Sofies Wellness

Alla inlägg den 6 september 2013

Av Sofie - 6 september 2013 19:46


 


         Jag har precis avnjutit en god fredagsmiddag med familjen. Det blev en thailändsk kycklingwok som blev jättegod och uppskattades av hela familjen. Vi hade ett stort paket kyckling hemma så det blev storkok, perfekt eftersom jag behöver en lunchlåda till jobbet imorgon.


Thaikycklingwok med ingefära, röd curry och kokosmjölk (6 personer)


800 g kycklingfilé

1 påse wokgrönsaker (500 g)

1 msk röd currypasta

2 msk finriven färsk ingefära

2 dl kokosmjölk

salt


1. Skär kycklingen i små bitar. Stek i en stekpanna.

2. Stek wokgrönsakerna i en annan stekpanna.

3. Lägg över innehållet från båda stekpannorna i samma stekpanna. Fräs med currypasta och ingefära.

4. Häll slutligen på kokosmjölk och låt allt puttra ihop i ca 5 min. Smaka av med salt.

5. Servera med bulgur/quinoa/ris/liknande och en stor sallad!


  Här med bulgur, sallad med avokado, tomat och basilika!


Vad äter ni till fredagsmiddag?

Jag önskar er annars en trevlig helg :D Vad ska ni hitta på? Själv ska jag strax bege till ICA för att hämta ut ett paket från Iherb (spännande) och sen kommer en kompis hit ikväll för filmkväll. Imorgon väntar jobb och sedan ska jag träffa några kompisar på kvällen. På söndag hade jag tänkt slappa, träna, plugga och annars bara ta dagen som den kommer. En bra helg helt enkelt!


Av Sofie - 6 september 2013 16:45


 


Idag blev det en favorit i repris till frukost nämligen chokladbollsröra. Ett av de mest uppskattade recepten som jag har lagt upp på bloggen. Som vanligt har jag svårt att göra samma sak två gånger så idag hade jag i apelsin och hallon i röran samt toppade jag den med kakaonibs, mullbär och jordnötssmör denna gång. Gudomligt gott, och en perfekt start på denna fredag. Grundreceptet på röran finner ni HÄR och dagens variant kommer här nedanför:


Chokladbollsröra med apelsin och hallon (1 person)


3/4 dl fiberhavregryn/havregryn

1 1/2 dl kvarg (eller mixad keso)

2 msk kakao

2 krm kaffepulver (eller en skvätt kokat kaffe)

1 msk kokosflingor

1/2 mosad banan

saften ur 1/2 apelsin (drygt 1/2 dl)

1 dl hallon


1. Bara att blanda ihop allt till en krämig röra.

2. Lägg upp på en tallrik och ev. toppa med något. Ät och njut!


  MUMS!!!

Sök i bloggen

Translate

Presentation


Välkommen till en blogg skriven av en 18-årig tjej från Stockholm om mat och hälsa! Här inspirerar jag till en hälsosam livsstil som håller på längre sikt utan dieter, kalorier och vikttänk! Jag älskar att testa nya recept och hitta på mina egna, dessa re

Följ bloggen på bloglovin

Nyttigt Gottis

Kontakta mig

                      Mail:

foodandhealthinmyway@yahoo.se

 

Instagram: sooofieee

Fråga mig

116 besvarade frågor

Middagsrecept

Topp-12 "Chokladigt"

 

Inlägg om vikt och kalorier

   

Superfood Guide

Nyttiga frukostmuffins

Kategorier

Vegetariskt

Pannkaksrecept

Andra inspirerande bloggar

Läsarfrågor med svar

Hitta recept

Matbloggstoppen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Arkiv

Bloggar om mat

Matklubbens Topplista

Senaste inläggen

Omröstning

Varför läser du min blogg?
 För recepten
 För frukostinläggen
 För inspirationen
 För bilderna
 För att du känner mig personligen
 Annat (kommentera gärna vad då)
 Det är första gången jag besöker bloggen
 Flera av anledningarna

RSS

Hälsobloggstoppen


Ovido - Quiz & Flashcards