Sofies Wellness

Alla inlägg den 17 maj 2013

Av Sofie - 17 maj 2013 08:34


 


Dagens frukost:

x Mugcakes med morot, lime och kanel toppat med blåbärkesokvarg och mandelsmör


Idag gjorde jag en ny variant mugcakes, supergoda! Dock fick jag för mig att lägga toppingen runt mugcakesen, det ser inte alls bra ut eller gott haha, men jag lovar att de är goda även om bilderna inte är de bästa. Se recept på tidigare mugcakes som jag har gjort HÄR!!


Mugcakes med morot, lime och kanel (1 person, 2 st)


2/3 dl fiberhavregryn/havregryn

3/4 dl finriven morot

3/4 mosad banan

1/2 msk kanel

saften ur 1 lime

1 krm bakpulver

1 krm vaniljpulver (kan uteslutas men godare med)

1/2 dl äggvita (eller 1 ägg)

kokosolja/rapsolja/smör


1. Bara att röra ihop hela smeten, smaka av.

2. Smörj två muggar med kokosolja/rapsolja/smör. Häll i smeten.

3. Micra på högsta effekt i ca 2 min (tills de har stelnat).

4. Vänd dem upp och ned på ett fat.

5. Servera som de är eller ev. toppa med något!


 

  

Sök i bloggen

Translate

Presentation


Välkommen till en blogg skriven av en 18-årig tjej från Stockholm om mat och hälsa! Här inspirerar jag till en hälsosam livsstil som håller på längre sikt utan dieter, kalorier och vikttänk! Jag älskar att testa nya recept och hitta på mina egna, dessa re

Följ bloggen på bloglovin

Nyttigt Gottis

Kontakta mig

                      Mail:

foodandhealthinmyway@yahoo.se

 

Instagram: sooofieee

Fråga mig

116 besvarade frågor

Middagsrecept

Topp-12 "Chokladigt"

 

Inlägg om vikt och kalorier

   

Superfood Guide

Nyttiga frukostmuffins

Kategorier

Vegetariskt

Pannkaksrecept

Andra inspirerande bloggar

Läsarfrågor med svar

Hitta recept

Matbloggstoppen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Arkiv

Bloggar om mat

Matklubbens Topplista

Senaste inläggen

Omröstning

Varför läser du min blogg?
 För recepten
 För frukostinläggen
 För inspirationen
 För bilderna
 För att du känner mig personligen
 Annat (kommentera gärna vad då)
 Det är första gången jag besöker bloggen
 Flera av anledningarna

RSS

Hälsobloggstoppen


Skapa flashcards