Sofies Wellness

Direktlänk till inlägg 18 december 2012

Hjälp av er tack!!!

Av Sofie - 18 december 2012 21:34


Som jag nämnde förut har jag tänkt ändra om utseendet på bloggen. Headern är nu klar, förutom lite smådetaljer på vilka rubriker jag ska, hur många och var de ska vara placerade. Jag skulle därför vilja ha lite hjälp av er. Vilken tycker ni är snyggast, och vilken får en ny besökare att förstå bäst vad bloggen handlar om? Det är verkligen inte stor skillnad, men jag kan verkligen inte bestämma mig. Jag tycker om de med många rubriker, då förstår man mer temat på bloggen men samtidigt kan det bli lite väl mycket och snarare förvirrande än inbjudande. Och med mindre rubriker blir det mer fokus på bilderna.


Här kommer varianterna:


Header 1:

 


Header 2:

 


Header 3:

 


Header 4:

 


Header 5:

 


Header 6:

 


Header 7:

 


Header 8:

 


Om ni nu är jättesnälla så skriver ni numret på headern ni tycker passar bäst/är snyggast i en kommentar!!!

 
 
Viccy

Viccy

18 december 2012 22:08

Tycker inte att du ska ha så mycket bilder i headern, blir lite rörigt :) Annars tycker jag nr 1, ska du ha med mer text så tycker jag att det ska vara mindre bilder ^^

http://viccys.blogg.se

 
Rebecca

Rebecca

18 december 2012 22:14

Nr 2 tycker jag :)

http://www.denksam.wordpress.com

 
Rebecca

Rebecca

18 december 2012 22:15

2

http://www.denksam.wordpress.com

 
Ingen bild

Hedda

18 december 2012 22:26

Header 1 eller 3!! :)

 
Amanda

Amanda

18 december 2012 22:27

2/8! :)
Åh, jag älskar dig blogg! Så himla inspirerande med goda recept. Åh.

http://amandalinnros.devote.se

 
Anna

Anna

18 december 2012 22:42

Nr 3 tycjer jag var fin:)

http://Lidenmentuff.blogspot.com

 
Ingen bild

Malin

18 december 2012 22:43

Om jag ska vara helt härlig så tycker jag att du borde satsa på EN bild. Inte en bild med massa i sig, för det blir lätt plottrigt. :) Men du ska givetvis göra det du tycker är fint. För övrigt så tycker jag att du verkar så duktig och har fullt med idéer på hur man ska god och hälsosam mat. Keep up the good work. :)

 
Ingen bild

Sanna

18 december 2012 22:54

Jag tycker nummer 2 eller nummer 4 är bäst :) jag tycker inte det ska vara för mycket text för det blir lite förvirrande men annars är de väldigt fina :)

 
ellen

ellen

18 december 2012 22:58

8:an <3

http://www.pirra.bloggplatsen.se

 
malin magdalena

malin magdalena

18 december 2012 23:02

Jag känner bara att jag vill hojta till angående texten på din header; den syns inte alls. Detta gäller både den gamla och samtliga av de nya. En så ljus text smälter helt in i alla dina foton och det blir svårt att urskilja texten. Vad jag menar är att du bör tänka lite på vit text på svart bakgrund och vice versa. Nu menar jag inte att du måste använda svartochvitt, men du förstår mitt tänk :)
Jag hoppas du tar detta på rätt sätt; som konstruktiv kritik :)

http://www.malinsetta.blogg.se

 
Ingen bild

sofia

18 december 2012 23:03

1an eller 3an. Ditt bloggnamn ger redan en så tydlig bild av vad bloggen handlar om och personligen tycker jag att less is more när det kommer till bildestetik. Btw, hoppbilden är SÅ härlig!

 
Mikis

Mikis

18 december 2012 23:29

Jag röstar på header nr 2. :)

http://mikismat.blogg.se

 
Ingen bild

MW

19 december 2012 01:04

Header 2! Jag skulle nästan också önska en annan färgton på texten, den är lite svår att se. Lite mörkare kanske? annars jättesnygg!

 
Cicci

Cicci

19 december 2012 04:50

Den första var bäst :)

http://www.cederblad.shapemeup.se

 
Ingen bild

Ida

19 december 2012 07:00

Hej!
Jättekul julkalender, jag gör mitt bästa och ger mig alltid på dagens utmaning fast jag jobbar dumma tider:)
Jag tycker du ska ta header 7;) den såg bäst ut!!
Ha en fin jul!

