Sofies Wellness

Alla inlägg den 5 februari 2013

Av Sofie - 5 februari 2013 15:20


 


Kokt broccoli är gott, men ibland kan det bli lite tråkigt. Här kommer ett tips hur du kan "piffa upp" din broccoli till maten:


Broccoli med pesto och fetaost


Koka broccoli som vanligt i vatten, se till att den inte blir överkokt. Häll av vattnet och rör i en stor sked grön pesto, en bit smulad fetaost och en nypa flingsalt. Smaka av och servera till maten!!!


  Till dagens lunch :D


Jag älskar verkligen grönsaker och fyller ofta på tallriken så att det finns för lite plats kvar för resten av maten haha. Grönsaker och sallader är ofta kallade för äckliga, något som man är tvingad att stoppa i sig. Det är så fel!! För många innebär grönsaker/sallad ett isbergshuvud med hackad gurka och i bästa fall en tomat. Det finns så mycket annat gott att välja på bland grönsaker, och isbergssallad är för den delen inte heller särskilt nyttigt (inte onyttigt heller dock), det innehåller inte så mycket näring, det är bättre med andra salladsblad. Självklart kan man inte tvinga någon att tycka om grönsaker, MEN angående grönsaker tror jag det mycket handlar om inställning. Enligt många SKA grönsaker vara äckligt och något man plåga sig att äta. Det handlar om att våga prova och hitta sina egna favoriter. Jag tycker inte om alla grönsaker, men jag äter alla som jag tycker om. Hursomhelst, jag lägger då och då upp hur man tillagar grönsaker på olika sätt i olika recept eller i separata inlägg, dock har jag inte haft någon bra bloggkategori för detta så nu skapar jag en som heter GRÖNSAKSTIPS (se till höger en bit ner), där jag samlar tips på hur man kan tillaga grönsaker på ett gott och nyttigt vis.


Äter ni mycket grönsaker? Har ni några roliga tips/recept på hur man kan tillaga någon särskild grönsak? Kommentera gärna :D

Sök i bloggen

Translate

Presentation


Välkommen till en blogg skriven av en 18-årig tjej från Stockholm om mat och hälsa! Här inspirerar jag till en hälsosam livsstil som håller på längre sikt utan dieter, kalorier och vikttänk! Jag älskar att testa nya recept och hitta på mina egna, dessa re

Följ bloggen på bloglovin

Nyttigt Gottis

Kontakta mig

                      Mail:

foodandhealthinmyway@yahoo.se

 

Instagram: sooofieee

Fråga mig

116 besvarade frågor

Middagsrecept

Topp-12 "Chokladigt"

 

Inlägg om vikt och kalorier

   

Superfood Guide

Nyttiga frukostmuffins

Kategorier

Vegetariskt

Pannkaksrecept

Andra inspirerande bloggar

Läsarfrågor med svar

Hitta recept

Matbloggstoppen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Arkiv

Bloggar om mat

Matklubbens Topplista

Senaste inläggen

Omröstning

Varför läser du min blogg?
 För recepten
 För frukostinläggen
 För inspirationen
 För bilderna
 För att du känner mig personligen
 Annat (kommentera gärna vad då)
 Det är första gången jag besöker bloggen
 Flera av anledningarna

RSS

Hälsobloggstoppen


Skapa flashcards