen som den kommer helt enkelt.


Denna apelsingröt har jag gjort någon gång förut, men den är väldigt god. Kakaonibsen till blir pricken över i:et.


Ni får ha en fin dag, vare sig ni är lediga eller jobbar!


 

Sök i bloggen

Translate

Presentation


Välkommen till en blogg skriven av en 18-årig tjej från Stockholm om mat och hälsa! Här inspirerar jag till en hälsosam livsstil som håller på längre sikt utan dieter, kalorier och vikttänk! Jag älskar att testa nya recept och hitta på mina egna, dessa re

Följ bloggen på bloglovin

Nyttigt Gottis

Kontakta mig

                      Mail:

foodandhealthinmyway@yahoo.se

 

Instagram: sooofieee

Fråga mig

116 besvarade frågor

Middagsrecept

Topp-12 "Chokladigt"

 

Inlägg om vikt och kalorier

   

Superfood Guide

Nyttiga frukostmuffins

Kategorier

Vegetariskt

Pannkaksrecept

Andra inspirerande bloggar

Läsarfrågor med svar

Hitta recept

Matbloggstoppen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< December 2011 >>>

Arkiv

Bloggar om mat

Matklubbens Topplista

Senaste inläggen

Omröstning

Varför läser du min blogg?
 För recepten
 För frukostinläggen
 För inspirationen
 För bilderna
 För att du känner mig personligen
 Annat (kommentera gärna vad då)
 Det är första gången jag besöker bloggen
 Flera av anledningarna

RSS

Hälsobloggstoppen


Ovido - Quiz & Flashcards