 
Ingen bild

Louise

19 december 2012 07:40

# 2 tycker jag är bäst :)

 
Ingen bild

J

19 december 2012 08:40

header 2 :)

 
Ingen bild

M

19 december 2012 09:02

Jag tycker nr. 2, eftersom du har många olika bilder så ser man inte dem små rubrikerna på dem du har flera på! :)

 
Ingen bild

Arika

19 december 2012 09:55

Första eller tredje, tycker jag, så att det inte blir för plottrigt. Sedan går det kanske att ha länkarna på rad under headern så kan man navigera sig vidare där. Jag röstar på nummer tre - kort och koncist men man förstår vad det handlar om. :)

 
Ingen bild

fanny

19 december 2012 10:04

nr 3 tycker jag ser bäst ut, de andra med mer text blir lite plottriga. less is more, det är så många fina inspirerande bilder så det behövs inte så mycket text tycker jag :)

 
Emma

Emma

19 december 2012 10:42

Jag tycker 5:an :) enligt mig är det inte rörigt utan mest inspirerande ;) fin header du gjort!!!

http://Emmabarremyr.blogg.se

 
Ingen bild

Anonym

19 december 2012 12:03

3!!

 
Ingen bild

Hej!

19 december 2012 12:09

1!!

 
Frida

Frida

19 december 2012 12:44

2 :)

http://Fridamarianystrom.blogg.se

 
Ingen bild

E

19 december 2012 13:37

Header 2 :)

 
Ingen bild

A

19 december 2012 18:39

Nummer ett, men lägg till - en blogg om mat, hälsa och mig

 
Malin

Malin

20 december 2012 09:08

För att avvika från de övriga säger jag nr 6. ;-) Men jag tror att det är bra om du mörkar texten. Det skulle vara snyggt om du gör den mörkare än den text du har på headern idag. På så sätt hamnar bilderna mer i bakgrunden och bilden blir mindre "rörig" :)
I övrigt tycker jag att du har gjort ett snyggt arrangemang på dina bilder.

http://orkanensmitt.bloggplatsen.se

 
Hanna-chan

Hanna-chan

23 december 2012 11:13

Nummer 2 tycker jag :)

http://klockanhalvtre.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 3 november 2014 21:10


  Japp, jag låter bloggen vila ett tag nu dvs jag tar någon form av bloggpaus på obestämd tid. Energi att lägga på bloggen finns inte riktigt där för mig. Antingen vill jag göra min blogg bra och skriva regelbundet eller så vill jag inte skriva all...

Av Sofie - 18 oktober 2014 15:48

  Inställda planer med en kompis ledde till att jag hängde med familjen och ett par familjevänner ut i skogen idag. Vi hittade en massa svamp och njöt av naturen.           Självklart hade vi med oss matsäck i våra ryggsäckar! På mina mackor...

Av Sofie - 17 oktober 2014 08:00


  Här har ni veckans fredagslista:   1. MIN MORGONSTUND är något jag högt prioriterar. Till för bara några månader sedan ingick det bara att göra en smarrig frukost och äta den i lugn och ro. Nu går jag faktiskt upp ännu tidigare för att börja ...

Av Sofie - 16 oktober 2014 20:20


  Hej allihopa! Som ni säkert har märkt har jag tagit en spontan bloggpaus senaste veckorna. Främst pga bloggtorka och att mycket annat i mitt liv har tagit tid. Men nu är jag tillbaka och tänker så smått börja skriva igen. Vad är ni intresserade a...

Av Sofie - 3 oktober 2014 08:00

  Låt mig presentera veckans fredagslista:      1. Jag har hittat en podcast som egentligen inte är en podcast utan timmeslånga avsnitt med skön yogamusik. Jag använder musiken både till yoga, meditation, avslappning och som pluggmusik. Podcast...

Sök i bloggen

Translate

Presentation


Välkommen till en blogg skriven av en 18-årig tjej från Stockholm om mat och hälsa! Här inspirerar jag till en hälsosam livsstil som håller på längre sikt utan dieter, kalorier och vikttänk! Jag älskar att testa nya recept och hitta på mina egna, dessa re

Följ bloggen på bloglovin

Nyttigt Gottis

Kontakta mig

                      Mail:

foodandhealthinmyway@yahoo.se

 

Instagram: sooofieee

Fråga mig

116 besvarade frågor

Middagsrecept

Topp-12 "Chokladigt"

 

Inlägg om vikt och kalorier

   

Superfood Guide

Nyttiga frukostmuffins

Kategorier

Vegetariskt

Pannkaksrecept

Andra inspirerande bloggar

Läsarfrågor med svar

Hitta recept

Matbloggstoppen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Arkiv

Bloggar om mat

Matklubbens Topplista

Senaste inläggen

Omröstning

Varför läser du min blogg?
 För recepten
 För frukostinläggen
 För inspirationen
 För bilderna
 För att du känner mig personligen
 Annat (kommentera gärna vad då)
 Det är första gången jag besöker bloggen
 Flera av anledningarna

RSS

Hälsobloggstoppen


Ovido - Quiz & Flashcards