Sofies Wellness

Alla inlägg den 29 augusti 2014

Av Sofie - 29 augusti 2014 08:00


Här kommer veckans fredagslista:


1. Hur andas du? Det är kanske inte något man tänker på i vanliga fall eftersom kroppen gör det automatiskt. När jag har mediterat och yogat de senaste månaderna har jag insett att jag i alla år andats "fel". När man andas in ska magen gå ut och när man andas ut ska den gå in. Jag har gjort tvärtom. Så nu övar jag på att göra rätt även i "vanliga" livet och inte bara när jag mediterar och yogar.


2. Jag älskar att näringsboosta mina sallader med frön. Det tillför en härlig krispigt och fröna är fyllda med bra fett! Jag variera mellan pumpafrön, sesamfrön, hampafrön och solrosfrön...


  Här en ruccola- och tomatsallad med pumpafrön och hampafrön


3. Har ni kikat på Green Kitchen Stories Youtubekanal? De bjuder på så fina och inspirerande matlagningsvideos. Just nu vill jag testa dessa spenatcrepes. De har även en fin blogg om ni har missat den. Deras banan-, mandel- och chokladkaka verkar himla god. 


4. Regelbunden träning, hälsosam mat och inre hälsa är väldigt viktigt för ens välmående men minst lika viktigt är sömnen. Jag har turen att vara ganska morgonpigg och jag har oftast lätt för att gå upp när klockan ringer. Men jag behöver mina 7-8 timmar varje natt. Mitt problem är att gå och lägga mig i tid och inte göra all de små saker som i stunden känns så himla viktiga att göra innan jag går och lägger mig. Något jag har börjat med senaste veckan är att inte bara ha larm som ringer när jag ska vakna utan även som ringer när jag ska gå och lägga mig. Jag har ställt larmet så att mobilen ringer ca 10 min innan jag borde börja varva ner och fixa mig inför natten för att få den sömn jag behöver. Då har jag 10 minuter att avsluta vad jag håller på med. Hitills har det fungerat bra eftersom det jag behöver är just påminnelse om tiden.


 


5. Jag gillar att fantisera om framtiden och tänka framåt på allt jag ska göra. "Enjoy the little things" är något jag ständigt påminner mig om. Livet sker här och nu. Den enda tiden på jorden som jag är säker på att jag har är här och nu. Så varje dag försöker jag uppskatta alla de där små och fina vardagstillfällena som t.ex en riktigt god frukost i lugnt tempo, ett intressant samtal med någon eller när jag finner en riktigt bra låt som jag lyssnar på om och om igen...



Sök i bloggen

Translate

Presentation


Välkommen till en blogg skriven av en 18-årig tjej från Stockholm om mat och hälsa! Här inspirerar jag till en hälsosam livsstil som håller på längre sikt utan dieter, kalorier och vikttänk! Jag älskar att testa nya recept och hitta på mina egna, dessa re

Följ bloggen på bloglovin

Nyttigt Gottis

Kontakta mig

                      Mail:

foodandhealthinmyway@yahoo.se

 

Instagram: sooofieee

Fråga mig

116 besvarade frågor

Middagsrecept

Topp-12 "Chokladigt"

 

Inlägg om vikt och kalorier

   

Superfood Guide

Nyttiga frukostmuffins

Kategorier

Vegetariskt

Pannkaksrecept

Andra inspirerande bloggar

Läsarfrågor med svar

Hitta recept

Matbloggstoppen

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Arkiv

Bloggar om mat

Matklubbens Topplista

Senaste inläggen

Omröstning

Varför läser du min blogg?
 För recepten
 För frukostinläggen
 För inspirationen
 För bilderna
 För att du känner mig personligen
 Annat (kommentera gärna vad då)
 Det är första gången jag besöker bloggen
 Flera av anledningarna

RSS

Hälsobloggstoppen


Skapa flashcards