Sofies Wellness

Alla inlägg den 10 september 2014

Av Sofie - 10 september 2014 19:43


 

Chokladskål till frukost? Jodå, det går. Tänk er acaibowl fast en chokladvariant. Fungerar faktiskt lika bra till mellanmål eller att dricka ur ett glas rakt upp och ner. Förutom att den är himla god så är den fylld med en massa näringsrika livsmedel, allt från växtriket. Ett recept att testa helt enkelt!


Chokladskål till frukost (1 person)


2 dl fryst mango

1 dl frysta hallon

1 dl frysta gröna ärtor

1/2 dl fryst spenat

2 msk kakao

1-2 krm vaniljpulver

1 1/2 dl valfri mjölk

1 1/2 dl kallt vatten

ev. lite sötning som honung, kokossocker eller agave

valfri crunchig topping


1. Mixa ihop mango, hallon, ärtor, spenat, kakao, vaniljpulver, mjölk och vatten till en smoothie.

2. Smaka av. Ev. kan en söta den lite om en vill men jag tyckte inte det behövdes. 

3. Häll upp allt i en skål och toppa med vad du vill (gärna något crunchigt och saltat nötsmör). Jag hade rostade kokoschips, chiafrön, hampafrön, torkad ananas och vaniljnötsmör


   

Ni vet väl att jag har en speciell kategori på bloggen som heter CHOKLADIGT där ni finner alla mina chokladiga recept? Hitills ligger 109 st inlägg under den kategorin, just saying... Enjoy!


Av Sofie - 10 september 2014 18:38


Nu har jag kommit igång igen med träningen efter min förkylning. Igår körde jag lugn yoga och idag blev det spontant ett cirkelfyspass där jag försökte hålla igen (note till mig själv: gå inte på ditt favoritcirkelfyspass direkt efter förkylning för du klarar inte av att bara ta i lagom). Efter min träningsutmaning i sommar har jag nu haft en tid att tänka över hur jag vill  ha min träningshöst. Min plan är att fortsätta träna 3 gånger i veckan resten av hösten precis som under sommaren. Jag skulle kunna börja sätta en massa konkreta prestationsmål som om att jag ska köra styrka på gymmet med olika muskelgrupper 2-3 gånger i veckan, springa 5 km på en viss tid eller klara en pullup. Men av erfarenhet vet jag att det inte håller i längden. Jag blir uttråkad om det blir för enformigt och om jag inte har någon frihet att gå ifrån min planering om jag känner för det. Jag vill träna regelbundet under hela hösten så därför blir målet antalet pass i veckan där jag kan träna vad jag vill, istället för en exakt plan på vad jag ska göra och prestera. Och när det sker mycket annat i resten av mitt liv vill jag få en rutin att använda youtube för snabba pass hemma.


Precis som i somras använder jag mig av TrainingGoal appen för att logga min träning. Om en räknar från denna vecka till sista november blir det 36 träningspass. Låter fullkomligt rimligt! 


Under hösten vill jag just nu ta härliga löprundor i en park fylld med färgglada löv, testa på TMI i grupp på Friskis, gå på höstens Intervall Flex, yoga, testa några pass från FitnessBlender, utnyttja att en på Friskis kan få en gratis instruktion på gymmet och be dem kolla på min styrketeknik och visa mig lite olympiska lyft och sen vill jag springa backintervaller (gärna i Hammarbybacken någon gång). Inga måsten eller direkta mål, men träningspass som jag iallafall just nu vill genomföra i höst. Sen får vi se vad det blir.


Har ni några planer för er träning i höst?


  I helgen ska jag ner till fina Skåne igen och då ska jag se till att jag gör ett pass i skogen och längs det vackra havet!


Sök i bloggen

Translate

Presentation


Välkommen till en blogg skriven av en 18-årig tjej från Stockholm om mat och hälsa! Här inspirerar jag till en hälsosam livsstil som håller på längre sikt utan dieter, kalorier och vikttänk! Jag älskar att testa nya recept och hitta på mina egna, dessa re

Följ bloggen på bloglovin

Nyttigt Gottis

Kontakta mig

                      Mail:

foodandhealthinmyway@yahoo.se

 

Instagram: sooofieee

Fråga mig

116 besvarade frågor

Middagsrecept

Topp-12 "Chokladigt"

 

Inlägg om vikt och kalorier

   

Superfood Guide

Nyttiga frukostmuffins

Kategorier

Vegetariskt

Pannkaksrecept

Andra inspirerande bloggar

Läsarfrågor med svar

Hitta recept

Matbloggstoppen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29 30
<<< September 2014 >>>

Arkiv

Bloggar om mat

Matklubbens Topplista

Senaste inläggen

Omröstning

Varför läser du min blogg?
 För recepten
 För frukostinläggen
 För inspirationen
 För bilderna
 För att du känner mig personligen
 Annat (kommentera gärna vad då)
 Det är första gången jag besöker bloggen
 Flera av anledningarna

RSS

Hälsobloggstoppen


Ovido - Quiz & Flashcards