Sofies Wellness

Alla inlägg den 30 mars 2012

Av Sofie - 30 mars 2012 15:46


    


Hemma från skolan nu och ska strax iväg och träffa en kompis och några andra. Självklart en mellanmålspaus som vanligt på eftermiddagen. Jag kände mig inte jättehungrig och vid första anblick hemma hittade jag en halv banan (tror mamma åt andra halvan i morse) som borde användas, så min första tanke var att jag snabbt slänger ihop bananhalvan och ett ägg och steker plättar på det. Sagt och gjort men när jag skulle börja steka smeten fick jag för mig att tillaga den som man gör klassisk äggröra istället. Och det blev faktiskt supergott, typ som pudding, och det smakade inte alls ägg och inte äggröra heller. Ni borde testa! Nu var jag inte så hungrig så jag gjorde inte så mycket, så jag har skrivit receptet enligt en normalportion och sedan inom parantes hur mycket jag använde mig av nu idag, välj själva beroende på hur hungriga ni är vilka mängder ni tar!


Söt äggröra med banan och kanel (1 portion)


Mosa 1 banan (1/2). Handvispa med en gaffel tillsammans med 2 ägg (1). Rör i 2 msk turkisk yoghurt (1 msk) (hade inte ingen mjölk hemma) och en massa kanel. Värm en kastrull med lite rapsolja och häll i blandningen, låt stelna och rör då och då så att det blir smuligt! Toppa med exempelvis keso, hallon och pumpafrön som jag gjorde :)


 


Tänka sig ibland när man får för sig att göra något så blir det något helt annat, och så blir det supergott, och man har kommit på ett helt nytt recept! :D 


Av Sofie - 30 mars 2012 07:53


 


x Kokt ägg

x Fruktsmoothie

x Risgrynsgröt/risifrutti med kanel och mandlar


Fruktsmoothie (1 litet glas): Mixa 2 kiwi+1 dl blåbär+4 normala stora jordgubbar!


Risgrynsgröt (1 portion): Blanda 1 1/2 dl kokt ris/kamutvete/bulgur/liknande (jag hade kamutvete)+ 3/4 dl kesella/kvarg+ 3/4 dl turkisk yoghurt (alternativ, 1 dl ris+1/2 dl av båda mejerivarorna), toppa med en massa kanel och mandlar!


Mums, älskade frukoststund. Haha som vanligt fick jag för mig att skriva på mitt kokta ägg...


Vad äter ni denna morgon?


Nu ska jag fixa mig inför skolan, snart helg, men först några lektioner och ett svårt matteprov!


 

Gottis, kan ju äta till lunch också fast i lite större mängd :D



Sök i bloggen

Translate

Presentation


Välkommen till en blogg skriven av en 18-årig tjej från Stockholm om mat och hälsa! Här inspirerar jag till en hälsosam livsstil som håller på längre sikt utan dieter, kalorier och vikttänk! Jag älskar att testa nya recept och hitta på mina egna, dessa re

Följ bloggen på bloglovin

Nyttigt Gottis

Kontakta mig

                      Mail:

foodandhealthinmyway@yahoo.se

 

Instagram: sooofieee

Fråga mig

116 besvarade frågor

Middagsrecept

Topp-12 "Chokladigt"

 

Inlägg om vikt och kalorier

   

Superfood Guide

Nyttiga frukostmuffins

Kategorier

Vegetariskt

Pannkaksrecept

Andra inspirerande bloggar

Läsarfrågor med svar

Hitta recept

Matbloggstoppen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Arkiv

Bloggar om mat

Matklubbens Topplista

Senaste inläggen

Omröstning

Varför läser du min blogg?
 För recepten
 För frukostinläggen
 För inspirationen
 För bilderna
 För att du känner mig personligen
 Annat (kommentera gärna vad då)
 Det är första gången jag besöker bloggen
 Flera av anledningarna

RSS

Hälsobloggstoppen


Ovido - Quiz & Flashcards