Sofies Wellness

Direktlänk till inlägg 29 november 2012

Hälsokalendern på bloggen!

Av Sofie - 29 november 2012 20:27



I övermorgon är det första december vilket innebär början på den mysigaste månaden på året, julmys, tid för familj och vänner, julmusik, julmarknader, julkalendern på tv (jag kollar på den varje år även om den är anpassad för mindre barn, det växer jag aldrig ifrån), barrlukt, lussebullar, ljus i mörkret, tid för omtanke, snö... Men detta år kommer december även innebära något nytt. En HÄLSOKALENDER på bloggen!!!


Varför? Jag har alltid älskat julkalendrar där man får öppna en lucka varje dag fram till jul. Men med åldern har jag tröttnat på kalendrar med bilder och i chokladkalendrar är chokladen inte längre god. Något nytt behövs helt enkelt i år. Jag vill ha något kul, annorlunda och utmanande med en kombination av hälsa och jul. Något som uppmuntrar till ett hälsosammare december helt enkelt!

Min förhoppning är att ni är flera som vill haka på denna kalender, så att vi blir flera som gör detta tillsammans. Det är det som är meningen med det hela, att vi gör det tillsammans och peppar och tipsar varandra. Gemenskap, det är väl det som hela julen handlar om?


Hur? Varje dag i december fram till julafton kl. 5 på morgonen varje dag kommer ett blogginlägg komma upp på bloggen som en lucka med ett budskap. Om det är en utmaning har ni dagen på er att genomföra den, men om det bara ett "tänkeinlägg" kanske ni bara behöver läsa det och sedan tänka på det under dagen.


Vad? Det kommer vara olika saker varje dag, men alla är på något sätt hälsorelaterade. Det kommer vara utmaningar i flera former, matprodukter vi lagar något med, träningspass, tänkeinlägg, tips och annat... Jag har helt enkelt försökt göra en salig blandning! Jag är inte riktigt klar med alla luckor än så om ni har någon supersmart idé får ni gärna tipsa mig om den!


Annat? Meningen är som sagt att vi ska göra det tillsammans. Därför ska vi berätta hur det går, och vad vi gör. Jag har tänkt på det här hur det ska gå till. Självklart kan ni kommentera under inläggen. Om ni har egna bloggar kan ni skriva där och länka till detta inlägg och sedan kommentera här att ni har skrivit på era bloggar. Jag vet även att många precis som jag använder instagram därför tänkte jag att vi kunde använda taggen #halsokalendern om vi lägger upp bilder som hör till luckorna att göra. Men annars att bara kommentera här går utmärkt! Förhoppningvis flyter denna bit bara på när det hela kört igång.


Jag hoppas att ni vill vara med!?! :D Släng in en kommentar, så vet jag ungefär hur många som vill vara med. Då kör vi med start lördag morgon! Roligast är det förstås om ni är med varje dag, men självklart är det okej om man bara är med ibland :D Sprid gärna vidare kalendern till vänner och familj!

 
 
Ingen bild

Louise

29 november 2012 20:42

Jag är med, låter superkul!

Sofie

29 november 2012 20:58

Kul :)

 
Ingen bild

jenny

29 november 2012 21:09

låter underbart ju! jag är på :)

Sofie

29 november 2012 21:30

Vad kul :)

 
Ingen bild

Emma

29 november 2012 21:42

Klart jag är med! Älskar julen lika mycket som du och väntar bara på att jultiden ska dra igång på riktigt :)

Sofie

29 november 2012 21:51

:)

 
Ingen bild

J

29 november 2012 21:59

Jag ska gärna försöka vara med! :D Supersmart idé!!

 
Ingen bild

nina

29 november 2012 22:02

Tycker det låter som en riktigt fin idé. Jag är också gärna på :)

 
Rebecca

Rebecca

29 november 2012 22:04

Jag vill vara med :) kul med en julkalender här då man börjat bli lite för stor för chokladkalenderna.. Det är ju så spännande med att "öppna en lucka" varje dag!

http://www.denksam.wordpress.com

Sofie

29 november 2012 22:37

Jag håller med :)

 
matilda

matilda

29 november 2012 22:16

OFC är jag med! superkul :)

http://www.healthychoices.blogg.se

 
Ingen bild

angelica

29 november 2012 22:40

Jag är med! :D

 
Ingen bild

Fanny

29 november 2012 23:07

JAG ÄR PÅ!!!

 
ANNA

ANNA

30 november 2012 07:39

Grymt bra idé! Är med :)

http://lidenmentuff.blogspot.com

 
Ingen bild

Sara

30 november 2012 10:26

Jag är med :)

 
Ingen bild

Malin

30 november 2012 10:49

Räkna med mig!

 
Ingen bild

Emilia

30 november 2012 13:00

Är med de dagar jag kan! :)

 
Ingen bild

Louise A

30 november 2012 13:38

Ja vad kul!!!! Självklart är jag med!!!!

 
jenny

jenny

30 november 2012 14:38

Det låter helt awesome! Jag känner också för något substitut för chokladkalendern i år. Att instagramtagga passar mig utmärkt :)

http://mylittlej.blogg.se

Sofie

30 november 2012 17:04

Vad kul :)

 
Viccy

Viccy

30 november 2012 16:32

Kul idé! :D

Ta inte detta fel, men jag vet att det är många av dina läsare som läste min förra blogg - frukostera. Jag vet att detta kanske kan tas som "tiggeri", men skulle du kunna länka min blogg (viccys.blogg.se) i ett inlägg? Jag har förlorat så många läsare och vet inte hur jag ska komma tillbaka, men jag vill verkligen börja blogga igen och att folk läser gör ju det hela så mycket roligare. En länk vore guld värd!

