Sofies Wellness

Direktlänk till inlägg 9 november 2012

Vill ni bli utmanade? Ha en julkalender på bloggen?

Av Sofie - 9 november 2012 10:00


Jag har tänkt att jag skulle vilja ha små utmaningar på min blogg precis som en del andra bloggar har. Något man ska göra en viss dag i veckan, eller hela veckan eller kanske under helgen/vardagarna. Och sedan är det olika saker varje vecka. Det kommer främst röra mat/hälsa/träning/inre hälsa som är temat på min blogg. Tycker ni det låter kul? Skulle ni vara med varje vecka i det?


Annars nu när det närmar sig jul och december funderar jag på att ha någon sorts julkalender. Antingen att jag har någon form av utmaning som kommer upp på morgonen och som man ska genomföra under dagen. Eller att jag i slutet av november presenterar vad ni ska göra till en viss dag i december och skicka in till då, och sedan kommer det upp ett inlägg den dagen där ni alla som är med presenterar vad ni gjort eller hur det gick (t.ex. om ni ska göra något med kiwi, testa på en helt ny maträtt, genomföra något jag kommit på, tänka över något eller skicka in er favoritfrukost...). Det roliga är om ni bidrar med hur det går/ni tänker i utmaningarna i form av text, bild eller liknande. Kanske att man taggar något särskilt på instagram och så sparar jag alla de fotona och lägger upp här. Vore det en smart idé?


Dock vet jag inte exakt vad jag ska ha för utmaningar, vad skulle ni orka/ha lust att utmanas i? Det jag känner är att det ska vara både kul och inspirerande (och kanske lite jobbigt ibland). Laga något med en viss matprodukt, tänka igenom något inom mental hälsa, genomföra kanske ett kort träningspass som jag kommit på, testa något helt nytt, visa något av era favoritrecept...? Eller så kommer det bara upp ett inlägg varje morgon och så är det helt vilt olika varje dag, med roliga och konstiga "uppgifter" och så har ni dagen på er att utföra den, och sedan presenteras allt nästa dag. Vore det bra? Eller så har jag bara dagens "tanke"  eller recept eller liknande från 1-24 december. Nu vill jag att ni skriver vad ni tycker om hela den här idéen. För jag tänker bara göra det om många hakar på och är delaktiga :D Annars är det verkligen ingen vits!


Vad tycker ni??? Kommentarbomba mig tack :D

 
 
Ingen bild

Sofie

9 november 2012 10:05

Det låter superkul! Skulle absolut kunna tänka mig att hänka på :D

 
Ingen bild

Ida

9 november 2012 10:09

Det hade varit jättekul med en julkalender som rör både mat, träning och hälsa:)

 
Ingen bild

Fanny

9 november 2012 10:41

Vore skitkul med att man ska göra något varje dag, tillexempel: lucka 2 - gör 50 situps!
Det vore skitkul!! :D

 
Trollpackan ryser!

Trollpackan ryser!

9 november 2012 11:34

Uschnej! jag har då inte tid med några utmaningar, så jag kommer att hoppa det ;)
Ett tag i början när jag bloggade, 5 år sedan nu(jösses, vad tiden går!) så delades det ut en massa "Blogrewards", och när man fått ett sådant så skulle man oftast ge det vidare till kanske 10 st och det med motiveringar också, och länkar till de bloggarna. Tog en himla massa tid, så till sist sade jag ifrån priser, och lät bli att ge det vidare till några speciella, utan sade bara att jag ger det till alla mina bloggkompisar.
Det här med utmaningar är lite samma sak...inget för mig alltså, men det kanske finns andra som gillar det :)

Ha nu en tippentoppen helg!

http://www.trollpackan.bloggplatsen.se

 
Sally

Sally

9 november 2012 15:05

Kul! Alltid roligt. Man kan ju ta de utmaningar som passar en bäst, kommer själv vara i milano så har ju inte tillgång till allt som finns hemma ;) Men tycker det är ett kul intiativ. Blanda gärna mat, träning och själsliga utmaningar.

