Sofies Wellness

Alla inlägg den 4 november 2011

Av Sofie - 4 november 2011 20:41


   


Här får ni receptet på dagens middag:


Gratinerad hoki med spenatkeso och tomat (4 pers)


250 g fryst bladspenat

800 g hokifile (eller två andra paket fryst vit fisk)

1 gul lök

250 g keso

3 tomater

 

1. Sätt ugnen på 200 g.

2. Tina spenaten och fisken enligt förpackningarna. Krama ur vattnet ur spenaten.

3. Skala och finhacka löken. Fräs den i en stekpanna med olja. Blanda i den tinade spenaten. Fräs några minuter till och blanda ner keson i spenaten. Smaka av med salt och peppar.

4. Skär fisken i portionsbitar (salta och peppra) och lägg i en ugnssäker form. Lägg på spenattoppingen. Skiva tomaterna och lägg på de också.

5. Ät tillsammans med kokt potatis!


Receptet kommer ursprungligen härifrån:

http://www.ica.se/Recept/gratinerad-hoki-med-spenat-och-keso-714190/


      

Av Sofie - 4 november 2011 13:15


     


Njut av hösten på en promenad! Dessa bilder ovan är några veckor gamla, för nu har nästan alla löv fallit, men det är fortfarande lika härligt tycker jag att dra på sig lite varma kläder och komma ut och röra sig, själv mår jag alltid mycket bättre efteråt


 

Igår när jag var ute och gick hade nästan alla löv fallit och vädret var dystert men promenaden var minst lika härlig för det


Tidigare idag efter lite mer än en timmes fysikplugg så drog jag på mig joggingkläderna och sprang en runda (blev ganska kort eftersom konditionen verkligen försämrats på de snart 3 helt träningsfria veckorna då jag har varit rejält förkyld och bortrest), men det var lika härligt för det! Nu efter en skön dusch och laxlunch och fylld med endorfiner från joggingrundan så ska jag ut och träffa en kompis och gå en liten promenad. Trevligt, hon har varit i new york på klassresa och jag har varit polen så vi har en massa att prata om :D


Ha en fin dag!

Av Sofie - 4 november 2011 09:23


   


x Fiberhavregrynsgröt (på fiberhavregryn, vatten, några msk finhackade nötter och 1 ägg) med blåbär, skivad banan och mjölk


Efter att ha läst på så många andra matbloggar om att man kan blanda i ägg i gröten så tänkte jag, why not? Jag brukar ändå nästan alltid äta ett kokt ägg till, så egentligen borde det för mig vara mycket enklare att slippa koka det ägget utan ha den i gröten istället. Först blev jag besviken för jag tyckte gröten fick en äcklig eftersmak av kokt ägg och det är inte så gott blandat med grötsmaken. Men sedan försvann det och jag började gilla smaken. Att ha ägg i gröten kommer jag nog att ha igen. Om ni ska testa glöm inte att blanda i det råa ägg efter gröten är kokad och sen kan det stå lite på eftervärmen och gegga ihop sig. Förövrigt kan jag tipsa om att det är sjukt gott att blanda i några finhackade msk nötter!


 


Denna frukost kan jag också meddela var mycket godare än gårdagens som bestod av två vita frallor med en massa smör, ost och skinka och den åts halv 4 i en polsk sliten bil utan säkerhetsbälte medan den körde genom ett dimmigt och grått Polen


Nu blir det plugg!!!

Sök i bloggen

Translate

Presentation


Välkommen till en blogg skriven av en 18-årig tjej från Stockholm om mat och hälsa! Här inspirerar jag till en hälsosam livsstil som håller på längre sikt utan dieter, kalorier och vikttänk! Jag älskar att testa nya recept och hitta på mina egna, dessa re

Följ bloggen på bloglovin

Nyttigt Gottis

Kontakta mig

                      Mail:

foodandhealthinmyway@yahoo.se

 

Instagram: sooofieee

Fråga mig

116 besvarade frågor

Middagsrecept

Topp-12 "Chokladigt"

 

Inlägg om vikt och kalorier

   

Superfood Guide

Nyttiga frukostmuffins

Kategorier

Vegetariskt

Pannkaksrecept

Andra inspirerande bloggar

Läsarfrågor med svar

Hitta recept

Matbloggstoppen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Arkiv

Bloggar om mat

Matklubbens Topplista

Senaste inläggen

Omröstning

Varför läser du min blogg?
 För recepten
 För frukostinläggen
 För inspirationen
 För bilderna
 För att du känner mig personligen
 Annat (kommentera gärna vad då)
 Det är första gången jag besöker bloggen
 Flera av anledningarna

RSS

Hälsobloggstoppen


Skapa flashcards