Sofies Wellness

Alla inlägg den 17 maj 2014

Av Sofie - 17 maj 2014 19:23


     

Hej allihopa! Jag hoppas att ni njuter av det underbara vädret. Själv har jag det senaste dygnet haft ett riktigt "ta allt som det kommer"-dygn. Inga planer, ingen att träffa, inget att plugg. Så välbehövligt i en period i högt tempo! Balansen och återhämtningen är så viktig när det kommer till allt i livet. Imorgon kör vi igen :) Idag har det blivit att jag har sovit ut, lyssnat på podcast, läst, kollat på tv-serier, hängt på balkongen och gått en promenad ute i det fina vädret med mina föräldrar. På balkongen "mellanmålade" jag på en spännande ny smoothie toppad med mandlar och ett kokt löskokt ägg. Mums! Smoothien var en fin kombo på äpple, mango och kanel. Den smakar lite som äpplekaka. Recept kommer här:


Äpple/mango/kanelsmoothie (1 person): Skär 1 äpple i mindre bitar (kasta äpplekärnorna). Mixa ihop äpplebitar, 2 dl fryst mango, 1 tsk kanel, 1 msk kokosflingor, 1 stor näve färsk bladspenat, 2 dl valfri mjölk eller vatten och ev. 1/2 tsk vetegräs (kan uteslutas)!


 

Av Sofie - 17 maj 2014 11:28


Jag älskar min visionboard som jag har hemma på mitt rum. Egentligen är det bara en stor gammal kartongskiva med en massa tidningsutklipp och gamla bilder som jag har ställt på en fåtölj mot väggen. Men det är något magiskt med den här kartongskivan. Allt som sitter på den är ord eller bilder som jag blir glad, positiv och inspirerad av. Jag har en massa citat som peppar mig och citaten har meddelanden som påminner mig om saker som jag behöver påminna mig själv om. Jag har bilder på ställen som jag vill besöka och saker som jag vill uppnå. Men jag har även bilder på saker som jag redan har varit med om. De gamla bilderna har jag inte med för att jag vill vara med om exakt det igen för det kommer aldrig kunna hända. Men jag har dem på min visionboard för de påminner mig om händelser och saker som ger mig positiva känslor i kroppen så fort jag tänker på dem.


            

Min visionboard som jag gjorde förra hösten la jag ner himla mycket arbete på. Men det är ju inte bara peppande att ha en på väggen, utan en viktig del i "visionboard projektet" är att hitta tidningsutklipp med citat och bilder som man vill ha på sin visionboard och sedan klippa, klistra och fixa. Det är lite som terapi.

Vad man har på sin visionboard säger ganska mycket om en själv, vem man är och vart man vill. Min visionboard är ganska stor och ganska spretig med många budskap, vill man något specifikt kan det nog vara smartare och enklare att ha en mindre visionboard med bara några få bilder och något enstaka citat. Då tror jag verkligen man kan uppnå det specifika man vill, ni vet "the Law of Attraction". För genom att ha en visionboard hemma som man kollar på x antal gånger om dagen blir hjärnan matad med ett visst budskap och ständigt påminnd av det. Tänker man något tillräckligt många gånger och övertygar sig själv att det stämmer så blir det till slut sanningen. T.ex. tänker man ofta att man är misslyckad, ja då blir det till slut ens sanning om en själv. Det är därför det är bra att försöka tänka så positivt så mycket. En visionboard kan hjälpa en enormt mycket eftersom den ständigt och omedvetet påminner en om de positiva tankar man vill ha och dit man vill nå.


Har ni en visionboard hemma?

Sök i bloggen

Translate

Presentation


Välkommen till en blogg skriven av en 18-årig tjej från Stockholm om mat och hälsa! Här inspirerar jag till en hälsosam livsstil som håller på längre sikt utan dieter, kalorier och vikttänk! Jag älskar att testa nya recept och hitta på mina egna, dessa re

Följ bloggen på bloglovin

Nyttigt Gottis

Kontakta mig

                      Mail:

foodandhealthinmyway@yahoo.se

 

Instagram: sooofieee

Fråga mig

116 besvarade frågor

Middagsrecept

Topp-12 "Chokladigt"

 

Inlägg om vikt och kalorier

   

Superfood Guide

Nyttiga frukostmuffins

Kategorier

Vegetariskt

Pannkaksrecept

Andra inspirerande bloggar

Läsarfrågor med svar

Hitta recept

Matbloggstoppen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Arkiv

Bloggar om mat

Matklubbens Topplista

Senaste inläggen

Omröstning

Varför läser du min blogg?
 För recepten
 För frukostinläggen
 För inspirationen
 För bilderna
 För att du känner mig personligen
 Annat (kommentera gärna vad då)
 Det är första gången jag besöker bloggen
 Flera av anledningarna

RSS

Hälsobloggstoppen


Skapa flashcards