Sofies Wellness

Alla inlägg den 16 juli 2012

Av Sofie - 16 juli 2012 23:09


 


Här kommer första grejen jag har testat att grilla, blev väldigt gott:


Lax i paket (4 personer)


600 g laxfile

salt o peppar

4 vitlöksklyftor

1 citron

1 dl krossade tomater

1-2 dl hackad färsk dill

aluminiumpapper


1. Sätt på grillen.

2. Skär laxen i fyra bitar och salta och peppra.

3. Pressa vitlöken. Pressa saften ur 1/2 citronen, den andra 1/2 citronen skär du "köttet" i små bitar.

4. Ta fyra lagom stora bitar aluminiumfolie och lägg ut bredvid varandra. Lägg en bit lax på varje. Fördela vitlök, citronsaft, citronkött, krossade tomater och dill på varje. Gnugga in smaksättningen med händerna i laxen.

5. Gör fina paket (så att det inte rinner ut). Grilla tills de är genomstekta, ca 15 min!

6. Öppna paketen och ät :D

Av Sofie - 16 juli 2012 22:58


Jag har försökt, försökt igen, skrikit, försökt igen och svurit. Men nej bloggplatsen vill inte ladda upp bilderna från min kamera, internet bara dör :( Detta beror antagligen på att de är så stora (tar mycket plats). Och här har jag inget riktigt internet utan använder mig av internet i mobilen kopplat i datorn. Jag har försökt över en och en halvtimme, och jag orkar inte mer. Tänkte precis stänga av datorn när jag kom på att jag har tagit en del bilder i mobilen och de tar inte så stor plats. Så nu blir det iphonebilder här två veckor framöver. Men oj vad dåliga de är... Ledsen för det! Och det blir mycket färre bilder.


Jag ska försöka igen imorgon. Men jag orkar inte lägga ner för mycket tid på det. Så fort det går att ladda upp de riktiga bilderna kommer jag gå tillbaka till inläggen och lägga in fler och finare bilder, bara så att ni vet :)


Ha en trevlig kväll annars!

Av Sofie - 16 juli 2012 15:15


Jag älskar jordnötssmör och även andra nötsmör. Bara att söka till höger på jordnötssmör för att få en massa inspiration vad man kan göra med det. Men här är iallafall några favoriter:


 


Coltingpannkakor


 


Jordnötssgröt


 


Ugnsbakad gröt med jordnötssmör och päron i


 Det är nog mina 3 favoritrecept när det kommer till jordnötssmör, och förstås på riskaka med banan:

 


Vad använder ni ert jordnötssmör till?

Sök i bloggen

Translate

Presentation


Välkommen till en blogg skriven av en 18-årig tjej från Stockholm om mat och hälsa! Här inspirerar jag till en hälsosam livsstil som håller på längre sikt utan dieter, kalorier och vikttänk! Jag älskar att testa nya recept och hitta på mina egna, dessa re

Följ bloggen på bloglovin

Nyttigt Gottis

Kontakta mig

                      Mail:

foodandhealthinmyway@yahoo.se

 

Instagram: sooofieee

Fråga mig

116 besvarade frågor

Middagsrecept

Topp-12 "Chokladigt"

 

Inlägg om vikt och kalorier

   

Superfood Guide

Nyttiga frukostmuffins

Kategorier

Vegetariskt

Pannkaksrecept

Andra inspirerande bloggar

Läsarfrågor med svar

Hitta recept

Matbloggstoppen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27
28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Arkiv

Bloggar om mat

Matklubbens Topplista

Senaste inläggen

Omröstning

Varför läser du min blogg?
 För recepten
 För frukostinläggen
 För inspirationen
 För bilderna
 För att du känner mig personligen
 Annat (kommentera gärna vad då)
 Det är första gången jag besöker bloggen
 Flera av anledningarna

RSS

Hälsobloggstoppen


Skapa flashcards