Sofies Wellness

Alla inlägg den 21 juni 2011

Av Sofie - 21 juni 2011 19:49

På eftermiddagen hade jag tänkt köra ett lite längre löppass, men självklart öser regnet ner och det till och med åskar och blixtrar då. Men en stund innan middag slutade det och jag hann ut på ett löppass, dock lite kortare än jag tänkt från början. Sprang sådär 5-6 km i hyfsatt tempo. Men något nytt som jag testade på i mitten av passet var backträning. Har hört så mycket att det är bra variation i löpträningen. Så jag valde ut en hyfsatt lång och brant backe och kutade upp för den några gånger och emellan så GICK jag ner. Man måste gå ner för att få ner pulsen annars orkar man inte kuta för livet upp i backen sen igen. Brukar ni köra backträning?


  Haha mina ben var alldelles leriga upp till knäna när jag kom hem eftersom det var så lerigt i skogen.


Sen när jag kom hem lagade jag middag och det blev detta (ett recept som jag testat på tidigare):

 

x Broccoli

x Kokt potatis

x Torsk med dillgremolata

x Blandsallad

x Kikärtor


Istället för att skriva ner hela receptet här så fotade jag det. Kommer från en Allt om Mat tidning från i våras:

 

 

Ha en bra kväll! Jag ska lägga mig tidigt eftersom imorgon ska jag jobba :)

Av Sofie - 21 juni 2011 14:15

 

x Lättfil med skivade jordgubbar, keso, nöt/fröblandning (solrosfrön, linfrön, hasselnötter, valnötter) och kardemumma


Säger bara, MUMSIGT!


   

Av Sofie - 21 juni 2011 11:45

  (hehe hade redan norpat åt mig mat till tallriken när bilden togs)


Tonfiskröra (ca 4 portioner)

 

1 burk tonfisk

1 burk naturell keso

ca 15-20 hackade svarta oliver


1. Bara att blanda ihop och servera med ris, bulgur, matvete, pasta eller liknande och en sallad!


Folk äter alldelles för lite fisk och tonfisken är en fisk många glömmer bort. Men testa detta smarriga recept, passar perfekt att ta med på picnicen eller till stranden.


  Här med matvete, broccoli och ägg!




Av Sofie - 21 juni 2011 09:45

 

x En kiwi

x Finn Crisp med skinka och keso

x Fiberhavregrynsgröt med rivet äpple, kanel och mjölk


Äpple och kanel går alltid bra ihop, särsklit till gröt.

 

Igår var jag även på The English Shop (en matbutik i Stockholm med bara matprodukter från england) och då köpte jag ett nytt te:

  Green Tea Chai


Jag älskar chai te, men ofta är det svarta teblad i, men nu hittade jag ett chaite med gröna teblad. Även om svart te är bra, så har jag hört att grön te är bättre med mer antioxidanter osv. Jag drack det till frukosten och det var riktigt gott! :)

Sök i bloggen

Translate

Presentation


Välkommen till en blogg skriven av en 18-årig tjej från Stockholm om mat och hälsa! Här inspirerar jag till en hälsosam livsstil som håller på längre sikt utan dieter, kalorier och vikttänk! Jag älskar att testa nya recept och hitta på mina egna, dessa re

Följ bloggen på bloglovin

Nyttigt Gottis

Kontakta mig

                      Mail:

foodandhealthinmyway@yahoo.se

 

Instagram: sooofieee

Fråga mig

116 besvarade frågor

Middagsrecept

Topp-12 "Chokladigt"

 

Inlägg om vikt och kalorier

   

Superfood Guide

Nyttiga frukostmuffins

Kategorier

Vegetariskt

Pannkaksrecept

Andra inspirerande bloggar

Läsarfrågor med svar

Hitta recept

Matbloggstoppen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Arkiv

Bloggar om mat

Matklubbens Topplista

Senaste inläggen

Omröstning

Varför läser du min blogg?
 För recepten
 För frukostinläggen
 För inspirationen
 För bilderna
 För att du känner mig personligen
 Annat (kommentera gärna vad då)
 Det är första gången jag besöker bloggen
 Flera av anledningarna

RSS

Hälsobloggstoppen


Ovido - Quiz & Flashcards