Sofies Wellness

Alla inlägg den 7 juni 2011

Av Sofie - 7 juni 2011 18:49

 

x Några färsk potatisar

x Ugnsbakad torsk med hemmagjort pestotäcke

x Blandsallad

x Paprika


Pesto <3 mig, förutom i pastasallad så passar det väldigt bra på fisk. Jag har ett jättebra recept på pesto, kommer lägga ut det nån dag i veckan så se till att komma tillbaka hit så att du oxå får det. Ha en trevlig kväll allesammans!

Av Sofie - 7 juni 2011 13:45

Jag älskar att testa nya recept. Här är mina favoritsidor där man kan hitta mumsiga recept:


http://www.alltommat.se/

http://spisa.nu/

http://www.recepten.se/index.jsp

http://www.tasteline.com/

http://www.ica.se/Recept-Mat/


Någon som har en annan bra sida med recept att tipsa om? :)


Av Sofie - 7 juni 2011 07:47

 

x En kiwi

X Blandgrynsgröt (med linfrön o solrosfrön i) med naturell yoghurt, frysta hallon o mango


En bra start på dagen! Strax drar jag iväg till skolan för att ha min sista riktiga dag där med lektioner. :)

Av Sofie - 7 juni 2011 07:15

Skaffa dig "din tid" varje vecka


Många människor stressar alldelles för mycket. Planera in i almenackan varje vecka "din tid" precis som du planerar in något annat och låt den tiden bara vara till för dig. Stäng av mobilen och datorn. Gör något som du vill, ta ett bad, läs lite ur en bok, ta en kopp te och bara njut av den eller något annat som känns skönt och avslappnande. Om du börjar tänka på saker du borde göra, försök koppla bort det och tänk att det här är faktiskt "min tid" och jag får inte göra något annat än bara ta det lungt.

Sök i bloggen

Translate

Presentation


Välkommen till en blogg skriven av en 18-årig tjej från Stockholm om mat och hälsa! Här inspirerar jag till en hälsosam livsstil som håller på längre sikt utan dieter, kalorier och vikttänk! Jag älskar att testa nya recept och hitta på mina egna, dessa re

Följ bloggen på bloglovin

Nyttigt Gottis

Kontakta mig

                      Mail:

foodandhealthinmyway@yahoo.se

 

Instagram: sooofieee

Fråga mig

116 besvarade frågor

Middagsrecept

Topp-12 "Chokladigt"

 

Inlägg om vikt och kalorier

   

Superfood Guide

Nyttiga frukostmuffins

Kategorier

Vegetariskt

Pannkaksrecept

Andra inspirerande bloggar

Läsarfrågor med svar

Hitta recept

Matbloggstoppen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Arkiv

Bloggar om mat

Matklubbens Topplista

Senaste inläggen

Omröstning

Varför läser du min blogg?
 För recepten
 För frukostinläggen
 För inspirationen
 För bilderna
 För att du känner mig personligen
 Annat (kommentera gärna vad då)
 Det är första gången jag besöker bloggen
 Flera av anledningarna

RSS

Hälsobloggstoppen


Ovido - Quiz & Flashcards