Sofies Wellness

Alla inlägg den 16 april 2012

Av Sofie - 16 april 2012 17:33


 


x Knäckebröd med tonfisk, keso, avokado och linfrön

x En kiwi


Och vardagen är över mig även fast det bara gått en dag. En rolig dag i skolan dock då det var kul att träffa alla igen. Väl hemma var det bara att kasta fram skolböckerna och fixa fram ett gott mellis att äta till. Jag har mättat magen (då den var väldigt hungrig efter dagens skolmat som inte direkt var någon höjdare, kebabgryta klarar jag bara inte av att äta) och läst om joner och elektrolyser i kemin och sedan jobbat en massa uppgifter om tan i matten. Nu blir det en springrunda och styrka ute. Härligt, har inte tränat på snart 2 veckor, så vi får se vad kroppen orkar! :)


 


Hur har er dag varit (inte för att den är slut än)? Ätit något gott mellis? :D


Av Sofie - 16 april 2012 12:45


 


Min kreativa kompis Jill har börjat göra sin egen tidning kallad Space Magazine. Hon har utsett mig till sin matredaktör, vilket jag tycker är jättekul. I första numret finns bla en intervju med mig (handlar mest om min blogg och mat) och jag tipsar om mina favoritsmoothies (recept). Jag tycker definitivt ni ska gå in och kika på tidningen. Den går att läsa på internet här. Klicka sedan på download (2.6 MB) och välj sedan om ni vill bara öppna filen och läsa eller spara den, jag lovar ni kommer inte få virus. Mina sidor är 6-8.


Kika gärna även in på min kompis blogg här!


Kommentera gärna vad ni tycker om tidningen :)


Av Sofie - 16 april 2012 07:55


     


x Banana split dvs banan delad itu med keso, mosade varma hallon, kokosflingor och kokosflingor

x Frökusar med kesella, röd pesto och basilika


Godmorgon, självklart lyckades jag försova mig när jag bara skulle blunda 2 sek till och lyckas somna om på direkten ;) Som tur va kom pappa in och väckte mig, men jag hade betydligt mindre tid att fixa frukost, men inte blev den sämre för det :) Mums keso och kesella som jag längtat efter, keso fanns i USA och jag åt det en gång, men jag har ändå saknat det haha!


Måndag, skola och vardag, inte mina favoritord. Men jag försöker se det positivt. Idag ska jag få träffa mina kompisar som jag inte har träffat på 10 dagar. Och vi har faktiskt bara mindre än 2 månader kvar tillsammans, mindre än 40 skoldagar, innan vi splittras efter 10 år. Det är lite konstigt, samma klass och samma skola som alltid har funnits där i 10 år kommer snart bara försvinna...


 

Redo för att gå till skolan...


Jag hade läsarrekord igår, alltid lika kul! :D Fortsätt förresten fråga på frågestunden, en del av er har skrivit frågor medan jag var borta innan frågeinlägget kom upp men jag kommer svara på dessa frågor i det svarsinlägget också, så vet ni det om ni undrar varför jag inte svarar!


Nu kommer det stora dilemmat, ska jag ta min tjocka varma dunjacka eller trotsa att det fortfarande är vinter här och ta min fina vårjacka?


Förresten vad äter ni till frukost idag? :)

Sök i bloggen

Translate

Presentation


Välkommen till en blogg skriven av en 18-årig tjej från Stockholm om mat och hälsa! Här inspirerar jag till en hälsosam livsstil som håller på längre sikt utan dieter, kalorier och vikttänk! Jag älskar att testa nya recept och hitta på mina egna, dessa re

Följ bloggen på bloglovin

Nyttigt Gottis

Kontakta mig

                      Mail:

foodandhealthinmyway@yahoo.se

 

Instagram: sooofieee

Fråga mig

116 besvarade frågor

Middagsrecept

Topp-12 "Chokladigt"

 

Inlägg om vikt och kalorier

   

Superfood Guide

Nyttiga frukostmuffins

Kategorier

Vegetariskt

Pannkaksrecept

Andra inspirerande bloggar

Läsarfrågor med svar

Hitta recept

Matbloggstoppen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Arkiv

Bloggar om mat

Matklubbens Topplista

Senaste inläggen

Omröstning

Varför läser du min blogg?
 För recepten
 För frukostinläggen
 För inspirationen
 För bilderna
 För att du känner mig personligen
 Annat (kommentera gärna vad då)
 Det är första gången jag besöker bloggen
 Flera av anledningarna

RSS

Hälsobloggstoppen


Ovido - Quiz & Flashcards