Sofies Wellness

Alla inlägg den 24 december 2012

Av Sofie - 24 december 2012 13:13



 


Jag vill bara kika in här snabbt för att önska er alla en riktigt GOD JUL!!! Ni får ha en riktigt mysig dag och julhelg så hörs vi snart igen. En massa kramar!!!!


Och som två av bilderna "visar" (de där jag är svettig och osminkad och jag vet inte vad som hänt med håret haha) det blev minsann julaftonsträning som planerat enligt Hälsokalendern, men en modifierad variant eftersom jag inte är 100 % kry än. Alla övningar med 10 reps x 3 varv blev det med pauser lite här och där när jag behövde! Men jag blev minsann trött och endorfinpåfylld igen i ett lugnare tempo och "bara" 300 reps!! Det kommer bli julaftonsträning alla julaftonar framöver :D Nu är jag sjukt taggad på att fira JUUUUL enligt våra traditioner. Tränar ni idag, och är det någon som genomför dagens lucka i hälsokalendern?


Nästa sak för dagen blir GRÖÖÖÖT med en massa kanel innan Kalle Anka....

Av Sofie - 24 december 2012 05:00


 


GOD JUL PÅ ER!!!! :D


Just nu läser ni hälsokalenderns sista lucka för i år. Och självklart slutar vi med en riktig final. Här ska det svettas och tränas innan Kalle Anka minsann! Allt ni behöver är er själva och ev. en stol till dipsen. Vi ska göra ett pass med hela 1000 repetitioner totalt. Kan låta mycket men samtidigt använder vi inga tunga vikter, mer fokus på uthållighet. Det är 10 övningar, så ni ska göra 100 st repetitioner av varje.


Övningarna är:

Jumping Lunges

Armhävningar

Omvända Burpees

Dips från marken/stol/bänk

Jumping Squats med 180 graders rotation (i videon jag länkat gör han bara 90 grader, vi ska göra ett halvt varv runt och tillbaka, hittade ingen video på det bara)

Mountain Climbers

Dynamisk Sidoplanka

V-sits

Masken/Handstand Press Up (väldigt jobbig övning, jag klarar inte att köra helt strikt, men man gör så gott man kan)

Rygglyft


Ni bestämmer själva hur ni lägger upp passet. Om ni kör i ordningen ovan, eller i en annan ordning. Om ni gör alla 100 repetitioner av varje övning innan ni går vidare till nästa, eller om gör 10, 20, 25 eller 50 st och byter sedan till nästa övning och kör flera varv. Dock till skillnad från de andra träningsutmaningarna, ska ni inte sprida ut det över dagen utan köra allt i ett flöde och det ska vara jobbigt och intensivt. Utmana er själva, sätt på en timer och bestäm er för att klara en tid eller bara kolla hur lång tid det hela tog efteråt. Alla som är med får sedan meddela hur det gick, hur de la upp passet och om ni vill även vilken tid ni klarade det på!!!


Lycka till och tänk vad skönt när ni är klara, pigga av endorfiner och kan njuta av hela dagen och känna att trots att det är julafton så har ni tränat idag!

Sök i bloggen

Translate

Presentation


Välkommen till en blogg skriven av en 18-årig tjej från Stockholm om mat och hälsa! Här inspirerar jag till en hälsosam livsstil som håller på längre sikt utan dieter, kalorier och vikttänk! Jag älskar att testa nya recept och hitta på mina egna, dessa re

Följ bloggen på bloglovin

Nyttigt Gottis

Kontakta mig

                      Mail:

foodandhealthinmyway@yahoo.se

 

Instagram: sooofieee

Fråga mig

116 besvarade frågor

Middagsrecept

Topp-12 "Chokladigt"

 

Inlägg om vikt och kalorier

   

Superfood Guide

Nyttiga frukostmuffins

Kategorier

Vegetariskt

Pannkaksrecept

Andra inspirerande bloggar

Läsarfrågor med svar

Hitta recept

Matbloggstoppen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Arkiv

Bloggar om mat

Matklubbens Topplista

Senaste inläggen

Omröstning

Varför läser du min blogg?
 För recepten
 För frukostinläggen
 För inspirationen
 För bilderna
 För att du känner mig personligen
 Annat (kommentera gärna vad då)
 Det är första gången jag besöker bloggen
 Flera av anledningarna

RSS

Hälsobloggstoppen


Skapa flashcards