Kram bästa Sofie!

http://viccys.blogg.se

Sofie

30 november 2012 17:06

Jo jag kan nämna det i ett inlägg, för ett tag sedan (innan din nya blogg) fick jag en massa frågor om jag visste var du tagit vägen men då visste jag inte! :)

 
Ingen bild

Charlotte

30 november 2012 16:41

Det låter jätteroligt! Jag är med!

 
Ingen bild

Elin

30 november 2012 17:16

Jag är med! Det här låter riktigt roligt :)

 
Linnéa

Linnéa

30 november 2012 17:48

Jag är absolut intresserad. Superkul ide!
I slutet av varje vecka kan du ju nominera några från varje utmaning och presentera på din blogg? Med länkar och sånt :D

http://sockerfritt.blogg.se

Sofie

30 november 2012 17:54

Ja det låter som en bra idé :)

 
Ingen bild

Mela

30 november 2012 18:44

Klart jag hänger på!

 
Ingen bild

Ida

30 november 2012 19:42

Jag är på!

 
Ellen

Ellen

30 november 2012 20:13

Jag är med! :)

http://eejjjen.blogg.se

 
Ingen bild

Emma

30 november 2012 21:37

Superidé! Jag är på!

 
Ingen bild

Olly

30 november 2012 23:31

Ha gärna med något skiiit jobbigt träningspass och något egen variant på typ knäck/kola

 
sara

sara

1 december 2012 14:08

Jag är med! Verkligen älskar din idé, ditt engagemang och din drivkraft. Du är inte gammal, men mentalt är du så många år äldre! Inspirerande och klokt. :)

http://misssteinholtz.blogg.se

Sofie

1 december 2012 18:02

Vad kul, tack :D

 
Ingen bild

Sanna

2 december 2012 15:43

Lite sent inkommen men jag är gärna med, kanske inte alla dagar men de jag kan :) och jag älskar din blogg btw!

Sofie

2 december 2012 18:54

Kul tack :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 3 november 2014 21:10


  Japp, jag låter bloggen vila ett tag nu dvs jag tar någon form av bloggpaus på obestämd tid. Energi att lägga på bloggen finns inte riktigt där för mig. Antingen vill jag göra min blogg bra och skriva regelbundet eller så vill jag inte skriva all...

Av Sofie - 18 oktober 2014 15:48

  Inställda planer med en kompis ledde till att jag hängde med familjen och ett par familjevänner ut i skogen idag. Vi hittade en massa svamp och njöt av naturen.           Självklart hade vi med oss matsäck i våra ryggsäckar! På mina mackor...

Av Sofie - 17 oktober 2014 08:00


  Här har ni veckans fredagslista:   1. MIN MORGONSTUND är något jag högt prioriterar. Till för bara några månader sedan ingick det bara att göra en smarrig frukost och äta den i lugn och ro. Nu går jag faktiskt upp ännu tidigare för att börja ...

Av Sofie - 16 oktober 2014 20:20


  Hej allihopa! Som ni säkert har märkt har jag tagit en spontan bloggpaus senaste veckorna. Främst pga bloggtorka och att mycket annat i mitt liv har tagit tid. Men nu är jag tillbaka och tänker så smått börja skriva igen. Vad är ni intresserade a...

Av Sofie - 3 oktober 2014 08:00

  Låt mig presentera veckans fredagslista:      1. Jag har hittat en podcast som egentligen inte är en podcast utan timmeslånga avsnitt med skön yogamusik. Jag använder musiken både till yoga, meditation, avslappning och som pluggmusik. Podcast...

Sök i bloggen

Translate

Presentation


Välkommen till en blogg skriven av en 18-årig tjej från Stockholm om mat och hälsa! Här inspirerar jag till en hälsosam livsstil som håller på längre sikt utan dieter, kalorier och vikttänk! Jag älskar att testa nya recept och hitta på mina egna, dessa re

Följ bloggen på bloglovin

Nyttigt Gottis

Kontakta mig

                      Mail:

foodandhealthinmyway@yahoo.se

 

Instagram: sooofieee

Fråga mig

116 besvarade frågor

Middagsrecept

Topp-12 "Chokladigt"

 

Inlägg om vikt och kalorier

   

Superfood Guide

Nyttiga frukostmuffins

Kategorier

Vegetariskt

Pannkaksrecept

Andra inspirerande bloggar

Läsarfrågor med svar

Hitta recept

Matbloggstoppen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
<<< November 2012 >>>

Arkiv

Bloggar om mat

Matklubbens Topplista

Senaste inläggen

Omröstning

Varför läser du min blogg?
 För recepten
 För frukostinläggen
 För inspirationen
 För bilderna
 För att du känner mig personligen
 Annat (kommentera gärna vad då)
 Det är första gången jag besöker bloggen
 Flera av anledningarna

RSS

Hälsobloggstoppen


Ovido - Quiz & Flashcards