Sofies Wellness

Direktlänk till inlägg 2 september 2012

Söndagsfrukosten

Av Sofie - 2 september 2012 09:49


      


x Powersmoothie på en persika, några jordgubbar, en bit fryst banan, kokosmjölk, en stor bit färsk ingefära och carobpulver (går att byta ut mot kakao)

x Yoghurtblandning på 1 dl naturell yoghurt, 1 dl keso, 1 dl kesella, lite vaniljpulver och lite mesquitepulver toppat med rostade nötter/frön, hampafrön och gojibär


   Godmorgon, känns som denna helg har gått jättefort och nu är det bara söndagen kvar. Och jag ska spendera min söndag med något jag inte gjort på månader, plugga! Känns lagom kul. Men det är bara att köra igång, kommer iallafall få en paus då jag ska spela tennis senare, och sedan vill jag extremt gärna testa att baka det där bananbrödet jag läst så mycket om (det kan ju få vara någon form av belöning när jag är klar) och sedan kanske jag ska hänga med några kompisar på bio ikväll. Så det kan nog bli en helt okej söndag iallafall :D


Vad ska ni hitta på idag? Och har ni ätit någon smaskig frukost som ni kan tipsa mig om?


     

 
 
Ida

Ida

2 september 2012 10:08

Vad är carobpulver för något? :)

http://enjoylifeforreal.blogg.se

Sofie

17 september 2012 20:07

Förlåt för sent svar, du kan läsa om det här med en nypa salt eftersom de såklart vill sälja sin produkt:
http://www.ravarubutiken.se/torkad-frukt-och-sotning/carobpulver-100-g.php

 
Ingen bild

Ann

2 september 2012 11:17

Skulle du möjligtvis kunna skriva ner receptet på bananbrödet, vill verkligen göra det men har inte hittat något bra ännu... Och recepten som
Du lägger upp är alltid super! :)

Sofie

3 september 2012 22:29

Finns uppe nu :)

 
Ingen bild

Emelie

2 september 2012 14:29

Hur mycket kokosmjölk? Och kakao? :) vill testa denna!

Sofie

3 september 2012 22:27

Jag måttade inte exakt men skulle tippa på ca 3 msk kokosmjölk och 1 dryg msk kakao

 
Ingen bild

nettan

2 september 2012 16:21

Hej,
Älskar att se dina recept på maträtter men skulle du inte kunna göra ett inlägg med tips på hur man kan göra olika ugnsrostade grönsaker och rotfrukter. Alltså tips på vilken blandning man kan göra, vilka kryddor, hur länge ska dessa vara i. Gärna enkla recept där man inte behöver så mycket special kryddor :)

Sedan har jag en fråga jag ser du äter mycket matvete/matkorn, bulgur etc. brukar du koka de som vanligt eller använder du någon kryddor speciellt i det? Och vilken typ av bas äter du(svart ris, vildris, bulgur etc) skulle vara kul om du kan tipsa om det :D

Sofie

17 september 2012 20:04

Hej :) Jag har gjort några sådanna inlägg nyligen som du önskar ovan :)

Angående kornen/bulgur så kokar jag oftast som vanligt, ibland med krossade tomater och någon krydda som basilika. Och jag gillar i stort sett alla baser och brukar variera mellan de flesta som finns i mataffären. Men favoriterna är bulgur, kamutvete och matvete,

 
Sarah

Sarah

2 september 2012 22:11

Såhär i hösttider tycker jag gröt är gott till frukost- inget slår favoriten blåbärs- och kanelgröt med banan och iskall sojamjölk! :P Fast din ser inte dum ut den heller.... :P

http://finefoods.tumblr.com

 
L

L

3 september 2012 07:58

så härlig mat du gör, väldigt kreativ är du :)

http://bestigaberg.blogg.se

Sofie

3 september 2012 22:27

tack :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 3 november 2014 21:10


  Japp, jag låter bloggen vila ett tag nu dvs jag tar någon form av bloggpaus på obestämd tid. Energi att lägga på bloggen finns inte riktigt där för mig. Antingen vill jag göra min blogg bra och skriva regelbundet eller så vill jag inte skriva all...

Av Sofie - 18 oktober 2014 15:48

  Inställda planer med en kompis ledde till att jag hängde med familjen och ett par familjevänner ut i skogen idag. Vi hittade en massa svamp och njöt av naturen.           Självklart hade vi med oss matsäck i våra ryggsäckar! På mina mackor...

Av Sofie - 17 oktober 2014 08:00


  Här har ni veckans fredagslista:   1. MIN MORGONSTUND är något jag högt prioriterar. Till för bara några månader sedan ingick det bara att göra en smarrig frukost och äta den i lugn och ro. Nu går jag faktiskt upp ännu tidigare för att börja ...

Av Sofie - 16 oktober 2014 20:20


  Hej allihopa! Som ni säkert har märkt har jag tagit en spontan bloggpaus senaste veckorna. Främst pga bloggtorka och att mycket annat i mitt liv har tagit tid. Men nu är jag tillbaka och tänker så smått börja skriva igen. Vad är ni intresserade a...

Av Sofie - 3 oktober 2014 08:00

  Låt mig presentera veckans fredagslista:      1. Jag har hittat en podcast som egentligen inte är en podcast utan timmeslånga avsnitt med skön yogamusik. Jag använder musiken både till yoga, meditation, avslappning och som pluggmusik. Podcast...

Sök i bloggen

Translate

Presentation


Välkommen till en blogg skriven av en 18-årig tjej från Stockholm om mat och hälsa! Här inspirerar jag till en hälsosam livsstil som håller på längre sikt utan dieter, kalorier och vikttänk! Jag älskar att testa nya recept och hitta på mina egna, dessa re

Följ bloggen på bloglovin

Nyttigt Gottis

Kontakta mig

                      Mail:

foodandhealthinmyway@yahoo.se

 

Instagram: sooofieee

Fråga mig

116 besvarade frågor

Middagsrecept

Topp-12 "Chokladigt"

 

Inlägg om vikt och kalorier

   

Superfood Guide

Nyttiga frukostmuffins

Kategorier

Vegetariskt

Pannkaksrecept

Andra inspirerande bloggar

Läsarfrågor med svar

Hitta recept

Matbloggstoppen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Arkiv

Bloggar om mat

Matklubbens Topplista

Senaste inläggen

Omröstning

Varför läser du min blogg?
 För recepten
 För frukostinläggen
 För inspirationen
 För bilderna
 För att du känner mig personligen
 Annat (kommentera gärna vad då)
 Det är första gången jag besöker bloggen
 Flera av anledningarna

RSS

Hälsobloggstoppen


Ovido - Quiz & Flashcards