http://www.skippanudlarna.com

 
Emmas hälsa och wellness

Emmas hälsa och wellness

9 november 2012 15:53

Åh, vad kul! Jag har också tänkt mig en form av julkalender på bloggen - om jag hinner! Men det skulle vara kul :)

http://emmabarremyr.blogg.se

 
Rebecca

Rebecca

9 november 2012 16:12

En liten utmaning varje dag vore kul. Typ varierat mellan hälsa, träning och mat. Ibland kan det ju vara inskicknigsgrejer som tex laga en maträtt med en annorlunda ingrediens och sen så att man får se alla bidrag :) och kanske nån tävling nån gång? :)

http://www.denksam.wordpress.com

 
Ingen bild

Linnea

9 november 2012 16:20

Det läter jätteroligt! :D

 
Ingen bild

Louise

9 november 2012 19:29

Det vore jättekul med en julkalender liknande sak!
Blanda hej vilt mellan plankor, matlagning, foton, burpees, en överraskning varje morgon.
Jag är redan taggad! :D

 
Ingen bild

Anna

9 november 2012 20:37

Det låter ju superkul! Jag tycker, precis som en tidigare person kommenterade, att du kör en blandning mellan både träning och mat. Många smarta ideer av det du skrev i ditt inlägg fattade mitt intresse:)

 
Ingen bild

Louise

9 november 2012 20:49

jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 3 november 2014 21:10


  Japp, jag låter bloggen vila ett tag nu dvs jag tar någon form av bloggpaus på obestämd tid. Energi att lägga på bloggen finns inte riktigt där för mig. Antingen vill jag göra min blogg bra och skriva regelbundet eller så vill jag inte skriva all...

Av Sofie - 18 oktober 2014 15:48

  Inställda planer med en kompis ledde till att jag hängde med familjen och ett par familjevänner ut i skogen idag. Vi hittade en massa svamp och njöt av naturen.           Självklart hade vi med oss matsäck i våra ryggsäckar! På mina mackor...

Av Sofie - 17 oktober 2014 08:00


  Här har ni veckans fredagslista:   1. MIN MORGONSTUND är något jag högt prioriterar. Till för bara några månader sedan ingick det bara att göra en smarrig frukost och äta den i lugn och ro. Nu går jag faktiskt upp ännu tidigare för att börja ...

Av Sofie - 16 oktober 2014 20:20


  Hej allihopa! Som ni säkert har märkt har jag tagit en spontan bloggpaus senaste veckorna. Främst pga bloggtorka och att mycket annat i mitt liv har tagit tid. Men nu är jag tillbaka och tänker så smått börja skriva igen. Vad är ni intresserade a...

Av Sofie - 3 oktober 2014 08:00

  Låt mig presentera veckans fredagslista:      1. Jag har hittat en podcast som egentligen inte är en podcast utan timmeslånga avsnitt med skön yogamusik. Jag använder musiken både till yoga, meditation, avslappning och som pluggmusik. Podcast...

Sök i bloggen

Translate

Presentation


Välkommen till en blogg skriven av en 18-årig tjej från Stockholm om mat och hälsa! Här inspirerar jag till en hälsosam livsstil som håller på längre sikt utan dieter, kalorier och vikttänk! Jag älskar att testa nya recept och hitta på mina egna, dessa re

Följ bloggen på bloglovin

Nyttigt Gottis

Kontakta mig

                      Mail:

foodandhealthinmyway@yahoo.se

 

Instagram: sooofieee

Fråga mig

116 besvarade frågor

Middagsrecept

Topp-12 "Chokladigt"

 

Inlägg om vikt och kalorier

   

Superfood Guide

Nyttiga frukostmuffins

Kategorier

Vegetariskt

Pannkaksrecept

Andra inspirerande bloggar

Läsarfrågor med svar

Hitta recept

Matbloggstoppen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
<<< November 2012 >>>

Arkiv

Bloggar om mat

Matklubbens Topplista

Senaste inläggen

Omröstning

Varför läser du min blogg?
 För recepten
 För frukostinläggen
 För inspirationen
 För bilderna
 För att du känner mig personligen
 Annat (kommentera gärna vad då)
 Det är första gången jag besöker bloggen
 Flera av anledningarna

RSS

Hälsobloggstoppen


Ovido - Quiz & Flashcards