Sofies Wellness

Alla inlägg den 2 juni 2013

Av Sofie - 2 juni 2013 17:51


 


Helt underbart, för någon timme sedan skickade jag in mina sista skoluppgifter för detta läsår :D Efteråt kände jag för mellanmål, så jag gjorde en supergod smoothie och satte mig på balkongen och njöt av smoothien men framförallt att vara "skolklar"! Här får ni receptet på smoothien:


Chokladig bärsmoothie (1 person)


1 dl hallon

1 dl blåbär

saften ur 1/2 apelsin (eller en skvätt apelsinjuice)

1 dl kvarg (eller yoghurt)

1 msk kakao


1. Bara mixa samman allt. Drick och njut!


Jag skulle även tro att detta skulle bli underbar glass om man la in smoothien i frysen i några timmar :D


    

Av Sofie - 2 juni 2013 17:43


 


Till lunch idag tog jag vad som fanns klart i kylskåpet. Men jag gjorde coleslaw till. Egentligen tycker jag inte om coleslaw och det beror nog på att det är majonäs i, jag tål nämligen inte smaken av majonäs. Men nu gjorde jag egen coleslaw, och då kunde jag skippa majonäsen och experimentera fram något som jag tyckte var gott.


Coleslaw på mitt sätt (4 personer)


1/2 vitkålshuvud

1 dl turkisk yoghurt

1-2 msk dijonsenap

1-2 msk citronsaft

salt o peppar


1. Ta bort yttersta bladen på huvud, och skär bort "stammen".

2. Strimla kålhuvuden i bitar.

3. Blanda strimlad kål, turkisk yoghurt, dijonsenap och citronsaft i en bunke/skål.

4. Krydda med salt och peppar. Smaka av!


Bra tillbehör till maten!!


  Min lunchtallriken med lite allt möjligt!


Sök i bloggen

Translate

Presentation


Välkommen till en blogg skriven av en 18-årig tjej från Stockholm om mat och hälsa! Här inspirerar jag till en hälsosam livsstil som håller på längre sikt utan dieter, kalorier och vikttänk! Jag älskar att testa nya recept och hitta på mina egna, dessa re

Följ bloggen på bloglovin

Nyttigt Gottis

Kontakta mig

                      Mail:

foodandhealthinmyway@yahoo.se

 

Instagram: sooofieee

Fråga mig

116 besvarade frågor

Middagsrecept

Topp-12 "Chokladigt"

 

Inlägg om vikt och kalorier

   

Superfood Guide

Nyttiga frukostmuffins

Kategorier

Vegetariskt

Pannkaksrecept

Andra inspirerande bloggar

Läsarfrågor med svar

Hitta recept

Matbloggstoppen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Arkiv

Bloggar om mat

Matklubbens Topplista

Senaste inläggen

Omröstning

Varför läser du min blogg?
 För recepten
 För frukostinläggen
 För inspirationen
 För bilderna
 För att du känner mig personligen
 Annat (kommentera gärna vad då)
 Det är första gången jag besöker bloggen
 Flera av anledningarna

RSS

Hälsobloggstoppen


Skapa flashcards