Sofies Wellness

Alla inlägg den 11 januari 2013

Av Sofie - 11 januari 2013 16:54


 


Dagens frukost:

x Chiagröt med kakao/kaffe toppat med kvarg, hallon, mango, gojibär och mandelsmör


Chiagröt med kakao/kaffe (1 person): Vispa ihop med en gaffel 1/2 msk chiafrön och 1 dl mjölk, vispa även med 3/4 dl fiberhavregryn/havregryn4 tsk kakao, 2 krm kaffepulver, 1 krm vaniljpulver och 1/2 mosad banan. Vispa hela tiden, meningen är att chiafröna ska svälla! Ställ in i kylskåpet över natten då sväller chiafröna helt. På morgonen tar du ut och toppar med vad du vill!!


Chiagröten jag gjorde häromdagen blev så god att jag åt en ny variant till frukost imorse. Smaskens, har ni chiafrön måste ni testa detta (eller köp hem det, finns faktiskt i många vanliga mataffärer nu). Idag kommer dagens frukost upp på seneftermiddagen, och det kommer den nog att göra ibland framöver de dagar jag tränar på morgonen innan skolan, bara så att ni vet.


 

Av Sofie - 11 januari 2013 09:00


 


Detta receptet måste ni bara testa, så himlans gott. Perfekt fredags/helggotte! Det kommer ursprungligen från Emmas blogg, men jag lyxade till mina med bärfyllning. De riktigt smälter i munnen, detta recept kommer jag använda mig av igen, och jag har redan en idé om att smaksätta dem med lime eftersom det går så bra ihop med kokos. Förresten påminner de om mazariner, bara det att det är mycket bättre saker i dessa kakor :D


Kokosmuffins med bärfyllning (10-12 st)


1 dl kokosmjöl

2 tsk bakpulver

4 msk kokosflingor

2 bananer

2 dl naturell yoghurt

3 msk mjölk

2 ägg

3 msk kokosolja

2 1/2 dl tinade hallon/blåbär


1. Blanda ihop kokosmjöl, bakpulver och kokosflingor i en skål. Mosa bananerna och blanda i.

2. I en annan skål blanda ihop yoghurt, mjölk, ägg och kokosolja. Rör den blöta smeten i den torra.

3. Klicka ut smeten i 10-12 st muffinsformar (mina var av den mindre storleken). Försök göra som en grop i varje muffins och lägg i en sked med bär.

4. Grädda i ugnen på 175 grader i ca 30-40 min (jag hade mina inne i 35 min)!


Fika, efterrätt, mellis, frukost, kvällsmål... Ja när du bara är sugen på något riktigt gott! :D


 


          


Med det önskar jag en trevlig fredag :D

Sök i bloggen

Translate

Presentation


Välkommen till en blogg skriven av en 18-årig tjej från Stockholm om mat och hälsa! Här inspirerar jag till en hälsosam livsstil som håller på längre sikt utan dieter, kalorier och vikttänk! Jag älskar att testa nya recept och hitta på mina egna, dessa re

Följ bloggen på bloglovin

Nyttigt Gottis

Kontakta mig

                      Mail:

foodandhealthinmyway@yahoo.se

 

Instagram: sooofieee

Fråga mig

116 besvarade frågor

Middagsrecept

Topp-12 "Chokladigt"

 

Inlägg om vikt och kalorier

   

Superfood Guide

Nyttiga frukostmuffins

Kategorier

Vegetariskt

Pannkaksrecept

Andra inspirerande bloggar

Läsarfrågor med svar

Hitta recept

Matbloggstoppen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Arkiv

Bloggar om mat

Matklubbens Topplista

Senaste inläggen

Omröstning

Varför läser du min blogg?
 För recepten
 För frukostinläggen
 För inspirationen
 För bilderna
 För att du känner mig personligen
 Annat (kommentera gärna vad då)
 Det är första gången jag besöker bloggen
 Flera av anledningarna

RSS

Hälsobloggstoppen


Skapa flashcards