Sofies Wellness

Alla inlägg den 23 februari 2013

Av Sofie - 23 februari 2013 12:59


 


Den här efterrätten som jag gjorde igår blev helt gudomlig. "To die for" om man gillar jordnötssmör och kokos. Ni måste bara pröva:


Krämig underbar nyttig jordnötssmör/kokos/bananglass (1 person)


1 äggvita

1 liten mosad banan

4 tsk jordnötssmör

1 1/2 msk kokosmjölk


1. Elvispa äggvitan hårt till ett vitt fluff.

2. Rör försiktigt i banan, jordnötssmör och kokosmjölk.

3. Lägg i en mindre burk och frys i ett par timmar, rör gärna runt efter 1 timme med en sked.

4. Ta ut och forma till 3 kulor som du lägger på en tallrik, toppa ev. med varma hallon och ät och NJUT!!!


Och den är ju nyttig att man kan ha den till mellis, fika och till och med frukost (med något annat till). Om man är vegan är jag ganska säker på att man kan skippa äggvitan och istället ha mer banan.


 


 


Vill även passa på att tacka för all positiv feedback jag får från kommentarer på bloggen/mejl/instagram, det gör mig så glad :D Jag har ägnat lite tid nu på förmiddagen och svarat på alla läsarmejl från veckan. Hoppas att jag inte glömt någon!! Ni ställer en massa frågor här på bloggen och det är kul men jag hinner inte besvara alla så fort. Men svar kommer, antingen direkt under inläggen eller så skriver jag flera samlade i ett läsarfrågarinlägg! Ni får ha en fin lördag. Själv ska jag ner på stan nu för en shoppingrunda med en kompis :D Vi Hörs!!

Av Sofie - 23 februari 2013 11:50


Fick ett mejl från en tjej som ville tipsa om "Det långa loppet". Jag har själv registrerat mig nu, och tycker att alla ni som tränar också ska göra det.


Satsningen Det långa loppet går ut på att du samtidigt som du springer på löpbandet, åker i skidspåret eller promenerar i parken kan samla dina kilometrar till goda ändamål. Desto fler kilometrar Det långa loppets deltagare samlar ihop genom att röra på sig, desto mer pengar bidrar Danica Pension med. Efter att ha uppnått vårt första delmål på hela 25000 kronor som skänkts till Hjärt- och lungfonden satsar vi vidare mot vårt andra delmål på 50000 kronor och därefter väntar fler donationer till goda ändamål och olika träningserbjudande.


Kolla videon så förstår ni mer vad det hela handlar om:



Läs mer på deras hemsida och registrera er där. Tänk att bara för att ni lägger ner lite tid på att skriva upp på en hemsida vad ni har tränat så går det pengar till ett bra ändamål. Visst, om bara en person gör det kommer vi inte så långt, men det är tillsammans vi kan komma någonvart och göra skillnad.


Sök i bloggen

Translate

Presentation


Välkommen till en blogg skriven av en 18-årig tjej från Stockholm om mat och hälsa! Här inspirerar jag till en hälsosam livsstil som håller på längre sikt utan dieter, kalorier och vikttänk! Jag älskar att testa nya recept och hitta på mina egna, dessa re

Följ bloggen på bloglovin

Nyttigt Gottis

Kontakta mig

                      Mail:

foodandhealthinmyway@yahoo.se

 

Instagram: sooofieee

Fråga mig

116 besvarade frågor

Middagsrecept

Topp-12 "Chokladigt"

 

Inlägg om vikt och kalorier

   

Superfood Guide

Nyttiga frukostmuffins

Kategorier

Vegetariskt

Pannkaksrecept

Andra inspirerande bloggar

Läsarfrågor med svar

Hitta recept

Matbloggstoppen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Arkiv

Bloggar om mat

Matklubbens Topplista

Senaste inläggen

Omröstning

Varför läser du min blogg?
 För recepten
 För frukostinläggen
 För inspirationen
 För bilderna
 För att du känner mig personligen
 Annat (kommentera gärna vad då)
 Det är första gången jag besöker bloggen
 Flera av anledningarna

RSS

Hälsobloggstoppen


Ovido - Quiz & Flashcards