Sofies Wellness

Alla inlägg den 29 augusti 2012

Av Sofie - 29 augusti 2012 07:27


 


x Havrepannkakor med jordgubbs/basilika röra, två jordgubbar och jordnötssmör


Åh gjorde helt perfekta pannkakor/plättar idag till frukost. NI MÅSTE TESTA DESSA!!!! Mina favoriter bananpannkakor är goda men jag vill gärna ha lite mer kolisar till frukost. På instagram har jag sett många amerikanska bloggare göra pannkakor på ett havremjöl som de gör på mixade havregryn. Smart va? Det blir ju nästan som gröt med ägg i, bara att de är i pannkaksform. Dessa kommer ni se mer av på bloggen!


Havrepannkakor/plättar (1 person)


1/2 dl havregrynsmjöl (dvs havregryn som mixats till ett mjöl, alternativt något annat mjöl)

1 ägg

1 äggvita

1/2-1 mosad banan

1 tsk bakpulver

gärna kanel/kardemumma/vaniljpulver/mosade bär/liknande för mer smak


1. Bara att blanda ihop allt i en skål.

2. Stek till 2 pannkakor/plättar på medelhögvärme i olja/smör.

3. Toppa med vad du vill! Min röra på bestod av hackade jordgubbar, basilika, keso, kesella och lite vaniljpulver :D


Dessa går ju såklart att äta till mellanmål, lunch, fika osv också....


   


   Idag åker jag på klassresa med min nya klass :D Hemma imorgon kväll, så vi hörs då igen!

Sök i bloggen

Translate

Presentation


Välkommen till en blogg skriven av en 18-årig tjej från Stockholm om mat och hälsa! Här inspirerar jag till en hälsosam livsstil som håller på längre sikt utan dieter, kalorier och vikttänk! Jag älskar att testa nya recept och hitta på mina egna, dessa re

Följ bloggen på bloglovin

Nyttigt Gottis

Kontakta mig

                      Mail:

foodandhealthinmyway@yahoo.se

 

Instagram: sooofieee

Fråga mig

116 besvarade frågor

Middagsrecept

Topp-12 "Chokladigt"

 

Inlägg om vikt och kalorier

   

Superfood Guide

Nyttiga frukostmuffins

Kategorier

Vegetariskt

Pannkaksrecept

Andra inspirerande bloggar

Läsarfrågor med svar

Hitta recept

Matbloggstoppen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Arkiv

Bloggar om mat

Matklubbens Topplista

Senaste inläggen

Omröstning

Varför läser du min blogg?
 För recepten
 För frukostinläggen
 För inspirationen
 För bilderna
 För att du känner mig personligen
 Annat (kommentera gärna vad då)
 Det är första gången jag besöker bloggen
 Flera av anledningarna

RSS

Hälsobloggstoppen


Skapa flashcards