Sofies Wellness

Alla inlägg den 15 september 2012

Av Sofie - 15 september 2012 14:23


 


Det här har jag tänkt att göra länge och idag till lunch blev det av. Supergott:


Currykyckling med rödbets/blomkåls "couscous" (2 personer)


2 lagom stora kycklingfiléer

curry o salt

4-5 dl riven rödbeta

3-4 dl riven blomkål

basilika o salt

60 g fetaost

2 avokado i bitar

3 msk solroskärnor


1. Skär kycklingen i mindre bitar.

2. Bryn i en stekpanna och låt genomstekas. Häll curry och salt över.

3. Skala och riv rödbetor. Finriv blomkål.

4. Koka riven rödbeta och blomkål i lättsaltat vatten i ca 1-2 min. Häll av vattnet och smaka av med basilika och ev. mer salt.

5. Lägg kyckling och rödbets/blomkåls "couscous" på två tallrikar. Smula över fetaost (jag missade tyvärr detta då den var slut hemma), toppa med solroskärnor och ha avokado till!


   


  

Av Sofie - 15 september 2012 10:58


 


x Choklad/kaffe/bananpannkakor med hallon/jordnötsröra och kiwi


Choklad/kaffe/bananpannkakor (1 person): Bara att blanda ihop 1 mosad banan, 2 ägg, 1 msk kakao och 1-2 msk kaffe. Stek till 3 pannkakor!


Hallon/jordnötsröra: Mosa så gott som det går en rejäl näve frysta hallon med en liten klick kesella/turkisk yoghurt. Smaksätt sedan med en rejäl sked jordnötssmör!


Godmorgon eller snarare godförmiddag :P En oerhört pigg Sofie här, inte så konstigt, jag lyckades sova 11 och en halv timme i natt, när gjorde jag det senast? Jag la mig tidigare än jag brukar göra på vardagar bara för att jag var så himlans trött och vaknade till min stora chock senare än jag brukar göra på helger. Jag behövde väl det antar jag. När jag väl vaknade hade jag extremt sug efter pannkakor, därav mina favoritbananpannkakor till frukost :D Och en halvliter kopp te, halsen värker som in i helvete... Och jag som ska bort ikväll, vi får se hur det blir med det.


Träning och träffa kompis idag blir inställt, istället vila och försöka få undan så mycket skolarbete som möjligt!


 


Ha en awesome lördag nu :D

Sök i bloggen

Translate

Presentation


Välkommen till en blogg skriven av en 18-årig tjej från Stockholm om mat och hälsa! Här inspirerar jag till en hälsosam livsstil som håller på längre sikt utan dieter, kalorier och vikttänk! Jag älskar att testa nya recept och hitta på mina egna, dessa re

Följ bloggen på bloglovin

Nyttigt Gottis

Kontakta mig

                      Mail:

foodandhealthinmyway@yahoo.se

 

Instagram: sooofieee

Fråga mig

116 besvarade frågor

Middagsrecept

Topp-12 "Chokladigt"

 

Inlägg om vikt och kalorier

   

Superfood Guide

Nyttiga frukostmuffins

Kategorier

Vegetariskt

Pannkaksrecept

Andra inspirerande bloggar

Läsarfrågor med svar

Hitta recept

Matbloggstoppen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Arkiv

Bloggar om mat

Matklubbens Topplista

Senaste inläggen

Omröstning

Varför läser du min blogg?
 För recepten
 För frukostinläggen
 För inspirationen
 För bilderna
 För att du känner mig personligen
 Annat (kommentera gärna vad då)
 Det är första gången jag besöker bloggen
 Flera av anledningarna

RSS

Hälsobloggstoppen


Skapa flashcards