Sofies Wellness

Direktlänk till inlägg 16 september 2012

Recept: Tonfiskröra med ägg, soltorkade tomater och rosmarin

Av Sofie - 16 september 2012 15:20


 


Till lunch idag blev det en enkel sallad med smaskig tonfiskröra:


Tonfiskröra med ägg, soltorkade tomater och rosmarin (1 person)


100 g avrunnen tonfisk på burk

1 hårdkokt ägg

1 liten schalottenlök

2 msk turkisk yoghurt

2-3 soltorkade tomater

3-4 krm torkad rosmarin


1. Mosa ägget. Finhacka löken. Hacka soltorkade tomater.

2. Blanda tonfisk, ägg, lök, yoghurt, soltorkade tomater och rosmarin i en skål. Smaka av.

3. Servera med en matig sallad!


  Salladen bestod av gröna blad, gurka, paprika, champinjoner och broccoli


Om ni tittar i spalten till höger och letar upp kategorier så ser ni att jag tagit bort en del onödiga kategorier och framförallt lagt till en massa nya. Allt för att det ska bli lättare för er och mig att hitta tillbaka till recept och inspiration. T.ex tidigare hade jag kategorier för frukost, lunch, mellanmål, middag som var mer inspirationsbilder utan recept och sedan recept: frukost, recept: lunch... Det var ju bra men ibland kanske man vill ha just kyckling eller vegetariskt, ja då finns det som en egen kategori med det, samtidigt som den ligger kvar i recept: middag kategorin. Smart va? Jag har även gjort en kategori som flera har skrivit att de efterlängtat: nyttigt gottis. Då kan man hitta allt sådant där när man är sugen på något efterrättsliknande men kanske lite nyttigare. Jag har även sorterat upp frukostinläggen i gröt, yoghurt/kvarg/keso/smoothies, omelett/äggröra/"äggigt", frukost cupcakes/paj/annat lyxigt, pålägg och pannkakor/plättar. Men alla inläggen ligger självklart kvar i frukost och/eller recept: frukost om man är sugen på mer allmän frukostinspiration. Ja kolla till höger så får ni se :D

Dock är inte alls alla inläggen överförda till sina nya kategorier än. Alla mina inlägg som jag har skrivit i snart 1 och ett halv år (det är inte få kan jag säga) måste manuellt gå in och redigeras av mig. Och det tar tid, en månads inlägg  tog ca 1 timme. Men jag ska försöka göra det lite då och då så att det blir klart så fort som möjligt.


Ja då vet ni det också :P

 
 
amelyn

amelyn

16 september 2012 16:46

Nu har kanske inte det här med den här bloggen att göra för fem öre, ska bara försöka göra lite diskret reklam.
Skriver bl a om satanism på min blogg och ni får se mig som satanist elr inte, skiter fullständigt i det. Ser mig som en individ utan behov av att katigorisera mig. Bloggen är extremt maktfull, stark, unik och poetisk. Hoppas ni vill kika in.

Btw, Otroligt inspirerande blogg du har måste jag säga. Härliga bilder och god mat. Blir glad av den, fortsätt så;)

http://ame-lyn.bloggplatsen.se

Sofie

16 september 2012 21:36

Hej tack :)
Jag brukar inte lägga upp länkar till andras bloggar om jag inte använder recept eller vill tipsa om någon blogg som liknar min!

 
Ingen bild

sara

16 september 2012 18:03

ägget ska vara kokt va? :o

Sofie

16 september 2012 21:33

Oj glömde visst skriva det. Ska ändra på direkten :) Tack för korrigeringen!

 
Marja - Baka Sockerfritt

Marja - Baka Sockerfritt

16 september 2012 21:10

Vilken fräsch lunch! Jag tycker tonfisk passar så bra med röd paprika av någon anledning!

http://bakasockerfritt.blogg.se

Sofie

16 september 2012 21:33

Ja jag med :)

 
Ingen bild

Paulina

17 september 2012 13:03

Hej!

