Sofies Wellness

Alla inlägg den 12 september 2014

Av Sofie - 12 september 2014 08:00


Det är fredag igen vilket innebär att jag delar med mig av min fredagslista...


1. Jag har hittat ett gäng nya bloggar senaste veckan som jag kan tipsa om: Katrin Selmer, Teresia Tingström, Californication


2. Skapa en positiv och inspirations spellista på spotify eller itunes (eller hur du nu lyssnar på musik). Listan får bara inkludera låtar som du blir glad av, känner styrka och mod av och som inspirerar. Det kan vara både låtar med bra drag och lugna låtar. Det viktiga är känslan du får i kroppen av att du börjar lyssna på någon av låtarna. Låtar med positiva texter är att föredra. Sen sätter du på denna spellista varje gång du är lite nere, stressad, orolig över någonting eller känner att du börjar dras ner i negativa tankar. Plötsligt känns allting bättre. Min spellista går under namnet "Make me feel good" och fungerar alltid när jag behöver en positiv kick.


3. Har ni sett att Hanna Göransson har släppt en kokbok med namnet Friendly Food? Vill ha!


  

4. Bor ni i Stockholm eller har vägarna förbi någon gång kan jag starkt rekommendera Pierias Livs i Hötorgshallen. De säljer nötter, torkade bär/frukt, mjöl, snacks, gryn, bönor, frön osv och det mesta till riktigt bra priser. När Livia var här förra helgen ville hon gå dit och självklart hittade även jag lite roliga saker som jag köpte. Torkade kokoschips (som ni sett på mina frukostar hela veckan), torkad ananas (typ det godaste som finns), rostade bondbönor (perfekt mellanmål) och bovetemjöl (har ni något bra recept på bovetemuffins, give me)!


Och en sista grej; ni glömmer väl inte att rösta på söndag om ni är röstberättigade? Annars passa på att förtidsrösta idag eller imorgon! 


Annars önskar jag er en trevlig helg! Själv ska jag på 90-årskalas i Skåne.



Sök i bloggen

Translate

Presentation


Välkommen till en blogg skriven av en 18-årig tjej från Stockholm om mat och hälsa! Här inspirerar jag till en hälsosam livsstil som håller på längre sikt utan dieter, kalorier och vikttänk! Jag älskar att testa nya recept och hitta på mina egna, dessa re

Följ bloggen på bloglovin

Nyttigt Gottis

Kontakta mig

                      Mail:

foodandhealthinmyway@yahoo.se

 

Instagram: sooofieee

Fråga mig

116 besvarade frågor

Middagsrecept

Topp-12 "Chokladigt"

 

Inlägg om vikt och kalorier

   

Superfood Guide

Nyttiga frukostmuffins

Kategorier

Vegetariskt

Pannkaksrecept

Andra inspirerande bloggar

Läsarfrågor med svar

Hitta recept

Matbloggstoppen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29 30
<<< September 2014 >>>

Arkiv

Bloggar om mat

Matklubbens Topplista

Senaste inläggen

Omröstning

Varför läser du min blogg?
 För recepten
 För frukostinläggen
 För inspirationen
 För bilderna
 För att du känner mig personligen
 Annat (kommentera gärna vad då)
 Det är första gången jag besöker bloggen
 Flera av anledningarna

RSS

Hälsobloggstoppen


Skapa flashcards