Sofies Wellness

Alla inlägg den 5 juli 2013

Av Sofie - 5 juli 2013 18:32


 


När jag blev supertrött/utmattad i våras tränade jag knappt på veckor och månader, men jag kände ändå för att röra på mig och göra något med kroppen men som inte var lika intensivt det jag tränat innan; jag började helt enkelt med yoga. Jag var några gånger på en supermysig (och superdyr) yogastudio och yogade. Det var väldigt skönt för insidan samtidigt som kroppen fick jobba en del men inte på samma sätt som på gymmet eller i löpspåret. Jag fastnade då för yoga, innan tyckte jag att det var något som "flummänniskor" gjorde och de som inte orkade "riktig" träning haha (nu har jag helt ändrat uppfattning). Yoga kan vara väldigt jobbigt fysiskt, samtidigt som man jobbar psykiskt också. För mig som alltid har varit väldigt orörlig är yoga ett väldigt bra sätt för att få till rörlighetsträning (att rörlighetsträna på gym är det tråkigaste som finns) vilket jag verkligen behöver. Jag ser det som ett komplement till att springa och styrketräna. Dessutom tycker jag att det är väldigt skönt för insidan eftersom det gör mig lugn, och i stressiga stunder kan jag tänka tillbaka på "lugnet" och det känns bättre.


Det jag vill tipsa om i detta inlägg är YOGOBE! En hemsida som erbjuder över hundra proffessionella yogavideos. Dessa videos kan man se i datorn, smartphonen, ipaden och har man en sladd mellan datorn/ipaden och tvn kan man även se videosarna på tvn. Videorna med passen är allt mellan 5-60 min långa. De har olika teman/fokus, de har olika nivåer och de är olika ledare i passen. Det kostar en liten slant, men anger man koden yoga30d får man tillgång till videorna helt gratis i 30 dagar. Jag har yogat ett par gånger denna vecka med pass från Yogobe, och alla har varit bra. Jag rekommenderar starkt alla som vill pröva på yoga och se vad det är att testa i 30 dagar. Det enda negativa med att yoga efter en video på detta sätt är att det inte finns någon korigerar en om man gör fel och har dålig teknik, men annars ser jag bara positiva fördelar med hemsidan. Jag kan yoga när jag vill, var jag vill, hur länge jag vill...


Nu undrar jag; Yogar ni? Har ni testat Yogobe?


   Försökte ta några bilder med självutlösare efter morgonens yogapass, de flesta var så dåliga att jag fick radera de på direkten, men ovan har ni några bilder där jag försöker spela van "yogis" (sanningen är att jag är världens nybörjare). Förövrigt är mitt rum kaos då min packning ligger över hela golvet och mamma håller på och rensar sin garderob.

Av Sofie - 5 juli 2013 10:23


 


Dagens frukost:

x Frukostmuffins med blåbär och päron toppat med banan/jordnötssmörskeso, rivet päron och gojibär


Frukostmuffins med blåbär och päron (1 person)


1/2 dl fiberhavregryn/havregryn

1 msk kokosmjöl (eller annat mjöl, mer gryn eller kokosflingor)

1 krm bakpulver

1/2-3/4 mosad banan 

2-3 krm kardemumma

2-3 krm kanel

1 krm vaniljpulver

1/2 dl blåbär

3/4 dl rivet päron

1 ägg

1 äggvita


Valfri topping men jag gjorde en röra på ca 1 dl keso+2 tsk jordnötssmör+resten av banan, och slutligen mer rivet päron och gojibär på toppen


1. Blanda ihop gryn, mjöl, bakpulver och banan i en skål. Rör sedan i kardemumma, kanel, vaniljpulver, blåbär, päron, ägg och äggvita. Smaka av.

2. Fördela smeten i 4 mindre muffinsformar (eller färre större formar).

3. Micra på högsta effekt i ca 3 min eller tills de stelnat.

4. Ta ut och toppa med vad du vill. Jag kan starkt rekommendera den topping jag skrivit ovan!!    


Idag vaknade jag av mig själv vid 8, jag gjorde 30 min yoga här hemma och sen lagade jag och åt denna underbara brakfrukost ovan. Nu blir det jobb och sedan träffa en kompis :D Vi hörs!


 

Sök i bloggen

Translate

Presentation


Välkommen till en blogg skriven av en 18-årig tjej från Stockholm om mat och hälsa! Här inspirerar jag till en hälsosam livsstil som håller på längre sikt utan dieter, kalorier och vikttänk! Jag älskar att testa nya recept och hitta på mina egna, dessa re

Följ bloggen på bloglovin

Nyttigt Gottis

Kontakta mig

                      Mail:

foodandhealthinmyway@yahoo.se

 

Instagram: sooofieee

Fråga mig

116 besvarade frågor

Middagsrecept

Topp-12 "Chokladigt"

 

Inlägg om vikt och kalorier

   

Superfood Guide

Nyttiga frukostmuffins

Kategorier

Vegetariskt

Pannkaksrecept

Andra inspirerande bloggar

Läsarfrågor med svar

Hitta recept

Matbloggstoppen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2013 >>>

Arkiv

Bloggar om mat

Matklubbens Topplista

Senaste inläggen

Omröstning

Varför läser du min blogg?
 För recepten
 För frukostinläggen
 För inspirationen
 För bilderna
 För att du känner mig personligen
 Annat (kommentera gärna vad då)
 Det är första gången jag besöker bloggen
 Flera av anledningarna

RSS

Hälsobloggstoppen


Skapa flashcards