Hittade din blogg för ett tag sedan och fastnade direkt! Din blogg är vad jag saknat i matväg, mycket eftersom jag själv äter på ett liknande sätt. Tycker att det idag blir för mycket fokus på lchf, det är svårt att hitta någon som fokuserar på bra och nyttig mat med bra kolhydrater utan att det blir extremt. Så tummen upp för det! :) Men det jag egentligen skulle säga var att jag älskar alla sorters tonfiskröror och just nu är jag helt hooked på en variant med ett ägg, en liten burk tonfisk, en avokado, lite rödlök, lite keso och några skedar creme fraiche. Sedan kryddar jag med lite citronpeppar och salt. Blir fruktansvärt gott!

Och sen kan jag också tipsa om en serie som har drama och kärlek, det är Mad men. Det är den absolut bästa serien jag vet. Titta på den!

Sofie

17 september 2012 19:48

Vad kul att du tycker om bloggen :)
Ska kolla upp mad men...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 3 november 2014 21:10


  Japp, jag låter bloggen vila ett tag nu dvs jag tar någon form av bloggpaus på obestämd tid. Energi att lägga på bloggen finns inte riktigt där för mig. Antingen vill jag göra min blogg bra och skriva regelbundet eller så vill jag inte skriva all...

Av Sofie - 18 oktober 2014 15:48

  Inställda planer med en kompis ledde till att jag hängde med familjen och ett par familjevänner ut i skogen idag. Vi hittade en massa svamp och njöt av naturen.           Självklart hade vi med oss matsäck i våra ryggsäckar! På mina mackor...

Av Sofie - 17 oktober 2014 08:00


  Här har ni veckans fredagslista:   1. MIN MORGONSTUND är något jag högt prioriterar. Till för bara några månader sedan ingick det bara att göra en smarrig frukost och äta den i lugn och ro. Nu går jag faktiskt upp ännu tidigare för att börja ...

Av Sofie - 16 oktober 2014 20:20


  Hej allihopa! Som ni säkert har märkt har jag tagit en spontan bloggpaus senaste veckorna. Främst pga bloggtorka och att mycket annat i mitt liv har tagit tid. Men nu är jag tillbaka och tänker så smått börja skriva igen. Vad är ni intresserade a...

Av Sofie - 3 oktober 2014 08:00

  Låt mig presentera veckans fredagslista:      1. Jag har hittat en podcast som egentligen inte är en podcast utan timmeslånga avsnitt med skön yogamusik. Jag använder musiken både till yoga, meditation, avslappning och som pluggmusik. Podcast...

Sök i bloggen

Translate

Presentation


Välkommen till en blogg skriven av en 18-årig tjej från Stockholm om mat och hälsa! Här inspirerar jag till en hälsosam livsstil som håller på längre sikt utan dieter, kalorier och vikttänk! Jag älskar att testa nya recept och hitta på mina egna, dessa re

Följ bloggen på bloglovin

Nyttigt Gottis

Kontakta mig

                      Mail:

foodandhealthinmyway@yahoo.se

 

Instagram: sooofieee

Fråga mig

116 besvarade frågor

Middagsrecept

Topp-12 "Chokladigt"

 

Inlägg om vikt och kalorier

   

Superfood Guide

Nyttiga frukostmuffins

Kategorier

Vegetariskt

Pannkaksrecept

Andra inspirerande bloggar

Läsarfrågor med svar

Hitta recept

Matbloggstoppen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Arkiv

Bloggar om mat

Matklubbens Topplista

Senaste inläggen

Omröstning

Varför läser du min blogg?
 För recepten
 För frukostinläggen
 För inspirationen
 För bilderna
 För att du känner mig personligen
 Annat (kommentera gärna vad då)
 Det är första gången jag besöker bloggen
 Flera av anledningarna

RSS

Hälsobloggstoppen


Ovido - Quiz & Flashcards