Sofies Wellness

Alla inlägg den 25 januari 2014

Av Sofie - 25 januari 2014 18:31


Nu har jag bestämt mig. Jag ska börja blogga igen, eller jag ska iallafall prova på hur det är att blogga igen. Sedan jag skrev det där inlägget i början av januari har kreativteten kommit tillbaka. Jag känner för att laga mer mat, blogga och jag har en massa idéer/tankar som jag vill dela med mig av. Så jag kör igen och får se var jag hamnar. Hur många inlägg det blir och hur regelbundet de kommer upp får vi se. Jag ska blogga för att det är kul och bara så att jag känner att jag hinner så att det inte bidrar med stress. Jag skrev om att göra en E-kokbok tidigare men jag har insett att det tar så lång tid och det är roligare att lägga upp saker och få respons direkt. Men kanske någon gång i framtiden blir det en E-kokbok.


Min tanke är väl att bloggen ska vara ungefär som förut. En hel del matrecept och matinspiration men jag vill även få in lite mer allmänt om hälsa och olika saker som jag går och tänker på. Jag älskar att resa så kanske ett och annat inlägg från någon resa eller ställen som jag skulle vilja resa till.


Hoppas alla gamla läsare hittar tillbaka och börjar läsa igen. Och jag välkomnar självfallet alla nya läsare också!


För att inte missa nya inlägg så kan ni följa mig på bloglovin HÄR. Förutom att skriva en kommentar kan ni komma i kontakt med mig på min bloggmejl foodandhealthinmyway@yahoo.se


Av Sofie - 25 januari 2014 18:22


Idag har jag åkt längdskidor. Det var några år sedan sist så det var minst sagt vingligt till en början. Redan i första mini nedförsbacken så ramlade jag ner på rumpan. Aj! Men det var bara att resa sig upp igen. Vi åkte en bit till och sen i nästa mini nedförsbacke låg jag ner på marken igen. Likaså nästa backe. Jag hade kunnat bli arg på mig själv och tänkt att det är lika bra att vi åker hem när jag ändå bara ramlade överallt där det går lite utför. Men jag valde att se det roliga i situationen och skrattade åt mig själv varje gång och tog mig sedan upp på direkten. Jag skulle minsann klara det här. Tänk om man alltid såg alla situationer i "riktiga" livet på det viset, det tror jag man skulle må bra av och komma långt med. Man vill något och försöker (bestämmer sig för att åka längdskidor), går det snett (ramlar) så ger man inte upp (ställer sig upp på direkten) utan försöker göra om det igen på ett nytt sätt (inte spänna hela kroppen) tills man lyckas med det man vill. Jag tror att om man vill något tillräckligt mycket så klarar man också av att göra det. Som mitt skidexempel; jag ramlade några gånger men det gick sedan bättre och bättre och sen efter en timme så hade jag ganska bra flyt och ramlade inte en enda gång. Man måste bara vara envis och vara beredd på att ändra sin plan om det inte fungerar som man tänkt från början. Vill man så kan man helt enkelt! Det tankesättet ska jag minsann försöka anamma på resten av mitt liv...


Av Sofie - 25 januari 2014 18:15



 


Idag gjorde jag en lyxig frukost med en uppfriskande smoothie och ett par perfekt stekta ägg. Recept på smoothien kommer här:


Jordgubbssmoothie med apelsin, nypon och grönkål

(1 person)


7 frysta jordgubbar

1 dl fryst mango

1/2 dl fryst grönkål

3/4 dl apelsinsaft (ca 1 apelsin)

1/2 dl valfri mjölk

1 msk nyponmjöl (eller nyponpulver)


1. Om du som jag bara har en stavmixer; tina jordgubbarna, mango och grönkål så att de går lättare att mixa.

2. Mixa sedan ihop allt till en krämig smoothie. Smaka av.

3. Drick och njut!


Sök i bloggen

Translate

Presentation


Välkommen till en blogg skriven av en 18-årig tjej från Stockholm om mat och hälsa! Här inspirerar jag till en hälsosam livsstil som håller på längre sikt utan dieter, kalorier och vikttänk! Jag älskar att testa nya recept och hitta på mina egna, dessa re

Följ bloggen på bloglovin

Nyttigt Gottis

Kontakta mig

                      Mail:

foodandhealthinmyway@yahoo.se

 

Instagram: sooofieee

Fråga mig

116 besvarade frågor

Middagsrecept

Topp-12 "Chokladigt"

 

Inlägg om vikt och kalorier

   

Superfood Guide

Nyttiga frukostmuffins

Kategorier

Vegetariskt

Pannkaksrecept

Andra inspirerande bloggar

Läsarfrågor med svar

Hitta recept

Matbloggstoppen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2014 >>>

Arkiv

Bloggar om mat

Matklubbens Topplista

Senaste inläggen

Omröstning

Varför läser du min blogg?
 För recepten
 För frukostinläggen
 För inspirationen
 För bilderna
 För att du känner mig personligen
 Annat (kommentera gärna vad då)
 Det är första gången jag besöker bloggen
 Flera av anledningarna

RSS

Hälsobloggstoppen


Skapa flashcards