Sofies Wellness

Alla inlägg den 31 juli 2014

Av Sofie - 31 juli 2014 21:58


Godkväll allesammans! Jag kikar bara in här för att jag vill tipsa om två poddar som jag har lyssnat på de senaste månaderna som jag ääälskar. Jag vet att många av er som läser är hälsonördar precis som jag och dessa två podcaster handlar just om hälsa men ur ett helhetsperspektiv. 


Den första heter The Model Health Show och förutom på itunes kan man lyssna på den HÄR. Mannen som ligger bakom podden heter Shawn Stevenson och är utbildat nutrionist men brinner för det mesta som rör hälsa, livstil och att må bra inifrån och ut. Det är kul att lyssna för han är verkligen kunnig och använder sig av mycket studier och forskning för sina belägg. Jag lär mig alltid supermycket och får en hel del hälsomyter förklarade för mig. Då och då är det även intervjuer med andra kunniga människor om något som rör en hälsosam livsstil. 


The Wellness Wonderland heter den andra som jag vill tipsa om. Här intervjuar Katie Dalebout olika inspirerande människor om deras "hälsoresor", vanor och vad det är att leva i ett Wellness Wonderland för dem. Nästan alltid spännande människor att lyssna på som har mycket "livsvisdom" att komma med och Katie själv är både rolig, glad, inspirerande och bra på att intervjua. Hennes podcast går att lyssna på här men även på itunes såklart och podcastappen. 


Vad lyssnar ni på för podcasts? Jag har tipsat om andra podcaster tidigare på bloggen; kika in HÄR och HÄR! Men de två jag tipsar om i detta inlägg är definitivt mina favoriter just nu. 

Av Sofie - 31 juli 2014 10:17


 

Idag blev det en grön smoothie toppad med chiafrön, kakaonibs, gojibär och mullbär till frukost. Receptet på smoothien kommer ursprungligen från Emma men jag har modifierat det lite efter vad jag hade hemma och tillsatt basilika för extra smak. Riktigt gott blev det iallafall!


Grön vaniljsmoothie med basilika och kokos (1 person)


2 dl färsk bladspenat 

1/2 avokado

2 dl fryst mango

1 skopa vaniljprotein

1 krm vaniljpulver

6 stora färska basilika blad

1/2 dl kokosmjölk

1 1/2 dl kallt vatten


1. Bara att mixa ihop allt till en krämig smoothie.

2. Häll upp i ett glas och drick, eller gör som jag och häll upp i en skål, toppa med något gott och ät med sked!


Har man inte vaniljprotein kan man nog ta lite mer vaniljpulver i, och mangon går säkert att byta ut mot en stor (bäst fryst) banan!


 

Sök i bloggen

Translate

Presentation


Välkommen till en blogg skriven av en 18-årig tjej från Stockholm om mat och hälsa! Här inspirerar jag till en hälsosam livsstil som håller på längre sikt utan dieter, kalorier och vikttänk! Jag älskar att testa nya recept och hitta på mina egna, dessa re

Följ bloggen på bloglovin

Nyttigt Gottis

Kontakta mig

                      Mail:

foodandhealthinmyway@yahoo.se

 

Instagram: sooofieee

Fråga mig

116 besvarade frågor

Middagsrecept

Topp-12 "Chokladigt"

 

Inlägg om vikt och kalorier

   

Superfood Guide

Nyttiga frukostmuffins

Kategorier

Vegetariskt

Pannkaksrecept

Andra inspirerande bloggar

Läsarfrågor med svar

Hitta recept

Matbloggstoppen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21 22
23
24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Arkiv

Bloggar om mat

Matklubbens Topplista

Senaste inläggen

Omröstning

Varför läser du min blogg?
 För recepten
 För frukostinläggen
 För inspirationen
 För bilderna
 För att du känner mig personligen
 Annat (kommentera gärna vad då)
 Det är första gången jag besöker bloggen
 Flera av anledningarna

RSS

Hälsobloggstoppen


Ovido - Quiz & Flashcards