Sofies Wellness

Alla inlägg den 17 september 2012

Av Sofie - 17 september 2012 20:25


När jag var mindre drack jag alltid mammas hemmagjorda varma choklad. Nu är jag mer en te drickare, iallafall på höst/vinter halvåret. Men nu med en ond hals har jag testat att göra min egna varma choklad:


 


Varm choklad (1 kopp): Värm och handvispa i en kastrull 2-2 1/2 dl mjölk, 1 1/2 msk kakao och ev. om du har 1 tsk mesquitepulver (inte nödvändigt men lyxar till det lite extra). Söta med honung/agave/stevia efter smak. Jag tog 2 tsk stevia! Häll upp i en kopp och servera gärna med vispad grädde, jag var för lat att göra det haha...


 


Ps. Jag tog mig nyss tid till att svara på exakt alla kommentarer och frågor i "frågelådan" till i högerspalten vilket jag tänkt att jag ska göra jättelänge men inte har gjort. Ni som skrev kommentarer med frågor som jag inte svarat på för flera veckor sedan kan nu gå tillbaka i arkivet och till det inlägg ni skrev frågan i och ni finner svaret under :D


Och även tack för alla tv-serie tips, nu har jag verkligen mycket att kolla och följa i höst!

Av Sofie - 17 september 2012 11:28


   


Dagens lyxiga frukost:


Snabba frukostmuffins med jordnötssmör/banan/kanel smak i micro med blåbär/keso topping (1 person)


3/4 dl fiberhavregryn

1 ägg

1 äggvita

1 1/2-2 msk jordnötssmör

1 mosad banan

1 msk kanel


valfri topping men jag hade: blåbär+keso

  

1. Bara att blanda ihop allt till muffinsen. Fördela i några muffinsformar.

2. Sätt in i micron på högsta effekt i 2-4 min, beroende på hur stora/hur många formar du använder.

3. Ta och lägg på topping. Jag värme blåbär i micron. La först ett lager keso på muffinsen och sedan på med blåbären!


    


Gjorde yttligare en variant av mina snabba frukostmuffins i micro. Har ni missat de tidigare recepten så finner ni de här!!!


 Jag är hemma sjuk från skolan idag  :( Det har nästan blivit värre än igår. Då hade jag bara extremt ont i halsen, idag har det lättat lite men huvudvärk, snuva och seghet i kroppen har intagits istället. Förresten något som inte alls rör bloggen. Har ni några bra tv-serie tips (även filmtips)? Jag älskar att följa serier och behöver lite nya tips. Jag gillar drama och kärlek, men det får inte bli för ytligt och bara skvaller, typ Desperate housewives eller Gossip girl men Svenska hollywoodfruar är så ytligt och de är så dumma att det blir roligt. Jag tycker även om mord och spänning, men inte för blodigt som Dexter men jag älskar CSI och Brottskod: Försvunnen. Andra favoriter är OC och Ugly Betty. Annars har jag börjat se om från början de första säsongerna av gamla tv-serier som Lost, Sex and the city och Friends. Och är inte brittiska Pang i bygget för kul? Okej nu blev det jag som gav er en massa tips. Jag ville ju ha era tips :S Men nu har ni iallafall ett hum om vad jag tycker om för något att kolla på :) Uppdate: Jag upptäckte efter att ha läst alla era tips att jag glömde hylla min absoluta favorit tv-serie Pretty little liars. Och även Vampire Diaries och Grey´s Anatomy.

Sök i bloggen

Translate

Presentation


Välkommen till en blogg skriven av en 18-årig tjej från Stockholm om mat och hälsa! Här inspirerar jag till en hälsosam livsstil som håller på längre sikt utan dieter, kalorier och vikttänk! Jag älskar att testa nya recept och hitta på mina egna, dessa re

Följ bloggen på bloglovin

Nyttigt Gottis

Kontakta mig

                      Mail:

foodandhealthinmyway@yahoo.se

 

Instagram: sooofieee

Fråga mig

116 besvarade frågor

Middagsrecept

Topp-12 "Chokladigt"

 

Inlägg om vikt och kalorier

   

Superfood Guide

Nyttiga frukostmuffins

Kategorier

Vegetariskt

Pannkaksrecept

Andra inspirerande bloggar

Läsarfrågor med svar

Hitta recept

Matbloggstoppen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Arkiv

Bloggar om mat

Matklubbens Topplista

Senaste inläggen

Omröstning

Varför läser du min blogg?
 För recepten
 För frukostinläggen
 För inspirationen
 För bilderna
 För att du känner mig personligen
 Annat (kommentera gärna vad då)
 Det är första gången jag besöker bloggen
 Flera av anledningarna

RSS

Hälsobloggstoppen


Skapa flashcards