Sofies Wellness

Alla inlägg den 2 december 2012

Av Sofie - 2 december 2012 10:03



 


Choklad/jordnöt/kokossmör: Blanda bara samman 2-3 tsk kakao, 1 msk jordnötssmör och 1 msk kokosmjölk. Ev. kanske man kan söta den något med honung/agave om man vill det. Jag tog ungefär hälften som topping på dagens frukostgröt. Resten förvarar jag i kylskåp till senare användning.


Dagens frukost:

x Hallon/vaniljgröt med kesokvarg, kakaonibs, kokoschips och choklad/jordnöt/kokossmör

x Kokt ägg


 


Trevlig första advent på er allihopa! Och glöm inte, Jumping Lunges och Mountainclimbers idag... Och börja i tid!

Av Sofie - 2 december 2012 05:15


 


Man skulle ju kunna tänka sig att när jag gör denna kalender, gör jag den så att den passar mig perfekt och är enkel för mig att genomföra. Det kanske stämmer lite, men INTE idag. När det gäller träning och olika träningsövningar har man sina favoriter som man tycker om att göra, några som är ganska roliga, några som är helt okej men man gör för att de är bra för kroppen, sedan finns det dem man inte tycker så mycket om och sist men inte minst dem MAN HATAR (dvs dom man inte gör för att man hatar dem så, och om man är på ett gruppträningspass och ledaren får för sig att göra dem, lyckas man på något sätt genomföra dem genom att ta ut de hemska rörelserna för att visa ens ilska mot ledaren att de valt övningen hehe). Jag har två övningar som verkligen är hatstämplade, det är Jumping Lunges (jag älskar vanliga men när man måste hoppa emellan blir det inte längre kul) och Mountain Climbers.


Dagens lucka/utmaning blir helt enkelt att genomföra 250 Jumping Lunges och 200 Mountain Climbers. Alla kan vara med och man behöver ingen utrustning, bara sig själv som kroppsvikt. Självklart behöver man göra alla i en följd (det tänker inte jag göra iallafall) utan sprid ut under dagen. Innan frukost, innan duschen, i vilan mellan seten på gympasset, 25 st varje gång du går på toaletten, när du kommer hem, medan du lagar middag, medans du kollar på tv, om du är ute och springer pausa varje km och gör ett antal eller varför inte när du står och väntar på bussen (du kommer garanterat få en hel del blickar)! Hur du än delar upp dem på dagen ska du när du går och lägger dig ikväll vara klar med alla.

Här kan ni ser hur man gör Jumping Lunges och här hur ni gör (jumping) Mountain Climbers (svårt att hitta en exakt video på hur jag brukar göra dem, de flesta jag hittade "sprang" bara med benen mot bröstet, jag brukar köra en variant (som är jobbigare) där jag hoppar med ett ben i taget framåt på sidan om händerna som är i marken, videon jag länkar till gör hopprörelsen framåt men gör brukar hoppa ut ännu lite längre fram, men gör som ni vill, antingen som på videon, som jag försöker förklara eller de som enligt youtube verkar vara de klassiska mountain climbers)!!!


Som vanligt vill jag höra hur det går. Skriv en kommentar, skriv på er blogg och länka till utmaningen (och skriv sedan här länken till ert inlägg så jag får se) eller tagga på instagram med #halsokalendern


Så sätt igång och kör några redan nu, så har ni några avklarade iallafall! Själv vet jag att jag kommer att hata mig själv för att jag gjorde denna utmaning när jag håller på och genomför övningarna, men det kommer kännas grymt efteråt när jag är klar! :D Lycka till nu


Uppdatering dagen efter:

Visst det var jobbigt men inte så jobbigt som jag trodde det skulle bli. Just av den anledningen att jag tycker dessa övningar är så jobbiga gör dem extremt sällan, mest på gruppträningspass där man blir tvingad att göra dem om ledaren vill det. Men tydligen har gymstyrkan jag byggt upp senaste månaderna gett en hel del effekt på kroppen, det var plötsligt inte lika jobbigt att genomföra dem, på de där mountain climbers flög benen fram i snabbt tempo. Härlig känsla! Men jag skulle snarare haft 250 mountain climbers och 200 jumping lunges. Hur som helst delade jag upp allt, körde ett set innan annan träning, i träningspasset jag gick på ingick 40 st av varje, och sedan körde jag 5 set med 20 i varje på båda övningarna, och sedan körde jag resten när jag kom hem, och jag var klar innan lunch! :D Hur gjorde ni?

Idag har jag iallafall grym träningsvärk i rumpan, nästan så att det gör ont att sitta ned :P

Sök i bloggen

Translate

Presentation


Välkommen till en blogg skriven av en 18-årig tjej från Stockholm om mat och hälsa! Här inspirerar jag till en hälsosam livsstil som håller på längre sikt utan dieter, kalorier och vikttänk! Jag älskar att testa nya recept och hitta på mina egna, dessa re

Följ bloggen på bloglovin

Nyttigt Gottis

Kontakta mig

                      Mail:

foodandhealthinmyway@yahoo.se

 

Instagram: sooofieee

Fråga mig

116 besvarade frågor

Middagsrecept

Topp-12 "Chokladigt"

 

Inlägg om vikt och kalorier

   

Superfood Guide

Nyttiga frukostmuffins

Kategorier

Vegetariskt

Pannkaksrecept

Andra inspirerande bloggar

Läsarfrågor med svar

Hitta recept

Matbloggstoppen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Arkiv

Bloggar om mat

Matklubbens Topplista

Senaste inläggen

Omröstning

Varför läser du min blogg?
 För recepten
 För frukostinläggen
 För inspirationen
 För bilderna
 För att du känner mig personligen
 Annat (kommentera gärna vad då)
 Det är första gången jag besöker bloggen
 Flera av anledningarna

RSS

Hälsobloggstoppen


Skapa flashcards