Sofies Wellness

Alla inlägg den 31 januari 2013

Av Sofie - 31 januari 2013 12:00


Under "Ni sätter rubriken" ville någon att jag skulle skriva om mina favoritmellanmål. Såhär kommer en topp-10 lista (utan inbördesordning):



- Mini morotskaka


- Kokosmuffins med bärfyllning


- Keso blandat med ett kokt ägg och örtsalt+en frukt till


- Mellanmålsmuffins med hallon, kardemumma och kokosflingor


- Keso med kanel, äpple och jordnötssmör eller mandelsmör


- Minipizzaomelett


- Vaniljkesokvarg (kvarg+keso+vaniljpulver) med varma hallon som är blandade med kardemumma


- Bananpannkakor (1 ägg+1/2 mosad banan) toppat med vaniljkesokvarg och en massa bär/frukt/nötter/kokosflingor/nötsmör/frön


- Nygräddade omelettmuffins


- Knäckebröd (t.ex. detta eller köpt) eller hembakat bröd med kokt ägg och örtkrydda/basilika/pestokrydda/rosmarin och ev. keso



Vilka är era favoritmellanmål??


Av Sofie - 31 januari 2013 08:48


 


Dagens frukost:

x Naturell yoghurt blandat med raw äpplemos toppat med pauluns müsli, blåbär, kokoschips och valnötter

x Knäcke med keso, perfekt kokt ägg, basilika och sesamfrön


Godmorgon :D

En såkallad "enkel" frukost då jag bara blandar ihop lite utan att laga något, men vid närmare tanke kanske inte så enkel, det tog ändå lite tid och den är betydligt mer avancerad än en vanlig "svenssonfrukost" ;) Ofta brukar jag inte lägga upp bilder när jag äter "enkla" frukostar då jag kan tycka att det blir lite tråkigt när det inte är något nytt recept. Men ni ska veta att jag inte alltid äter en massa nya roliga saker, nu fotade jag denna frukost men om jag inte ska göra det, jadå bara kastar jag på allt utan att tänka på hur det ser ut, det blir oftast inte särskilt vackert ;)


 

Sök i bloggen

Translate

Presentation


Välkommen till en blogg skriven av en 18-årig tjej från Stockholm om mat och hälsa! Här inspirerar jag till en hälsosam livsstil som håller på längre sikt utan dieter, kalorier och vikttänk! Jag älskar att testa nya recept och hitta på mina egna, dessa re

Följ bloggen på bloglovin

Nyttigt Gottis

Kontakta mig

                      Mail:

foodandhealthinmyway@yahoo.se

 

Instagram: sooofieee

Fråga mig

116 besvarade frågor

Middagsrecept

Topp-12 "Chokladigt"

 

Inlägg om vikt och kalorier

   

Superfood Guide

Nyttiga frukostmuffins

Kategorier

Vegetariskt

Pannkaksrecept

Andra inspirerande bloggar

Läsarfrågor med svar

Hitta recept

Matbloggstoppen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Arkiv

Bloggar om mat

Matklubbens Topplista

Senaste inläggen

Omröstning

Varför läser du min blogg?
 För recepten
 För frukostinläggen
 För inspirationen
 För bilderna
 För att du känner mig personligen
 Annat (kommentera gärna vad då)
 Det är första gången jag besöker bloggen
 Flera av anledningarna

RSS

Hälsobloggstoppen


Ovido - Quiz & Flashcards