Sofies Wellness

Alla inlägg den 23 december 2012

Av Sofie - 23 december 2012 05:00


 


Dagen före doppardan vilket för de flesta innebär mycket att göra, sista minuten julklappsköp, mat som ska lagas, städning, julklappsrim som ska kommas på och allt annat som måste göras. Allt detta kan vara väldigt stressigt och tidskrävande därför har jag inget jobbigt att göra under dagens lucka. Däremot vill jag att ni MINST en gång under dagen mitt i allt fix stannar upp och uppskattar det ni har omkring er. Det är så lätt att glömma bort det i all julstress!!


Uppskatta att ni har några att fira jul med, det är inte alla som har det.

Uppskatta att ni är lediga, det är inte alla som är det.

Uppskatta julstämningen, den kommer bara en gång om året.

Uppskatta att snön lyser upp mörkret, det gör den inte varje år.


Uppskatta det ni kan. Uppskatta att ni lever, är friska och att ni har det gott ställt. Vi vill ofta bara ha mer, och tänker främst på det vi inte har/kan. Att uppskatta det man har och tänka positivt på allt det man har/kan tror jag definitivt bidrar till ett bättre välmående.


Ps. om ni reser bort under dagen för julafton, packa med träningskläder, det kommer ni behöva imorgon och er egen kroppsvikt... Och tagga inför imorgon!!!

Sök i bloggen

Translate

Presentation


Välkommen till en blogg skriven av en 18-årig tjej från Stockholm om mat och hälsa! Här inspirerar jag till en hälsosam livsstil som håller på längre sikt utan dieter, kalorier och vikttänk! Jag älskar att testa nya recept och hitta på mina egna, dessa re

Följ bloggen på bloglovin

Nyttigt Gottis

Kontakta mig

                      Mail:

foodandhealthinmyway@yahoo.se

 

Instagram: sooofieee

Fråga mig

116 besvarade frågor

Middagsrecept

Topp-12 "Chokladigt"

 

Inlägg om vikt och kalorier

   

Superfood Guide

Nyttiga frukostmuffins

Kategorier

Vegetariskt

Pannkaksrecept

Andra inspirerande bloggar

Läsarfrågor med svar

Hitta recept

Matbloggstoppen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Arkiv

Bloggar om mat

Matklubbens Topplista

Senaste inläggen

Omröstning

Varför läser du min blogg?
 För recepten
 För frukostinläggen
 För inspirationen
 För bilderna
 För att du känner mig personligen
 Annat (kommentera gärna vad då)
 Det är första gången jag besöker bloggen
 Flera av anledningarna

RSS

Hälsobloggstoppen


Ovido - Quiz & Flashcards