Sofies Wellness

Alla inlägg den 17 juli 2013

Av Sofie - 17 juli 2013 15:01


 


   Idag till lunch kastade jag in några laxbitar i ugnen, tog fram färdigkokt överbliven bulgur ur kylskåpet och pappa gjorde sallad och skar avokado. För att piffa upp rätten lite gjorde jag en snabb tomatsås på bara några få ingredienser. Alltihop superenkelt men supergott, precis som man vill ha det på sommaren. Självklart kan man servera tomatsåsen till en bit kyckling, vit fisk, halloumi, linser eller någon form av pasta också.


Superenkel tomatsås med oliver och vitlök (4 personer)


1 stor vitlöksklyfta

5 dl krossade tomater

20-25 st gröna oliver (med röd paprikafyllning i)

salt o peppar


1. Pressa vitlöken och fräs i en skvätt olivolja i en kastrull i ett par minuter.

2. Häll i krossade tomater. Låt det puttra upp.

3. Skär oliverna på mitten. Lägg i oliverna i tomatsåsen.

4. Låt allt puttra ihop i ca 5 min. Smaka av med salt och peppar! Servera med vad du vill.


 


Har ni några andra tips på vad man kan ha i tomatsås? Något bra recept att dela med er av? Kommentera gärna!

Sök i bloggen

Translate

Presentation


Välkommen till en blogg skriven av en 18-årig tjej från Stockholm om mat och hälsa! Här inspirerar jag till en hälsosam livsstil som håller på längre sikt utan dieter, kalorier och vikttänk! Jag älskar att testa nya recept och hitta på mina egna, dessa re

Följ bloggen på bloglovin

Nyttigt Gottis

Kontakta mig

                      Mail:

foodandhealthinmyway@yahoo.se

 

Instagram: sooofieee

Fråga mig

116 besvarade frågor

Middagsrecept

Topp-12 "Chokladigt"

 

Inlägg om vikt och kalorier

   

Superfood Guide

Nyttiga frukostmuffins

Kategorier

Vegetariskt

Pannkaksrecept

Andra inspirerande bloggar

Läsarfrågor med svar

Hitta recept

Matbloggstoppen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2013 >>>

Arkiv

Bloggar om mat

Matklubbens Topplista

Senaste inläggen

Omröstning

Varför läser du min blogg?
 För recepten
 För frukostinläggen
 För inspirationen
 För bilderna
 För att du känner mig personligen
 Annat (kommentera gärna vad då)
 Det är första gången jag besöker bloggen
 Flera av anledningarna

RSS

Hälsobloggstoppen


Skapa flashcards