Sofies Wellness

Alla inlägg den 8 april 2014

Av Sofie - 8 april 2014 17:34


     Idag blev det en näringsbomb till frukost i form av en fräsch och krämig smoothie och ett par kokta ägg till det. Förr hade jag alltid yoghurt och/eller kvarg i mina smoothies men nu tycker jag att det blir godast utan det i.


Päron, blåbär, nypon och acaismoothie (1 person): Mixa ihop 1 päron, 1 dl frysta blåbär, 1 dl fryst grönkål, 1/2 avokado, 2-3 msk limesaft, 1/2-1 msk nyponmjöl/nyponpulver, 1/2 msk acaipulver och en skvätt valfri sorts mjölk till en krämig smoothie. Häll upp i ett glas/skål/burk och ev. toppa med kokos om du har det. Drick/ät och njut!


  Jag har sett många andra bloggare dricka/äta sina smoothie ur gamla glasburkar vilket blir himla snyggt på bild. Nu har jag sparat en gammal jordnötssmörsburk för smoothies. Men idag när jag skulle hälla upp så hade jag inte gjort tillräckligt med smoothie för min burk haha, så det blev inte så snyggt!


Idag har jag haft en välbehövlig studiedag hemma. Förutom att slappa, plugga och springa lite ute har jag stått en del i köket och lagat/bakat saker så flera recept har ni att vänta under vecka...

Sök i bloggen

Translate

Presentation


Välkommen till en blogg skriven av en 18-årig tjej från Stockholm om mat och hälsa! Här inspirerar jag till en hälsosam livsstil som håller på längre sikt utan dieter, kalorier och vikttänk! Jag älskar att testa nya recept och hitta på mina egna, dessa re

Följ bloggen på bloglovin

Nyttigt Gottis

Kontakta mig

                      Mail:

foodandhealthinmyway@yahoo.se

 

Instagram: sooofieee

Fråga mig

116 besvarade frågor

Middagsrecept

Topp-12 "Chokladigt"

 

Inlägg om vikt och kalorier

   

Superfood Guide

Nyttiga frukostmuffins

Kategorier

Vegetariskt

Pannkaksrecept

Andra inspirerande bloggar

Läsarfrågor med svar

Hitta recept

Matbloggstoppen

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Arkiv

Bloggar om mat

Matklubbens Topplista

Senaste inläggen

Omröstning

Varför läser du min blogg?
 För recepten
 För frukostinläggen
 För inspirationen
 För bilderna
 För att du känner mig personligen
 Annat (kommentera gärna vad då)
 Det är första gången jag besöker bloggen
 Flera av anledningarna

RSS

Hälsobloggstoppen


Skapa flashcards