Sofies Wellness

Direktlänk till inlägg 26 maj 2013

Hej och ett enkelt mellanmål!

Av Sofie - 26 maj 2013 18:36


 

Dagens eftermiddagsmellanmål var något så enkelt som hackat äpple, frusen mango, frusna blåbär, mullbär, kesokvarg, kanel och två jordnötssmörchokladbitar


Hej igen alla läsare :D

Laga mat och hitta på nya recept är inte vad jag spenderar min tid med just nu. Men äter gör jag såklart, här får ni ett tips på ett superenkelt mellanmål (ett sådant som är så enkelt att jag i vanliga fall inte tycker det är värt att lägga upp det på bloggen). Eftersom jag inte har tiden just nu att experimentera i köket och blogga, så blir bloggen dåligt uppdaterad, men så får det vara.


Min helg har spenderats med att jobba en seneftermiddag/kväll, varit på en trevlig picnic, sprungit spontant på en runda i skogen (och det kändes bra, yay) och yogat. Och sen plugga plugga plugga så mycket som möjligt däremellan. Men det är okej, om 8 dagar är alla prov/inlämningar/redovisningar/annat klart. Och om det blir för mycket så lyssnar jag nu på kroppen och gör något annat. En massa gamla avsnitt av Greys anatomy har det blivit denna helg i pluggpauserna. Nu ska jag återgå till min historia uppsats, vi hörs...


  Franska plugg, mellanmål och ett av mina favorittéer; Friggs gröna chai te :D


 
 
Marja - Baka Sockerfritt

Marja - Baka Sockerfritt

28 maj 2013 20:29

Lycka till med plugget! Vet hur det känns, jag är också klar med min uppsats inom en vecka. Ditt mellanmål ser mycket gott ut!

http://bakasockerfritt.se

 
Pyssel Dessan

Pyssel Dessan

29 maj 2013 23:56

Ser väldigt gott ut!

http://dessanspyssel.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 3 november 2014 21:10


  Japp, jag låter bloggen vila ett tag nu dvs jag tar någon form av bloggpaus på obestämd tid. Energi att lägga på bloggen finns inte riktigt där för mig. Antingen vill jag göra min blogg bra och skriva regelbundet eller så vill jag inte skriva all...

Av Sofie - 18 oktober 2014 15:48

  Inställda planer med en kompis ledde till att jag hängde med familjen och ett par familjevänner ut i skogen idag. Vi hittade en massa svamp och njöt av naturen.           Självklart hade vi med oss matsäck i våra ryggsäckar! På mina mackor...

Av Sofie - 17 oktober 2014 08:00


  Här har ni veckans fredagslista:   1. MIN MORGONSTUND är något jag högt prioriterar. Till för bara några månader sedan ingick det bara att göra en smarrig frukost och äta den i lugn och ro. Nu går jag faktiskt upp ännu tidigare för att börja ...

Av Sofie - 16 oktober 2014 20:20


  Hej allihopa! Som ni säkert har märkt har jag tagit en spontan bloggpaus senaste veckorna. Främst pga bloggtorka och att mycket annat i mitt liv har tagit tid. Men nu är jag tillbaka och tänker så smått börja skriva igen. Vad är ni intresserade a...

Av Sofie - 3 oktober 2014 08:00

  Låt mig presentera veckans fredagslista:      1. Jag har hittat en podcast som egentligen inte är en podcast utan timmeslånga avsnitt med skön yogamusik. Jag använder musiken både till yoga, meditation, avslappning och som pluggmusik. Podcast...

Sök i bloggen

Translate

Presentation


Välkommen till en blogg skriven av en 18-årig tjej från Stockholm om mat och hälsa! Här inspirerar jag till en hälsosam livsstil som håller på längre sikt utan dieter, kalorier och vikttänk! Jag älskar att testa nya recept och hitta på mina egna, dessa re

Följ bloggen på bloglovin

Nyttigt Gottis

Kontakta mig

                      Mail:

foodandhealthinmyway@yahoo.se

 

Instagram: sooofieee

Fråga mig

116 besvarade frågor

Middagsrecept

Topp-12 "Chokladigt"

 

Inlägg om vikt och kalorier

   

Superfood Guide

Nyttiga frukostmuffins

Kategorier

Vegetariskt

Pannkaksrecept

Andra inspirerande bloggar

Läsarfrågor med svar

Hitta recept

Matbloggstoppen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Arkiv

Bloggar om mat

Matklubbens Topplista

Senaste inläggen

Omröstning

Varför läser du min blogg?
 För recepten
 För frukostinläggen
 För inspirationen
 För bilderna
 För att du känner mig personligen
 Annat (kommentera gärna vad då)
 Det är första gången jag besöker bloggen
 Flera av anledningarna

RSS

Hälsobloggstoppen


Skapa flashcards